(c) Sorin Chineață

La UNTOLD cu Sigma 100-400mm

Sigma 100-400mm f/5-6.3 OS DG HSM [C] este unul dintre cele două obiective pe care le-am folosit pentru a fotografia ediția de anul acesta a festivalului UNTOLD. Acesta este un teleobiectiv full-frame, destul de compact pentru focala sa și pentru calitatea foto și video pe care o oferă.

Ca de fiecare dată, prima impresie pe care mi-o fac despre un obiectiv sau body este legată de construcție și material. Impresia pe care mi-a lăsat-o Sigma 100-400mm a fost una foarte plăcută din punct de vedere al materialului și construcției, ca și frații săi mai mari (Sigma 120-300mm și Sigma 150-600mm). Singurul amendament ar fi că inelul de zoom nu poate fi folosit în cazul în care parasolarul este întors pe obiectiv.

Luând în considerare greutatea obiectivlui, de puțin peste 1 kg, se poate spune că Sigma a dorit să pună accent pe acest aspect, deoarece la o comparație cu obiectivele mai sus menționate, Sigma 100-400mm are un mare avantaj la capitolul greutate și manevrabilitate.

Atât pentru foto cât și pentru video, obiectivul a fost folosit pe un body Canon 6D Mark II, în toate condițiile de iluminare, de la lumina dimineții, până târziu în noapte, doar cu reflectoarele de la scenă.

Rezultatele au fost calitative în toate condițiile și pe toată plaja focală a obiectivului. Valoarea variabilă a f-ului nu a fost un inconvenient, deoarece în condiții de iluminare scăzută m-am bazat pe valorile mai mari ale ISO-ului.

Unul dintre punctele la care am simțit o mică diferență în minus față de Sigma 120-300mm și Sigma 150-600mm a fost autofocusul. În lumină slabă, procesul de focus dura destul de mult în anumite situații.

În cazul cadrelor trase din mână, aproape de maximul distanței focale, mi-a fost de mare ajutor stabilizatorul de imagine. În scenariile respective, factori ca oboseala și graba pot influența foarte mult stabilitatea brațelor în timpul fotografierii, iar stabilizatorul obiectivului m-a ajutat foarte tare. Acesta și-a făcut foarte bine treaba și în cazul cadrelor video trase din mână în mișcare.

Nu am simțit nevoia unui inel de trepied, deoarece în toate situațiile în care am fotografiat de pe trepied, am susținut obiectivul cu mâna pentru a asigura încadrarea și stabilitatea acestuia, dar pentru un scenariu în care obiectivul ar fi fost folosit pentru a filma un cadru static, de pe trepied, consider că inelul ar fi foarte util.

sigma
(c) Sorin Chineață

Unul dintre momentele preferate din timpul festivalului a fost atunci când m-am folosit de focala obiectivului și de rezoluția body-ului pentru a fotografia și filma luna ce se afla în tranziție între fazele “primul patrat” și “lună plină”.

Trebuie să menționez faptul că aparatura a fost complet străină pentru mine până în ziua festivalului, Canon 6D Mark II fiind primul body full-frame pe care l-am folosit până în prezent, iar cu Sigma 100-400mm fiind la prima interacțiune. Cu siguranță, după o perioadă mai lungă de “acomodare”, rezultatele ar fi fost mult mai calitative, deoarece nu am avut timpul necesar să “mă joc” cu toate opțiunile pe care le aveam la dispoziție.

Acțiunea în cadrul unui festival de muzică este foarte alertă, iar pentru a surprinde cele mai frumoase momente, trebuie să fii tot timpul în priză. Exact așa am fost și eu, în încercarea de a surprinde cât mai multe cadre și de a folosi la maximum aparatura.

Concluzie Sigma 100-400mm:

Sigma 100-400mm f.5-6.3 OS DG HSM este un obiectiv calitativ atât din punct de vedere optic cât și al construcției, foarte versatil, ce poate fi folosit în medii variate de iluminare.

Articol și fotografii de Sorin Chineață.

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.