Totul a pornit de la la citirea unui review și vizionarea unor clipuri demonstative. Întrucât nu am crezut că Sony MC2500 care are un senzor atât de mic (¼”) se poate descurca suficient de bine la un eveniment, am decis să-l testez la nunta la care am mers să filmez. Iată ce am aflat:

sony

(c) Teodor Dreptu

Construcția este una solidă, perfectă pentru cei care doresc ca aparatul de filmat să fie mare și să aiba un aspect profesional. Este confortabil de filmat cu el pe umăr (datorită suportului de umăr integrat) și ținută de mânerul superior pentru cadrele suprinse dintr-un unghi apropriat de sol. Mi s-a întâmplat de câteva ori să apăs neintenționat pe butoanele poziționate în partea inferioară, atunci când încercam să schimb poziția acesteia. Probabil că ar fi fost mai util să fie poziționate în partea superioară, însa odată cu folosirea repetată a camerei utilizatorul se obișnuiește și dispare acestă problemă.

Când am filmat de la nivelul pieptului am preferat să folosesc monopiedul Benro A48TDS6 pentru o stabilitate ridicată și o reducere considerabilă a efortului. Nunta a fost puțin diferită de cele cu care suntem majoritatea obișnuiți. Mirii nu au avut cununie religioasă, dar au avut în schimb o conferință doar cu persoanele apropiate unde și-au oferit inelele și au făcut jurămintele. Aici am folosit camera pe un trepied Manfrotto Compact Advanced care m-a ajutat să stabilizez cadrele lungi ale evenimentului. Aceasta a fost singura situație unde am fost nevoit să folosesc trepiedul. În rest m-am folosit de monopied și de filmarea din mână.

sony

(c) Teodor Dreptu

Calitatea ecranului este excelentă, s-a descurcat fără probleme în condiții de lumină puternică, afară în soare, deci nu au fost probleme în monitorizarea cadrului – o grijă în minus. Fiindcă ecranul este poziționat în partea superioară a camerei oferă avantajul că poate fi rotit în orice direcție permițând utilizatorului să observe încadrarea indiferent de ce parte a camerei se află. Sunt aparate care au ecranul doar în partea stângă, iar vizionarea din partea dreaptă a camerei este imposibilă.

Am descoperit acest avantaj în timp ce filmam discursul, nu aveam posibilitatea să mă poziționez decât în dreapta camerei și m-a ajutat enorm. La vizor lucrurile stau la fel, calitatea este foarte bună deoarece folosește tehnologia OLED Tru-Finder cu o rezoluție de 1.44m pixeli. În plus, pentru adaptabilitate sporită, acesta se poate deplasa către exterior cu câțiva cm în așa fel încât vizualizarea să fie confortabilă și prin vizor.

Calitatea imaginii însă a fost cel mai mare atu al lui Sony MC2500. În timpul zilei se descurcă perfect, iar în condiții de lumină scazută întrece așteptarile datorită procesorului de imagine EXMOR R, nivelul zgomotului de imagine fiind unul redus față de cel al altor camere din clasa ei. Senzorul mic vine cu două avantaje utile pentru filmările de evenimente: autofocus foarte rapid și nivel ridicat de zoom optic: 12x, 26.8 – 321.6 mm echivalent 35mm. Focalizarea precisă face posibilă urmărirea subiectelor (inclusiv în mișcare) și o rată mai mică de eșec la stabilirea zonei clare din imagine.

Zoom-ul are doua avantaje: în primul rând poate apropia subiectele mai îndepărtate pentru un cadru mai plin, iar în al doilea rând, la focalele mai lungi (tele) se poate crea efectul de bokeh, personajele principale fiind evidențiate, ca urmare a “blurării” fundalului, creând un efect artistic pe care de multe ori ni-l dorim.

Cu excepția unei singure situații, când lumina era dificilă din cauza cromaticii și ar fi fost imposibil de obținut un balans de alb corect, Sony MC2500 a fost folosit în modul auto. S-a descurcat fără niciun fel de problemă, iar temperatura de culoare s-a adaptat perfect. A fost singurul eveniment unde nu am fost nevoit să o corectez. Trecerea pe focus manual se face prin apăsarea unui singur buton, iar lângă butonul de zoom se află cel de focus magnifier, un ajutor care mărește doar în scopul vizualizării imaginea, pentru ajustarea corectă a focusului manual.

Un alt avantaj față de unele camere apropiate ca preț este distanța focală de 26.8mm echiv 35mm. Unghiul cuprins de cameră fiind mai mare față de clasicul 28mm întâlnit la alte camere din aceeași clasă. Acest lucru m-a ajutat să filmez anumite scene îndeajuns de aproape și să cuprind tot ceea ce îmi doream în cadru. Un exemplu ar fi sosirea tortului care este un moment în care fiecare invitat încearcă să vină cât mai aproape de miri și nu ai destul loc să te depărtezi de el pentru a obține încadrarea dorită. Cu Sony MC2500 am putut filma la aproximativ 80cm și aveam tot ceea ce voiam în cadru.

Microfonul este satisfăcător, însa nu excelent. Este clar un pas în față spre deosebire de microfoanele încorporate, însă pentru o calitate superioară recomand microfonul Audio-Technica AT8024, pe care l-am putut testa cu altă ocazie. Camerei i se pot atașa microfoane cu intrare 3.5mm, patină MI -Shoe sau XLR cu ajutorul adaptorului comercializat separat Sony XLR-K1M.

Pe parcusul filmării am folosit în permanență căști pentru monitorizarea volumului audio, afară foloseam unele intrauriculare fiindcă sunt mai ușor de transportat, însa în sala de petrecere recomand folosirea cu încredere a căștilor Audio-Technica ATH-M20x, ajută considerabil cameramanul în a izola parțial volumul ridicat al zgomotului din sală și concentrarea mai bună asupra filmării. Cei care sunt pasionați de videografie și vor să înceapă filmarea evenimentelor de acest tip, ar trebui să țină cont de acest sfat. Cei care deja practică sigur cunosc acest aspect.

Camera dispune de 32GB memorie internă la care se poate adaugă un card de memorie. Din meniu puteți selecta unde să scrieți fișierele având la dispoziție încă 2 opțiuni: ”relay rec” permite scriererea în continuare a fișierelor după ce cartela SD a ajuns la capacitatea maximă și ”back up recording” care permite scrierea simultană a fișierelor în memoria internă și în SD. Am folosit un card de memorie suplimentar Sony Memorie SDHC 32Gb UHS-I care a funcționat perfect.

În concluzie, Sony MC2500 este una dintre cele mai bune alegeri pentru cameramanul de eveniment aflat la început de drum, pentru companii care vor să își producă singure clipuri interne, pentru televiziuni online cu buget restrâns și de ce nu, pentru entuziaștii care fac primul pas din lumea camerelor video compacte către exigențele profesionale.

Un articol de Teodor Dreptu.


Produse

Save

Save