Sony G Master – interviu cu inginerii

Inginerii Sony prezintă conceptul din spatele seriei de obiective G Master, născută din inovaţie tehnologică şi proiectare optică fără compromis.

sony g

Viziunea din spatele G Master

“Fiind o nouă marcă ce prezintă o viziune clară asupra camerelor foto din viitor, G Master urmăreşte exprimarea la nivel absolut a înaltei rezoluţii şi a efectului de bokeh. “ – Planificare produse Sony, Akira Shiraishi.

sony g

Shiraishi:

“Tehnologia senzorului de imagine este în plină dezvoltare şi noi credem că rezoluţiile înalte sunt o valoare universală care va deveni tot mai importantă. Efectul de bokeh al obiectivului este o altă valoare universală şi ambele vor fi solicitate în continuare. Mergem pe această idee dezvoltând obiectivele noastre F2.8 cu zoom şi diafragmă mare şi cu distanţă focală fixă şi F1.4 cu distanţă focală fixă.”

Deoarece Sony ştie viitorul senzorilor de imagine, acest obiectiv va rămâne relevant chiar dacă camerele foto evoluează constant.

“Cele trei produse pe care le-am dezvoltat sub noua marcă G Master sunt: obiectivul FE 24–70 mm F2.8 GM cu zoom standard, care are ca ţintă performanţa rezoluţiei din categoria obiectivelor cu distanţă focală fixă, obiectivul pentru portrete FE 85 mm F1.4 GM, care pune accentul pe redarea efectului bokeh, şi teleobiectivul cu zoom FE 70–200 mm F2.8 GM OSS, dedicat obţinerii unei rezoluţii mari la zoom maxim şi al efectului în portrete.”

sony g

Lentile asferice superioare

“Obiectivele G Master n-ar fi apărut fără acest element cheie.” Director general-adjunct Sony – Departamentul de proiectare mecanică a obiectivelor, Masanori Kishi.

sony g

Kishi:
“Dezvoltând obiectivele G Master, am adoptat o lentilă XA (asferică extremă) cu o precizie a suprafeţei de 0,01 microni. Mai întâi de toate, lentilele asferice sunt foarte greu de fabricat şi pentru noi a fost o provocare să vedem cât de mult putem îmbunătăţi precizia suprafeţei.

Cred că motivul pentru care am reuşit să le perfecţionăm la un nivel atât de ridicat a fost faptul că am reuşit să folosim tehnologia unică inventată de Sony.”

“În general, când ne ocupăm de proiectarea unui obiectiv, nu toate elementele obiectivului au aceeaşi eficienţă şi sensibilitate; în schimb, optimizăm proiectarea atribuind funcţii fiecărui element al obiectivului în parte. În mod similar, la obiectivele G Master, deoarece avem o lentilă XA cu o precizie mare a suprafeţei, putem avea funcţii cum ar fi sensibilitatea şi compensarea aberaţiei. Rezultatul este o rezoluţie mai mare ca până acum la nivelul întregului obiectiv. “

sony g
Lentila XA (asferică extremă) maximizează performanţa celorlalte elemente ale obiectivului pentru a se obţine înaltă rezoluţie şi un efect bokeh natural.

Înaltă rezoluţie şi bokeh, împreună

Crearea unei combinaţii mai eficiente de elemente cu o frecvenţă de 50 de perechi de linii per milimetru ca punct de referinţă pentru MTF.

Kishi:

“Deoarece rezoluţia înaltă şi efectul de bokeh frumos nu se potrivesc în mod firesc, este foarte greu să le combinăm în forma finală. În ceea ce priveşte rezoluţia, am adoptat un MTF1 cu o frecvenţă spaţială de 50 de perechi de linii per milimetru ca punct de referinţă al proiectării, cel mai ambiţios standard de până acum.

Scopul final ar trebui să fie o fotografie reuşită, deci ceea ce contează este obţinerea unui design bine echilibrat, de la cele mai joase frecvenţe până la cele mai înalte.”

sony

“În etapa de proiectare a obiectivului, deoarece mărim rezoluţia, trebuie să verificăm permanent efectul bokeh. Pentru aceasta, am folosit simulări ale efectului bokeh pentru a ne asigura că nu este afectat de îmbunătăţirea performanţei MTF.

Cu alte cuvinte, efectul de bokeh al obiectivului este o temă foarte complexă.

Prin urmare, simulările efectului bokeh trebuie integrate cu atenţie, folosindu-ne de cunoştinţele şi de experienţa acumulată de Sony. Astfel, căutăm să obţinem în permanență efecte bokeh pe care clienţii noştri să le considere frumoase.

sony

Imagini cu simularea efectului bokeh

Shiraishi:

“La proiectarea optică există mai multe elemente care influenţează efectul bokeh, dar sunt greu de eliminat în totalitate în faza proiectării optice. La produsul final apar în mod inevitabil diferenţe individuale, prin urmare obiectivele din seria G Master sunt verificate unul câte unul în timpul procesului de fabricaţie şi sunt reglate pentru a ne asigura că produc un efect bokeh ideal înainte de a fi livrate.

Obiectivele FE 85 mm F1.4 GM şi FE 70–200 mm F2.8 GM OSS folosesc o diafragmă circulară cu 11 lamele, pentru prima dată la un obiectiv α. Dezvoltarea diafragmei actuale cu 11 lamele a fost inspirată de nevoia de a menţine circulare formele efectului bokeh la nivelul maxim posibil al setărilor diafragmei largi. “

sony

Obiectivele sunt reglate unul câte unul în timpul procesului de fabricaţie pentru a ne asigura că produc un efect bokeh ideal.

Mecanism de acţionare inovator

Rezoluţia şi efectul bokeh sunt optimizate prin proiectarea optică, apoi sunt testate cu ajutorul tehnologiei de acţionare Sony.

Kishi:

“Chiar dacă stabileşti un echilibru între rezoluţia înaltă şi efectul bokeh şi ajungi la cel mai înalt nivel al performanţei, nu te poţi bucura de această reușită fără o precizie pe măsură a focalizării.

Obiectivul FE 70–200 mm F2.8 GM OSS rezolvă greutatea lentilei de focalizare divizând grupul de focalizare, care de obicei este unitar, în două grupuri de focalizare separate. Astfel se distribuie greutatea. Mai mult, combinând grupurile de focalizare cu sistemele de acţionare independente şi comandându-le în mod independent, obiectivul focalizează mai cursiv nu doar pentru fotografii, dar şi pentru clipurile video. Divizarea grupului de focalizare mai creează o structură autocentrată care face posibilă corectarea eficientă a diverselor aberaţii la orice distanţă faţă de subiect.”

sony
1. SSM cu acţionare prin inel 2. Motor liniar

Tehnologia de acţionare inovatoare permite un stil de fotografiere complet diferit

În plus, obiectivele FE 85 mm F1.4 GM şi FE 70–200 mm F2.8 GM OSS sunt dotate cu sistemele cu motor SSM acţionate prin inel din noua generaţie care optimizează motoarele SSM acţionate la fel și folosite la obiectivele cu montură A, pentru focalizarea automată contrastantă la camerele foto cu obiective interschimbabile, fără oglinzi.

Motorul SSM excelent cu acţionare prin inel, cei doi senzori de detectare a poziţiei şi algoritmul complex de acţionare fac posibil controlul poziţiei obiectivului cu precizie de 1 micron, ceea ce permite o focalizare automată de foarte înaltă precizie.

sony

Kishi:

“Chiar sper ca utilizatorii să încerce funcţia ‘Focalizare automată a ochilor’, care face focalizarea pe ochii subiectului, în combinaţia cu FE 85 mm F1.4 GM şi seria a7 deoarece, dacă vor face acest lucru, cred că îşi vor da seama de precizia mare a focalizării a acestui obiectiv.

Cred că acest lucru va duce la un stil de fotografiere cu totul nou, pentru că acum pot schimba fără probleme unghiul de vizualizare permițându-i subiectului să se deplaseze, iar în tot acest timp focalizarea se face pe pupile.”

sony

Un mesaj de la Akira Shiraishi

“Când am creat acest obiectiv nou de 85 mm F1.4, am vrut să fie cel mai bun, să depăşească toate obiectivele de până acum. Cred că exact asta am realizat şi sper ca părerile noastre despre FE 85 mm F1.4 GM să fie întărite de ceilalţi. Urmărind cu atenţie opiniile clienţilor despre seria F4, am reuşit să îmbunătăţim performanţa celor două obiective din seria G Master, FE 24-70 mm F2.8 GM şi FE 70-200 mm F2.8 GM OSS.”

sony

Un mesaj de la Masanori Kishi

“Am lansat pe piaţă aceste produse lucrând la fiecare aspect, indiferent că este vorba despre operabilitate, performanţă sau alte caracteristici, astfel încât să răspundă solicitărilor utilizatorilor. Cred că am creat obiective pe care le pot recomanda cu încredere, deci voi fi încântat să văd că oamenii chiar le folosesc şi se distrează fotografiind cu acestea. Sper că vor aprecia combinaţia nemaiîntâlnită a rezoluţiei înalte cu efectul de bokeh frumos al seriei G Master.”

sony
[products ids=125024885]

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.