Unfinished 17 – cel puțin 5 motive pentru care n-ar fi trebuit să ratezi festivalul

Postat de: Cristina Tinta Cristina Tinta

Așa cum anunțam pe blog la final de aprilie, o lună mai târziu, finalul lunii mai avea sa aducă în București un festival dedicat creativității și impactului pe care aceasta îl poate avea în dezvoltarea pozitivă a comunităților și a societății în care trăim: UNFINISHED 17.

Un festival care a avut și o componentă fotografică, dar care a reunit lideri și din alte domenii creative, de tehnologie sau antreprenoriat.

Un festival la care comunitatea fotografică din România a cam lipsit, fără a ști ce pierde, motiv pentru care încercăm să redăm mai jos câteva idei pentru care recomandăm participarea la acest eveniment.

#1 În primul rând, acest festival nu a fost unul clasic. A fost un eveniment la care dincolo de fotografiile World Press Photo, prezentările interactive, mesele rotunde, masterclass-urile, concertele etc lucrurile s-au învârtit în jurul motivației, în jurul faptului de a te lăsa inspirat, de a comunica cu oameni care sunt lideri creativi în industriile în care activează.

Până și spațiul în care a avut loc te îndemna la creativitate. Un eveniment despre oameni-povești-conexiuni-întrebări și, mai ales, introspecție. Asta pentru cei care au participat, desigur, și au avut ocazia să întrebe în public, sau mai timid, după diversele prezentări, despre diversele subiecte sau lucruri care le-au atras atenția.
Fotografia e interconectată cu multe alte domenii, cu multe alte povești. Adesea nu realizăm acest lucru și, uneori, realizăm poate prea târziu.

#2 Bun, nu realizezi importanța acestei interconectivități și poate nici nu te interesează. Dar totuși ești pasionat de fotografie. Ei bine, atunci sperăm măcar că n-ai ratat expoziția World Press Photo. La nivel mondial, acesta este cel mai important concurs de fotojurnalism. Desigur, există și premiile Pulitzer, acestea au însă o importanță deosebită în America și, spre deosebire de WPP implică și obligativitatea de a fi fost publicat înainte acolo.

Lăsând însă la o parte și asta, vizita ghidată, alături de Micha Bruinvels, Director al concursului WPP, ți-ar fi adus povești de culise dar și despre concurs în sine, modul în care sunt verificate imaginile și faptul că, la ora actuală, principala problemă a fotojurnalismului, a imaginilor produse de fotojurnaliști, este că nu mai sunt întotdeauna credibile, lucru pentru care luptă în prezent acest concurs. Încrederea este o problematică grea, și odată pierdută, durează ceva să o restabilești.