Cu Sony A6300 la Campionatul National de Drifting

Pentru orice fotograf este o provocare sa experimenteze momentele cheie din cadrul unor evenimente pe care nu a mai avut ocazia sa le imortalizeze. Provocarea este cu atat mai mare cand testeaza si echipament foto nou.
M-am regasit intr-o astfel conjunctura weekendul trecut, 25 – 26 iunie 2016, cand a avut loc Campionatul National de Drifting al Romaniei, etapa a II – a, desfasurat in Piata Constitutiei din Capitala.
Campionatul National de Drift este pentru prima data, dupa 7 ani de show, recunoscut de catre Federatia Romana de Automobilism Sportiv si Ministerul Tineretului si Sportului. Din acest motiv, in a doua etapa a Campionatului National au fost prezenti aproximativ 50 de piloti din tari precum Ungaria, Ucraina, Turcia, Polonia si Bulgaria, inscrisi la 2 categorii: debutanti si profesionisti. Prima etapa a avut loc in luna mai 2016, pe circuitul de la Prejmer.


Cel mai tanar debutant, in varsta de numai 15 ani, a fost Kristalina Stefanova (locul II, la debutanti), fata consacratului Krasimir Stefanov (locul II, la categoria Pro).
Marius Mitrache a fost singurul roman clasat pe podium la categoria Pro, ucraineanul Dmytro Illiuk castigand etapa.
Etapele urmatoare vor avea loc dupa cum urmeaza:
-Etapa a III-a:   15 – 17 iulie – Pojorata / Rarau
-Etapa a IV -a:  26 – 28 august – Brasov
-Etapa a V-a :  30 septembrie – 2 octombrie – Bucuresti
F64 testeaza aparatura pusa la dispozitia clientilor sai si astfel, am avut ocazia de a fotografia competitia cu aparatul oferit de ei, respectiv un Sony A6300, insotit de tele-obiectivul Sony FE 70-200mm f/4.0 G OSS.

 
A6300 este varful de gama al sectiunii mirrorless de la Sony cu senzor APS-C.  Modelul a fost lansat in februarie anul acesta, costand aprox. 5000 de lei (body), in functie de pachetul ales.
In ultimul timp, divizia mirrorless a facut progrese extraordinare. Foarte multi fotografi au facut trecerea la acest tip de aparat, marele avantaj fiind acela ca isi pot pastra obiectivele de care dispun, acestea putand fi folosite cu ajutorul inelelor adaptoare pe montura E-mount de la Sony.
Inca un avantaj considerabil fata de DSRL il reprezinta greutatea redusa si usurinta in manipulare. Pe de alta parte, daca echipamentul este prea usor se poate transforma intr-un dezavantaj. Personal consider  body-ul impreuna cu obiectivul de kit (16-55 mm) prea usor. In schimb, folosit cu obiectivul Sony FE 70-200mm f/4.0 G OSS, am reusit o priza buna (aprox 1250g).
Body-ul este alcatuit din magneziu si este robust pentru dimensiunile sale modeste. Meniul este intuitiv, totusi din cauza dimensiunilor reduse setarile le-am reusit din mai multe incercari, chiar si dupa trei zile in care m-am familiarizat cu Sony. In orice caz, aparatul are o varietate de scurtaturi si trei butoane pe care pot fi mapate functii.
In cadrul evenimentului de drift am incercat sa focalizez masinile in miscare, cu aparatul aflat tot in miscare, fiind o ocazie unica datorita masinilor ce derapeaza controlat in viraje stranse. Am urmarit masina cand executa manevra derapajului controlat si am folosit un timp cat mai lung de expunere, in acest mod realizandu-se tehnica panning.

Pentru a realiza aceasta tehnica putem fotografia in modul prioritate de timp sau manual. Va recomand sa exersati cu modul manual, deoarece va puteti juca si cu diafragma astfel incat sa obtineti efectul scontat. Bineinteles focalizare continua si fotografii in rafala. Importanta este si pozitia / statia de unde se fotografiaza si modul in care misti camera focalizand subiectul. Viteza cu care urmaresti subiectul este direct proportionala cu efectul panning.
Timpul de expunere trebuie sa fie intre 1/30 si 1/200 chiar 1/250. Cu cat timpul de expunere este mai lung cu atat efectul miscarii fundalului creste, iar daca timpul de expunere este mai scurt respectiv  1/250 efectul miscarii va fi redus. Variabilele depind si de viteza subiectului, deoarece acesta nu va putea fi inghetat fara o declansare mai rapida. Lumina naturala influenteaza si ea in mare masura, deoarece daca este putin mai intunecat trebuie marita valoarea ISO.
sony mirrorless
Fotografii mai avansati pot testa chiar si cu un timp de expunere mai mare, chiar pana la 1/15, o astfel de fotografie fiind insa mai greu de realizat deoarece claritatea subiectului nu va mai fi aceeasi.
Atat timp cat aparatul este folosit in modul manual aveti posibilitatea sa controlati mai usor profunzimea de camp (DOF), ISO sau luminozitatea. ISO a fost setat la o valoare cat mai mica – 100, 200.
Precizez ca am folosit aparatul cu un card SanDisk Extreme SDXC 64GB 90MB/s UHS 3.
Sony A6300 are un avantaj mare in fotografierea subiectelor in miscare, prin modul rafala ce trage pana la 11 cadre pe secunda. La o singura declansare poate inregistra pana la 30-35 fotografii. Imaginile surprinse nu mi se pare ca au o calitate mai buna ca cea a DSLR-urilor, insa dupa cum avanseaza Sony pe divizia mirrorless, pare-se ca aceasta diferenta va conta din ce in ce mai putin.

O alta performanta foarte atractiva a lui Sony Alpha A6300 este sensibilitatea ISO, nativ 25600 (extins 51200), lucrul ce ajuta la fotografierea si filmarea in lumina slaba.
Sony surclaseaza majoritatea aparatelor entry-mid level, cu 425 de puncte AF, din care 256 destinate detectiei de faza si 169 celei de contrast. Sony se lauda cu cel mai rapid sistem de focalizare automata din lume, 0.05 sec., revolutionar deocamdata. Predecesorul sau, A6000, se bazeaza pe 179 de puncte de focus, iar in momentul lansarii a fost o surpriza foarte placuta in ceea ce priveste sistemul AF.
Sistemul ultra performant de focalizare si optiunea de filmare 4K a camerei redau un rezultat pe masura. Formatul HD 1920×1080, a facut fata cu brio testului slow-motion.



Sa mentionam insa si cele cateva puncte slabe:

  • Body fara stabilizare, folosindu-se doar de stabilizarea obiectivelor, spre deosebire de full frame-ul mirrorless A7 II;
  • Setarile si meniul putin dificil de manevrat – probabil dupa o perioada mai lunga de folosire ajungi mai usor la setarile dorite;
  • Priza slaba la obiective fixe, de mici dimensiuni, mai ales pentru fotografii cu mainile mari;
  • Incarcarea acumulatorului se realizeaza in aparat si astfel nu poate fi folosit in acest rastimp;
  • Editarea si prelucrarea fisierelor – formatul raw de la Sony necesita ultima versiune de Lightroom sau Photoshop (extensia .ARW – se pot converti cu ajutorul Adobe DNG Converter 9.6).

Concluzie finala
Chiar daca raman fidel DSLR-urilor, maine as achizitiona un Sony A6300, ca back-up camera. Pretul este destul de mare deocamdata, insa este justificat de performantele si versatilitatea acestuia, recomandandu-l ca si companionul ideal nu doar pentru vacante ci, surprinzator, ca un aparat apt pentru a face fata unui eveniment care necesita fotografii profesionale.
Alte fotografii realizate cu Sony A6300 la Campionatul National de Drifting:


Un articol si fotografii de Matei Moroldo.

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.