Cu Canon 7D Mark II la Romanian Drift Championship

În câteva cuvinte, din postura de fotograf la Campionatul Românesc de Drift, pot spune că a fost o nebunie faină. Multă adrenalină, scârțâit de roți cu un ochi în ocular, iar celalalt pe lângă aparat, spre mașinile care alunecau “ușor” la 2-3 m de mine – cam așa am testat Canon 7D Mark II. Toate bune și frumoase, am scăpat întreg, cu o experiență tare de tot și cu fotografii dinamice făcute cu acest drăguț Canon. Spun drăguț pentru că voi zice de bine despre “el”, cu prea puține “răutăți”, dacă putem să le zicem așa :).
Dar până la vorbele de bine, să vedem care e fișa postului pentru acest aparat. Pentru început, senzorul Dual-Pixel AF CMOS cu 20MPx este asemănător cu cel al Canon 7D, deci poate capta informație asupra poziției subiectului și adâncimii și când oglinda este ridicată, ajutând la un focus mult mai stabil și la urmărirea subiectului în live view. Ca diferență ar fi dimensiunea senzorului la 7D Mark II – 22.4mm x 15.0mm, puțin mai mare decât la 7D – 22.3mm x 14.9mm
În mare parte am folosit modul de focalizare AI Servo cu 10 fps și 65 de puncte de focalizare, pentru că am avut mașini driftuind și pistă șerpuită, deci multă dinamică, la mulți km/h. Am făcut câteva fotografii și unui pilot care ieșea din mașină, după o cursă, și mi-a fost bine cu AF normal.
Cele două procesoare și sistemul de focalizare Digic 6 își fac treaba bine și îți permit să faci cele 10 fps la rezoluție maximă. Văzut, testat, apreciat. Când ești în cursă și ai nevoie să prinzi viteză mare, trebuie să ai cu ce. Așadar, 10 fps mi-au fost de-ajuns. Deranjant puțin cât durează procesarea, atunci cand vrei puțin mai mult de 3-4 fps, dar să zicem că “that’s the way the cookie crumbles”.

Foarte bine e atunci când ai aproape toate suprafața cadrului acoperită, cu 65 de puncte de focalizare, chiar poți spune că ești acoperit, mai ales pentru subiectele în mișcare, de genul mașini de curse care fac drifturi și intră dintr-o curbă în alta. Și, nu, nu trebuie să stai jumătate din timpul de acțiune să încadrezi, încât să focalizezi mașina, dar să fie și o compoziție bună. Pe partea asta, mulțumesc Canon, că ai ușurat procesul.
Canon 7D Mark II, față de predecesorul său, trebuie să recunosc că are câteva îmbunătățiri, cum ar fi și normal, de altfel. Merge de la ISO 100 – 16,000 (extins 100 – 51,200), față de 7D unde poți de la 100 – 6,400. Avem pe Canon 7D Mark II 20MP vs 18MP la 7D și sistem de focalizare în 65 de puncte în cruce, și 19 puncte în cruce la Canon 7D. E o diferență care își spune cuvântul în momentul în care vrei sa prinzi niște cadre în care subiectul se mișcă foarte repede și vrei să obții o compoziție anume. Și să nu uităm că modelul Canon 7D Mark II are și tracking pe subiect.
Din punct de vedere estetic/design, foarte mari diferențe nu sunt. Construcția e faină, design ergonomic foarte ok, finisaje faine, construcție din magneziu care îți stă bine în mâini, îl simți foarte unitar și parcă se mulează pe forma mâinilor. Mai mult, nici nu am fost nevoit să-mi înfășor mâna în cureaua aparatului, deci are priză excelentă, chiar și în momente precum cele de la Campionatul de drifturi, unde fugeam dintr-o parte în cealaltă, să prind dinamica mașinilor în curbe, cu roțile întoarse și sfârâind pe asfaltul încins. Și nu, nu zic doar așa. Fugeam cu el în mână, iar de body era atașat și un Sigma 70-200, care știm cu toții că nu e chiar light ca greutate.
Nu știu câte declanșări am făcut în orele acelea petrecute pe pistă, dar știu că, per total într-o viață de aparat, îmi permit mai multe decât la 7D. 200.000 cicluri la 7D Mark II vs 150.000 pentru 7D. Unul dintre lucrurile pe care le-am apreciat întotdeauna la un aparat ar fi și faptul că are 2 sloturi de card: după numele lor CF și SD.
Cred că ar fi de menționat, în special pentru cei care vor să folosească acest aparat pentru wildlife, că deși n-a plouat la Romanian Drift Championship, aparatul rezistă și în condiții de ploaie, din ce spun producătorii, dar și cei care l-au testat și în condiții meteo mai puțin agreate de alte aparate, de genul ploaie/ninsoare. Așa că stați fără griji și pe ploaie și pe ninsoare. Afară plouă, 7D Mark II rezistă! Afară ninge, 7D Mark II rezistă! 🙂
Ah, da, aparatul mai are și GPS încorporat, care poate fi foarte util dacă te plimbi foarte mult, călătorești și nu ești cel mai organizat om, poți vedea cel puțin locul în care au fost realizate, în cazul în care nu-ți mai amintești ce și unde ai făcut.
Fotografiile, în mare parte au fost făcute cu ISO 200, 1/125 cu relative f14, în funcție de cum se poziționa soarele după nori sau “supraexpus”. La culori am umblat eu puțin în Camera Raw, pentru că, fiind utilizator de Nikon, unde culorile sunt mai vii, am simțit nevoia să le dau puțină viață și aici, dar cred că ține doar de preferința fiecăruia. Cred că și modul în care scoate Canon culorile, mai reci, pot transmite o anumită stare, în funcție de contextul surprins și ce se dorește transmis. Oricum, culorile sunt în limitele normale specific Canon, nu reprezintă o problemă în niciun caz.

Mi-a plăcut foarte mult cum a făcut față la genul ăsta de eveniment, mi-a plăcut ce a scos în condițiile de lumină din mijlocul zilei, în mijlocul lui iunie, ușor de umblat la setări în condiții extreme (mașinile la start, pleacă, realizezi că era setat pe umbră, portret, câteva învârtiri de rotițe și rezolvat), având în vedere chiar și afinitatea mea pentru Nikon. Mi-a îngreunat puțin surprinderea momentelor succesive faptul că procesarea imaginilor dintr-o rafală dura destul de mult, dar m-am împăcat ușor cu ideea, mai ales că știam motivul: adică cele 65 de puncte de focalizare în cruce care solicită mai mult procesorul și softul.
Canon 7D Mark II este o variantă foarte bună pentru categoria la care este încadrat, raportul calitate preț mi se pare foarte ok, diferențele față de predecesorul său sunt destul de consistente și ai motive destule să ți-l iei pe acesta și nu pe altul, dacă vrei să faci fotografii la campionate de drifturi, sau orice sport, wildlife sau chiar presă. După modul în care m-am înțeles cu acest aparat, l-aș încerca și pe un spectacol de teatru odată, cred că ar face treabă bună.

Un material și fotografii de Andrei Gîndac.

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.