Review Tamron 70-200mm G2, cu Rafi

Sunt multe de spus despre un 70-200mm. Este probabil cel mai popular obiectiv foto al fotografilor profesioniști, alături de 24-70mm. Iar dacă se adaugă și o stabilizare optică și protectie la praf si umezeala, nu este deloc greu de dedus de ce este atât de apreciată această focală. 

Focala 70-200mm se regasește în foarte multe variante, în gama fiecărui producator. De exemplu Canon are 4 variante posibile, F4 cu și fără IS, F2.8 cu și fara IS. Ai de unde să alegi, bani să ai. Cel mai vechi obiectiv care se comercializează și încă se produce este EF 70-200m 2.8 non-IS, din sept 1999.

Cel mai nou obiectiv este Tamron 70-200mm 2.8 VC G2, adică la a doua generatie de VC sau a treia generație de 70-200mm, dacă luam în considerare și varianta non-VC.

Modelul în cauza, cod A025 G2, face parte din noua generație de obiective Tamron, o gamă profesională, atent gândită pentru profesioniști și amatori entuziaști și beneficiază și de cele mai noi tehnologii ale producatorului japonez:

  • prima stabilizare optică compensează 5 stopuri
  • un element optic XLD și cinci LD
  • distanța minimă de focus 0.95m

La ce este utilă o distanță focală 70-200 și de ce este atât de populară? În primul rand, PORTRETE. În cazul lor, combinația de 200mm și F2.8 face ca separarea subiectului de fundal să fie foarte evidentă și pronunțată, iar sistemul de stabilizare optică ajută atunci când lumina este puțină, dar totuși nu vrei să folosești un blitz. Astfel păstrezi lumina naturală a subiectului și ambianța.

Sigur că Tamron 70-200mm este foarte bun și pe alte genuri de fotografie, precum: fotografia de eveniment, peisaj, familie, călătorie, acțiune etc.

Acest obiectiv poate focaliza la o distanță minimă de 0.95m, cu o magnificare de 1:6. Foarte mulți vor considera Tamron 70-200mm bun și pentru fotografii de detaliu și close-ups, chiar dacă nu este un obiectiv macro dedicat cu raport 1:1, față de celelelate obiective din gamă care au distanța minimă de focus de 1.3 sau chiar 1.5m, reprezintă avantaj suplimentar.

Pentru că acest obiectiv 70-200 G2 este un F2.8, poate fi combinat cu un teleconvertor de 1.4x și va deveni 98-280mm sau cu un teleconvertor de 2.0x și va deveni 140-400mm F5.6. Dacă luam în considerare un senzor mic APS-C, atunci avem 112-320mm, iar cu TC 2.0x va deveni maxim 224-640mm.

TC1.4x TC2.0x
sensor Full Frame 70-200mm 98-280mm 140-400mm
sensor APS-C 112-320mm 156-448mm 224-640mm

Diafragma F2.8 este maxima pe o astfel de focala 70-200mm. Si asta vine cu minusul greutatii de 1.5kg si al masivitatii.

Sistemul de stabilizare VC este primul care poate compensa 5 stopuri. Este foarte silentios si foarte rapid, mai ales daca comparam cu versiunea precedenta. Cele mai multe fotografii la 70mm au fost clare la 1/8 shutterspeed iar la 200mm au fost clare la 1/13 sau chiar si 1/10.

Sunt oferite trei setari VC:

  • Mod 1 pentru fotografii generale, stabilizarea functionând pe două axe. Doar acest mod există pe versiunea anterioară
  • Mod 2 pentru fotografii panning, stabilizarea functionând doar pe axa orizontală
  • Mod 3 pentru fotografii sport, optimizat pentru a stabiliza numai în timpul capturării fără stabilizarea imaginii din vizor

Calitatea optică este îmbunățățită foarte mult. Este o dovada că Tamron 70-200mm este din noua gamă de obiective profesionale. Elemente optice noi și o structură optică diferită de vechea generație. Aceste elemente optice fac ca fotografiile să beneficieze de claritate și contrast îmbunătățit pe colțuri. La F2.8 sunt diferențe relativ mici între centrul imaginii și colturi, dar după F4 lucrurile devin mult mai bune. Este un obiectiv care poate fi folosit 99% din cazuri în F2.8.

Efectul de vignetare afectează orice obiectiv. Nici 70-200mm G2 nu face excepție, efectul fiind puternic vizibil la F2.8 pe un aparat Full-Frame. Doar de la F5.6, la orice distanță focală, vignetarea dispare complet.

Focusul este susținut de celebrul USD Ultra Sonic Drive. Silențios, foarte rapid ca inițializare, dar ca și urmarire pentru AF Servo dintr-o serie de 10 fotografii în rafală a unor role în mișcare, doar o fotografie nu avea focusul corect. De menționat că AF-ul a fost setat pe varianta 3m la infinit, iar camera Canon 5D mark III cu sensibilitatea AF și tracking AF Servo pe standard, folosind 9puncte grup central.

Sistemul USD lucrează cu FTM [ full time manual ], permițând sa reglezi fin focusul manual, după ce acesta a fost realizat în AutoFocus.

Chiar dacă am vorbit despre calitatea imaginii la F2.8 ca fiind una foarte bună pentru un obiectiv Tamron, acest aspect depinde foarte mult și de consistența și susținerea focusului. Dacă acesta nu ar fi corect, precis, nici fotografiile nu vor fi clare, în focus, așa cum calitatea optică o poate oferi.

Am folosit Tamron 70-200mm pe un Canon 5D mark III și nu a fost nevoie de nici o setare suplimentară în AF-tuning, și nici prin dock-ul USB Tamron Tap-In. Cu toate acestea, dock-ul USB Tamron TAP-in oferă în software, posibilitati diverse de setare și personalizare al autofocusului, individual pentru focala de: 70mm, 100mm, 135mm, 200mm și în trei variante de distanță față de subiect.

Așteptăm câteva evenimente de sport, mai rapide, pentru înca o serie de teste.

Un detaliu foarte important și foarte apreciat va fi distanța minimă de focus, aceasta fiind aceeași ca la versiunea foarte veche non-VC, de 0.95m. De notat că versiunea anterioară VC avea o distanță minimă de focus de 1.3m, astfel ca noul G2 este într-adevar un altfel de obiectiv.

Autofocusul poate fi folosit în două moduri, printr-un simplu buton pe carcasă, între 0.95m la infinit sau 3m la infinit. Acest mod va fi foarte util pentru fotografiile sport, de acțiune, consistența AF fiind una mult mai bună.

Calitatea carcasei este finisată premium, un negru mat și scris alb, Tamron a renuntat la scrisul auriu al generației anterioare. Fizic, nu sunt diferențe foarte mari față de generația non-VC sau VC, iar inginerii Tamron au fost foarte inspirați când au păstrat dimensiunea de filtru de 77mm pentru acest obiectiv. “Hi5 to that”!

Ca și celelalte obiective 70-200mm, acesta nu își schimbă dimensiunea în zoom. Zoom-ul și focusul sunt interne. Acest aspect îmbunătățește foarte mult sigilarea și protectia obiectivului împotriva prafului și a umezelii. Inelele de focus și zoom sunt calitative, un cauciuc cu grip foarte bun. Vom vedea în timp rezistenta acestora, existând multe plângeri despre unele inele ale unor obiective care se strică, se lărgesc sau se dezlipesc după o perioadă relativ scurtă de timp.

Singurul aspect fizic negativ este inelul de trepied, care nu poate fi înlăturat, decât cu o șurubelniță specială, față de celelalte versiuni. Dar și faptul că nu a putut fi montat pe un cap Manfrotto, direct pe inelul de trepied, pe un Canon 5D mrk III împreună cu grip-ul montat. Nu este loc pentru a trage siguranța capului. Probabil că situația se repetă daca este folosit un body pro Canon 1D sau Nikon D.

Parasolarul este inclus în pachet ca la orice obiectiv Tamron, iar garanția este de 5 ani.

PRO Tamron 70-200mm

  • cel mai nou 70-200
  • VC cu 5 stopuri
  • calitatea imaginii
  • distanța minimă de focus 0.9m
  • prețul
  • garanția de 5 ani
  • dock USB Tamron Tap-in

CONTRA

  • inelul de trepied [ prea aproape de montură/cameră ]
  • parasolar din plastic fragil
  • inel zoom poziționat prea departe

Articol și fotografii de Rafăilă Gheorghiță.
[products ids=125033527]

Alți fotografi au mai citit și:

1 Comment

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.