(c) Alberto Groșescu

Festivalul SPOTLIGHT alături de Sigma și Alberto Groșescu

Cu ceva timp în urmă am avut la dispoziție, prin bunăvoința F64, două obiective Sigma din gama Art: Sigma 12-24mm f/4 DG HSM Art – Nikon FX și Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art – Nikon AF-S, pe care le-am folosit pe body-ul meu, Nikon D810. Perioada în care am folosit obiectivele a coincis cu Festivalul Internațional al Luminii – Spotlight, eveniment la care am fost unul dintre fotografii oficiali și unde am folosit obiectivele de mai sus în diverse situații.

Pentru mine a fost prima dată când am tras cu obiective Sigma din gama Art, și din primul moment în care am pus mâna pe ele am fost plăcut surprins de construcția metalică și robustă, care pare să reziste în timp.

Sigma 12-24mm f/4 DG HSM Art – Nikon FX

La Spotlight “vedetele” au fost clădirile de pe Calea Victoriei, deci în mod clar am avut nevoie de un obiectiv ultrawide. Eu folosesc Nikon AF-S 16-35mm f/4G ED VR de vreo 2 ani, și sunt foarte mulțumit de el, iar când sunt la “vânătoare” de subiecte arhitecturale e obiectivul pe care îl folosesc cel mai des. Recunosc că până să primesc Sigma, mă gândeam că cei 16mm pe full-frame îmi sunt suficienți și nu credeam că este foarte mare diferență.

sigma
(c) Alberto Groșescu

Lipsa de așteptări pe care am avut-o inițial de la Sigma 12-24mm f/4 a făcut șocul foarte puternic, fiind incredibil unghiul foarte deschis pe care îl oferă (122° la 12 mm, față de 107° cât are Nikon 16-35mm f/4). Nu mă așteptam să cuprind cu el cadrul de la Hotel Capitol până la statuile de la Universitate.

sigma
(c) Alberto Groșescu

Mulțimea de la Spotlight într-un moment de maximă aglomerație, văzută de la un balcon din apropiere:

sigma
(c) Alberto Groșescu

Recunosc că pe parcursul celor 4 zile de Spotlight a fost obiectivul pe care l-am folosit cel mai mult (am mai avut Sigma 35 mm 1.4, Nikon 24-70mm f/2.8 și Nikon 70-200mm f/2.8 VRII).

Fiind împrumutat am avut mare grijă de el, dar îmi dau seama că în condițiile mele de utilizare normală ar fi puțin mai dificil și riscant, pentru că folosesc o curea de umăr de obicei, iar la Sigma parasolarul nu acoperă toată sticla, și nu i se poate atașa filtru, deci este destul de expus.

În prima zi de Spotlight am avut o experiență interesantă cu ploaia, și mai ales cu picăturile de apă de pe obiectiv care deveneau extrem de vizibile în fotografii. Cu toate astea mi s-a părut că tot contextul mă împinge să fiu creativ. Câteva exemple:

Și alte exemple cu mulțimea, instalațiile, interacțiunea de la Spotlight.

În afară de serile în care l-am avut la Spotlight, am mai făcut o plimbare pe Calea Victoriei și prin proximitățile ei și l-am folosit la genul de fotografii pe care le fac eu de obicei în timpul liber, obsedat fiind de aspectele de arhitectură ale Bucureștiului: casele vechi, curțile înverzite și scările interioare.

Focala impresionantă, construcția robustă, focusul surprinzător, m-au pus pe gânduri și m-au făcut să îmi dau seama că sunt momente în care acel 12mm e foarte util și că este o variantă pe care aș alege-o fără regrete.

Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art – Nikon AF-S

Încă din momentul în care a apărut Sigma 35mm f/1.4 am fost extrem de curios să văd cum e, prețul mia făcut mereu cu ochiul, însă până acum nu am avut ocazia să îl folosesc și să văd în ce măsură aș avea nevoie de el.

În perioada în care l-am avut împrumutat de la f64 l-am folosit numai în condiții de lumină foarte slabă și recunosc că la nivel de focalizare nu mi s-a părut că e vreo mare diferență între el și obiectivele de la Nikon, lucru care m-a surprins.

Mi se pare că e un obiectiv care te împinge foarte mult să fii creativ, focala e ideală, iar diafragma foarte luminoasă poate transforma situații banale în cadre reușite.
Pentru mine este un obiectiv pe care l-aș folosi în condițiile în care aș vrea să redau cât mai bine atmosfera unui eveniment sau a unei situații.

Înainte să îl folosesc am stat să mă gândesc în ce măsură pe viitor și-ar face loc în trusa mea foto și dacă aduce ceva în plus față de Nikon 24-70 f/2.8, raportat evident la nevoile mele. Încă nu mi-am răspuns la întrebare, dar e clar că aduce ceva cu totul diferit.

În concluzie, obiectivele Sigma au fost o alegere reușită pentru evenimentul Spotlight și a fost o experiență interesantă să încerc și alte variante în afară de obiectivele obișnuite din trusa mea foto.

Articol și fotografii de Alberto Groșescu.

[products ids=125030162,125030162,1051927,1051927,125013348]

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.