Sony G Master – interviu cu inginerii

Postat de: F64 F64

Inginerii Sony prezintă conceptul din spatele seriei de obiective G Master, născută din inovaţie tehnologică şi proiectare optică fără compromis.

sony g

Viziunea din spatele G Master

“Fiind o nouă marcă ce prezintă o viziune clară asupra camerelor foto din viitor, G Master urmăreşte exprimarea la nivel absolut a înaltei rezoluţii şi a efectului de bokeh. “ – Planificare produse Sony, Akira Shiraishi.

sony g

Shiraishi:

“Tehnologia senzorului de imagine este în plină dezvoltare şi noi credem că rezoluţiile înalte sunt o valoare universală care va deveni tot mai importantă. Efectul de bokeh al obiectivului este o altă valoare universală şi ambele vor fi solicitate în continuare. Mergem pe această idee dezvoltând obiectivele noastre F2.8 cu zoom şi diafragmă mare şi cu distanţă focală fixă şi F1.4 cu distanţă focală fixă.”

Deoarece Sony ştie viitorul senzorilor de imagine, acest obiectiv va rămâne relevant chiar dacă camerele foto evoluează constant.

“Cele trei produse pe care le-am dezvoltat sub noua marcă G Master sunt: obiectivul FE 24–70 mm F2.8 GM cu zoom standard, care are ca ţintă performanţa rezoluţiei din categoria obiectivelor cu distanţă focală fixă, obiectivul pentru portrete FE 85 mm F1.4 GM, care pune accentul pe redarea efectului bokeh, şi teleobiectivul cu zoom FE 70–200 mm F2.8 GM OSS, dedicat obţinerii unei rezoluţii mari la zoom maxim şi al efectului în portrete.”

sony g

Lentile asferice superioare

“Obiectivele G Master n-ar fi apărut fără acest element cheie.” Director general-adjunct Sony – Departamentul de proiectare mecanică a obiectivelor, Masanori Kishi.

sony g

Kishi:
“Dezvoltând obiectivele G Master, am adoptat o lentilă XA (asferică extremă) cu o precizie a suprafeţei de 0,01 microni. Mai întâi de toate, lentilele asferice sunt foarte greu de fabricat şi pentru noi a fost o provocare să vedem cât de mult putem îmbunătăţi precizia suprafeţei.

Cred că motivul pentru care am reuşit să le perfecţionăm la un nivel atât de ridicat a fost faptul că am reuşit să folosim tehnologia unică inventată de Sony.”

“În general, când ne ocupăm de proiectarea unui obiectiv, nu toate elementele obiectivului au aceeaşi eficienţă şi sensibilitate; în schimb, optimizăm proiectarea atribuind funcţii fiecărui element al obiectivului în parte. În mod similar, la obiectivele G Master, deoarece avem o lentilă XA cu o precizie mare a suprafeţei, putem avea funcţii cum ar fi sensibilitatea şi compensarea aberaţiei. Rezultatul este o rezoluţie mai mare ca până acum la nivelul întregului obiectiv. “

sony g
Lentila XA (asferică extremă) maximizează performanţa celorlalte elemente ale obiectivului pentru a se obţine înaltă rezoluţie şi un efect bokeh natural.

Înaltă rezoluţie şi bokeh, împreună

Crearea unei combinaţii mai eficiente de elemente cu o frecvenţă de 50 de perechi de linii per milimetru ca punct de referinţă pentru MTF.

Kishi:

“Deoarece rezoluţia înaltă şi efectul de bokeh frumos nu se potrivesc în mod firesc, este foarte greu să le combinăm în forma finală. În ceea ce priveşte rezoluţia, am adoptat un MTF1 cu o frecvenţă spaţială de 50 de perechi de linii per milimetru ca punct de referinţă al proiectării, cel mai ambiţios standard de până acum.

Scopul final ar trebui să fie o fotografie reuşită, deci ceea ce contează este obţinerea unui design bine echilibrat, de la cele mai joase frecvenţe până la cele mai înalte.”

sony

“În etapa de proiectare a obiectivului, deoarece mărim rezoluţia, trebuie să verificăm permanent efectul bokeh. Pentru aceasta, am folosit simulări ale efectului bokeh pentru a ne asigura că nu este afectat de îmbunătăţirea performanţei MTF.

Cu alte cuvinte, efectul de bokeh al obiectivului este o temă foarte complexă.

Prin urmare, simulările efectului bokeh trebuie integrate cu atenţie, folosindu-ne de cunoştinţele şi de experienţa acumulată de Sony. Astfel, căutăm să obţinem în permanență efecte bokeh pe care clienţii noştri să le considere frumoase.

sony

Imagini cu simularea efectului bokeh

Shiraishi:

“La proiectarea optică există mai multe elemente care influenţează efectul bokeh, dar sunt greu de eliminat în totalitate în faza proiectării optice. La produsul final apar în mod inevitabil diferenţe individuale, prin urmare obiectivele din seria G Master sunt verificate unul câte unul în timpul procesului de fabricaţie şi sunt reglate pentru a ne asigura că produc un efect bokeh ideal înainte de a fi livrate.

Obiectivele FE 85 mm F1.4 GM şi FE 70–200 mm F2.8 GM OSS folosesc o diafragmă circulară cu 11 lamele, pentru prima dată la un obiectiv α. Dezvoltarea diafragmei actuale cu 11 lamele a fost inspirată de nevoia de a menţine circulare formele efectului bokeh la nivelul maxim posibil al setărilor diafragmei largi. “

sony

Obiectivele sunt reglate unul câte unul în timpul procesului de fabricaţie pentru a ne asigura că produc un efect bokeh ideal.