DSLR versus mirrorless: Care este mai bun pentru tine?

Postat de: F64 F64

Lumea foto mereu a fost impartita in doua tabere: fie film versus digital, obiectivele fixe versus zoom, modul manual versus cel auto si altele. Drept urmare este ceva normal ca ultimele inovatii din industrie sa produca controverse si anume, „DSLR sau mirrorless?”

Profesionistii, amatorii, fotografii tineri si batrani, toti s-au intrebat cel putin o singura data „Ar trebui oare, sa trec pe mirrorless?” Privind spre viitor, un raspuns clar si concis devine din ce in ce mai greu de gasit.

In momentul de fata sunt multe argumente solide, pro si contra pentru fiecare sistem si speram ca articolul acesta sa iti fie de folos pentru decizia pe care o vei lua atunci cand iti vei achizitiona urmatorul aparat foto.

#1 Mai este de actualitate ideea de: „Cu cat este mai mare, cu atat este mai bun” ?

Cand te uiti la o serie de DSLR-uri, nu iti este dificil sa faci diferenta dintre modele de top si celelalte. Modelele emblematice se mandresc, de obicei cu body-uri mari, butoane, controale, cadrane, si acumulatori care le atribuie eticheta de „camere profesionale”. Industria rasuna de astfel de conotatii si denumiri.

dslr

Cu toate acestea, in ultima vreme, cele mai revolutionare modele de camere foto au fost micute in comparatie cu modelele deja devenite clasice, cand vine vorba de fotografie digitala. Sony Alpha A7R II este un bun exemplu. El vine dotat cu: senzor full-frame de rezolutie mare, impreuna cu un autofocus extrem de performant si posibilitatea de a filma 4k.

sony mirrorless a7RII

Sony A7R II este are dimensiuni semnificativ reduse fata de majoritatea DSLR-urilor si incepe sa schimbe conceptia de mai sus „cu cat mai mare cu atat mai bine”, chiar daca Canon 1DX Mark II , Nikon D5  si altele inca tin DSLR-ul in picioare.

Mirrorless-ul a fost intotdeauna atractiv datorita portabilitatii, mai ales cele de tip micro 4/3, care au promis o calitate a imaginii aproape egala cu DSLR-urile entry si mid level.

Senzorul mic le-a oferit designerilor posibilitatea de a miscora camera, echilibrand in acelasi timp calitatea imaginii – devenind mult mai buna decat a compactelor existente. Cu timpul, si senzorii APS-C sau chiar Full-Frame au intrat in tabara mirrorless, iar multumita omisiunii vizorului optic si a oglinzii, aceste camere au ramas de dimensiuni mici.