Festivalul SPOTLIGHT alături de Sigma și Alberto Groșescu

Postat de: F64 F64

Cu ceva timp în urmă am avut la dispoziție, prin bunăvoința F64, două obiective Sigma din gama Art: Sigma 12-24mm f/4 DG HSM Art – Nikon FX și Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art – Nikon AF-S, pe care le-am folosit pe body-ul meu, Nikon D810. Perioada în care am folosit obiectivele a coincis cu Festivalul Internațional al Luminii – Spotlight, eveniment la care am fost unul dintre fotografii oficiali și unde am folosit obiectivele de mai sus în diverse situații.

Pentru mine a fost prima dată când am tras cu obiective Sigma din gama Art, și din primul moment în care am pus mâna pe ele am fost plăcut surprins de construcția metalică și robustă, care pare să reziste în timp.

Sigma 12-24mm f/4 DG HSM Art – Nikon FX

La Spotlight “vedetele” au fost clădirile de pe Calea Victoriei, deci în mod clar am avut nevoie de un obiectiv ultrawide. Eu folosesc Nikon AF-S 16-35mm f/4G ED VR de vreo 2 ani, și sunt foarte mulțumit de el, iar când sunt la “vânătoare” de subiecte arhitecturale e obiectivul pe care îl folosesc cel mai des. Recunosc că până să primesc Sigma, mă gândeam că cei 16mm pe full-frame îmi sunt suficienți și nu credeam că este foarte mare diferență.

sigma
(c) Alberto Groșescu

Lipsa de așteptări pe care am avut-o inițial de la Sigma 12-24mm f/4 a făcut șocul foarte puternic, fiind incredibil unghiul foarte deschis pe care îl oferă (122° la 12 mm, față de 107° cât are Nikon 16-35mm f/4). Nu mă așteptam să cuprind cu el cadrul de la Hotel Capitol până la statuile de la Universitate.

sigma
(c) Alberto Groșescu

Mulțimea de la Spotlight într-un moment de maximă aglomerație, văzută de la un balcon din apropiere:

sigma
(c) Alberto Groșescu

Recunosc că pe parcursul celor 4 zile de Spotlight a fost obiectivul pe care l-am folosit cel mai mult (am mai avut Sigma 35 mm 1.4, Nikon 24-70mm f/2.8 și Nikon 70-200mm f/2.8 VRII).

Fiind împrumutat am avut mare grijă de el, dar îmi dau seama că în condițiile mele de utilizare normală ar fi puțin mai dificil și riscant, pentru că folosesc o curea de umăr de obicei, iar la Sigma parasolarul nu acoperă toată sticla, și nu i se poate atașa filtru, deci este destul de expus.

În prima zi de Spotlight am avut o experiență interesantă cu ploaia, și mai ales cu picăturile de apă de pe obiectiv care deveneau extrem de vizibile în fotografii. Cu toate astea mi s-a părut că tot contextul mă împinge să fiu creativ. Câteva exemple: