În aprilie 2017 am avut onoarea de a participa la SIGMA European Conference în Viena. Am aflat care sunt planurile pentru următorii anii, ce surprize ne mai pregătește producătorul și cum putem face să vă ajutăm pe voi să alegeți cele mai potrivite obiective 🙂

Domnul Kazuto Yamaki, CEO of Sigma Corporation, ne-a primit pe toți cu brațele deschise și a fost de acord să ne acorde un interviu, în exclusivitate pentru blogul F64. Pentru cei care nu știu, tatăl său, domnul Michihiro Yamaki, este cel care a fondat compania în 1961.

Care este obiectivul lui preferat și de ce iubește Sigma? Aflăm împreună în cele ce urmează, atât în varianta în română cât și în cea în engleză 🙂

sigma

VARIANTA ROMÂNĂ

Bună ziua, domnule Kazuto și bine ați venit pe blogul F64! Suntem foarte onorați că ne acordați acest interviu!

Vă mulțumesc și eu! Mă onorează invitația voastră.

Acum sunteți în poziția de CEO pentru compania Sigma, reușind să duceți mai departe moștenirea de la tatăl dumneavoastră. Cum este să lucrați cu un număr atât de mare de pasionați de fotografie?

Este foarte frumos. Sunt mereu încântat să livrez cele mai inovative produse acestor pasionați și să primesc un feedback pozitiv. Sunt foarte fericit că lucrez în această industrie.

Ce tip de fotografie vă place cel mai mult și de ce?

Atunci când vine vorba de a admira imaginile altora, cel mai mult îmi place fotografia de tip fine-art. Iar atunci când fac eu fotografii, le prefer pe cele de familie și stradă.

Din punctul dvs. de vedere, care sunt cele mai mari calități ale obiectivelor Sigma?

Bună întrebare. Nu este ușor să selectezi numai una. Dacă aș putea să aleg două, acestea ar fi rezoluția și calitatea de fabricare.

Care este obiectivul Sigma preferat în acest moment? Dacă aveți unul, bineînțeles.

Încă o întrebare bună. Deși îmi este greu să răspund, aș spune că 14mm F1.8 este preferatul meu în acest moment. Nu am mai întâlnit un obiectiv cu o profunzime de câmp de F1.8 și asemenea calitate optică.

Echipa F64 știe că, dinainte de a deveni CEO pentru această companie, ați lucrat ca manager pentru divizia de design optic. În ce măsură v-a ajutat această experiență în activitatea actuală?

Am învățat că este foarte important ca CEO-ul unei companii să ofere informații clare și corecte despre conceptul noilor produse, pentru ca inginerii să-și facă treaba foarte bine. De fiecare dată, încerc să dau cele mai explicite direcții de lucru.

Care sunt proiectele favorite în care v-ați implicat de când sunteți CEO?

Primul obiectiv din seria Art, 35mm F1.4. Este și una dintre lentilele preferate.

Știm că instumentele de Social Media Marketing și Content Marketing sunt foarte importante pentru Sigma. Ce părere aveți despre acest lucru?

Cu siguranță ajută la formarea unei comunități din care fac parte cei care se bucură să folosescă produsele noastre. De asemenea, ne ajută să comunicăm în mod direct cu clienții noștri.

Deci care sunt planurile viitoare pentru Sigma? Ce se pregătește pentru anii viitori?

Noi vom continua să livrăm în mod constant produse inovative și de înaltă calitate pentru cei care iubesc să fotografieze.

Care credeți că va fi cea mai mare oportunitate pentru viitor? Dacă ați putea să faceți ceva în această privință.

Obiective pentru aparate foto mirrorless. Camerele performante se vor axa pe acest sistem mirorrless.

Cât de des se întâmplă să vorbiți cu ceilalți manufacturieri de camere foto, cum ar fi Sony, Canon sau Nikon?

Avem o relație destul de bună cu ei, deși lucrăm independent.

Atunci când fabricați lentile pentru diferite branduri, există diferențe tehnice dintre tipurile de montură?

Da, sunt. Nu numai design-ul fizic este diferit, dar și arhitectura întregului sistem. Din această cauză, trebuie să ne ocupăm de circuitele integrate și firmware pentru fiecare montură. Sistemul camerei devine din ce în ce mai complicat, deci și munca din spate devine din ce în ce mai dificilă.

În legătură cu video și cinematografie, cât de mult influențează nevoie de video de pe piață luarea de decizii din companie? În mod special pentru noul Sony A9.

Video și cinema reprezintă un segment de business foarte important pentru noi. Mulți fotografi experimentează cu partea de video și mulți videografi fac fotografii cu un DSLR sau un aparat mirrorless. Trebuie să ne concentrăm atenția în această direcție.

VARIANTA ENGLEZĂ

Hello, mister Kazuto and welcome to our blog 🙂 We are truly honored to have you here.

Thank you very much. It’s a great honor for me to be here.

You are now the CEO of SIGMA Corporation, continuing your father’s heritage. How is it to work with so many photography lovers?

It’s very exciting. I’m always thrilled to deliver our innovative products to photography lovers and get positive feedback. I’m very happy to work in this industry.

What kind of photography do you like the most and why?

In terms of seeing and admiring photography, I like fine-art photography. When I am taking photographs, I like prefer family and street photography.

From your point of view, which are the greatest qualities of the Sigma lenses?

Good question. It’s not easy to select one. If I could choose 2, that would be the resolution and mechanical build quality.

What’s your favorite Sigma lens at the moment? If you have one, of course.

Another good question 🙂 Tough to answer, but 14mm F1.8 is my current favorite. There was no such lens with such spec (F1.8) and such optical quality.

We know that before you became CEO of the company, you worked as the manager for the optical design division. In what way did this experience help you in your CEO activity?

I learned that if the CEO or the company give the clear and right concept for the new products, the engineers can do the best job. I always try to make the product concept very clear to the engineers.

What are your favorite projects in which you got involved since you became CEO?

35mm F1.4. This is our first lens in Art series. It’s also one of my favorite lenses.

sigma

We know that Social Media Marketing and Content Marketing are a very important tools for Sigma. Why do you think so?

It helps to create a community among those who enjoy using our products and also helps us to communicate with the costumers directly.

So what’s next for Sigma? What do the next years hold for the company?

We will continuously deliver the innovative and high quality products to those who enjoy taking photographs.

What do you think that next big opportunity will be? If you could do anything?

Lens for mirrorless cameras. mirrorless camera will be the main stream of the high-end cameras.

How much do you talk with other camera manufacturers like Sony, Canon and Nikon in your day-to-day business?

We have a good relationship with those camera manufactures, although we’re completely independent.

sigma

When making lenses for multiple DSLR brands, are there technical differences between the different mounts?

Yes, there are. Not only the mechanical design is different, but also the system’s architecture. For that reason, we need to develop the dedicated firmware and circuit board for each mount. The camera system is getting more and more complicated, this work is also becoming more and more difficult.

About video and cinematography – how much does the need for video influence your decision-making now? Especially for the new Sony A9.

Video and cinema are now an important business segment for us. Many photographers take videos and also many videographers take photographs using DSLR, mirrorless cameras and cinema cameras. We need to focus more on this segment.

Save

Save

Save

Save