Povești cu Canon 100-400mm II și Sorin Onișor, în Dobrogea

Am avut ocazia să testez mult așteptatul upgrade al unuia dintre cele mai bine vândute teleobiective Canon, respectiv Canon 100-400mm F4.5-5.6 L IS USM Mark II.
Atașat când unui body Canon 5D Mark III, când unui Canon 6D, obiectivul și-a dovedit versatilitatea, folosindu-l în Dobrogea și Delta Dunării la fotografia de wildlife, peisaj și chiar portrete sau diferite detalii.
Este un obiectiv compatibil atât pentru full-frame, cât și pe format APS-C. Eu l-am testat cu succes și pe un body crop, un Canon 60D, obținând astfel o focală de 640mm, o combinație foarte bună, care a înlesnit surprinderea wildlife-ul din Deltă. De altfel, acest obiectiv se pot atașa fără probleme oricărui body Canon EOS făcut vreodată, încă din 1987.
În privința calităților fizice, noul obiectiv are aproape aceleași dimensiuni ca predecesorul său, mark I, fiind doar puțin mai greu, dar întrecându-l cu succes la performanțele optice. Îmbunătățirile includ un sistem de stabilizare a imaginii mai performant, un autofocus mai rapid și o distanță minimă de focalizare înjumătățită. De asemenea, la capitolul greutate și manevrabilitate poate rivaliza cu succes  cu clasicul teleobiectiv 70-200mm f /2.8.

În plus, îl depașește pe acesta și pe majoritatea teleobiectivelor, la distanța minimă de focalizare: focusează la o distanță de 54cm de la lentilă, (la focala 100mm) și la 57cm de la lentilă (la focala 400mm). Pornind de la senzor, focusează la o distanță de 78cm (majoritatea plajei focale) și la 90cm (la focala 400mm). Pentru mine, acesta a fost marele avantaj și unul dintre punctele forte al obiectivului testat, fiind demn de comparație cu un obiectiv dedicat macro. Singurul minus detectat în utilizarea obiectivului a fost necesitatea ușoarei ajustări a autofocusului în situațiile apropierii de subiect la distanța minimă.
Un alt aspect apreciat de mine și cu singuranță și de alți utilizatori, este modalitate de zoom, mult mai inspirată față de vechiul Mark I. Sistemul de push-pull zoom a fost înlocuit cu inel de zoom, mult mai comod, care îți permite să ajungi îndată, cu o rotire completă, de la 100 la 400mm.
Canon 100-400mm
Punctul forte al acestui teleobiectiv este totuși livrarea de imagini de foarte bună calitate, foarte sharp, cu claritate sporită, de care am fost plăcut impresionat. Păstrează diafragmele minime f4.5-5.6, precum modelul anterior, dar creează o profunzime de câmp foarte plăcută, de care am fost foarte mulțumit. În jurul focalei de 125mm, diafragma sare la f5, dar față de Mark I, la care diafragma sărea de la 5 la f5.6 la focala de 250mm, la Mark II, diafragma f5 este păstrată până la 300mm.
Sorin Onisor
Așteptarea de 15 ani între lansările celor două modele de teleobiectiv 100-400mm, s-a justificat prin îmbunătățiri vizibile atât la nivelul calităților fizice, dar mai ales la nivelul optic, oferind imagini foarte clare și un autofocus performant care facilitează munca oricărui fotograf.

Ce mi-a plăcut/puncte forte:

  • Imaginile sunt foarte clare
  • Autofocus rapid
  • Distanța minimă de focalizare
  • Sistemul de stabilizare al imaginii este îmbunătățit
  • Noul sistem de zoom cu inel este mult mai prietenos cu utilizatorul
  • Greutate neglijabilă față de vechiul model

Probabil că principalul punct slab este prețul, însă calitatea are întotdeauna costuri pe măsură. Și așa cum am menționat mai sus, necesită o ușoară ajustare a autofocusului în situațiile de apropiere de subiect la distanța minimă.

Articol și fotografii de Sorin Onișor.
[products ids=125015819,1047484,1051663,125028573]
Save
Save
Save
Save

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.