La început de mai, am dat startul Oitzarisme Storytelling alături de Andrei Baciu.

În iunie, continuăm seria de evenimente alături de Dragoș Radu Dumitrescu, așa că te așteptăm pe 24 iunie 2016 la sala expozițională F64, începând cu ora 19, pentru a-i vedea fotografiile și pentru a participa la discuțiile despre fotografie și proiecte fotografice.

Înscrierile se fac în limita locurilor disponibile (40), completând formularul de aici.

Acesta este al doilea eveniment din seria „Oitzarisme Storytelling”, pe care am gândit-o pentru voi alături de Cristian Bassa și Oitzarisme.

„Oitzarisme Storytelling” este despre povești. Povești frumoase sau triste, povești cu tâlc sau pline de învățături, povești vesele sau povești care ne dau de gândit.Povești spuse în imagini, povești spuse în vorbe, de către fotografii care le-au surprins. O călătorie interactivă printre imagini și cuvinte, un dialog tripartit informal între fotograf – public – moderator, care are ca scop aducerea în atenție a poveștilor bine spuse, a subiectelor actuale și bine tratate, fără pretenții didactice sau definitorii.

Înainte de a-l întâlni la F64, haide totuși să aflăm câteva lucruri despre Dragoș Radu Dumitrescu din interviul de mai jos, acordat pentru blogul F64:

#1 Dragoș, spune-ne câte ceva despre tine și cum a început povestea ta cu fotografia.

Ca ocupație inițială și destul de scurtă, cercetător. Absolvent al Universității București, Facultatea de Biologie, secția Biochimie, ca apoi să urmez Masterul de Genetică, Microbiologie și Biotehnologie. O “mică” rotire cu 180 de grade față de ce practic acum, nu fără teamă, dar cu entuziasm. Cu fotografia am bâjbâit de prin 2009, dar abia de prin 2011 am gustat ca lumea, zic eu, din plinul instrumentarului estetic fotografic, în cadrul școlii de fotografie Fotopoetica Francisc Mraz.

#2 Să vorbim puțin despre abordarea ta asupra fotografiei și ce reprezintă ea pentru tine.

Ohoo. Mi-e teama să nu zic prea fad sau prea succinct și să-mi tai avântul. Îmi plac fotografiile din care simt ceva, care mă emoționează puternic, dar nu din mesaj social, nu din povești și nu din puțin cam seaca interpretare filozofică. Mai degrabă din cumulul de sugerări, nuanțări și acestea din parcurgerea estetică a fotografiei. Fotografia e vigoare, delicatețe, forță, slăbiciune, candoare, spiritualitate, suprareal și multe multe alte trăsături ce se pot armoniza împreună, dar nu egaliza.

#3 De ce fotografie pe film? Are analogul o altă poezie față de digital? Sau?

Prefer fotografia pe film probabil pentru că sunt un copil prost care urmărește și bucuria și joaca imprevizibilului, a texturilor mai vii parcă, ce au o efervescență, o viață în plus. E o atmosferă diferită puternic de digital pentru mine, dar asta nu înseamnă că digitalul e mai prejos neapărat. E poate doar mult mai comod, iar eu aș fugi de comoditate. Mă moleșește în general și parcă stau nemișcat, încercând să cuprind totul. Pe film, mă oblig să selectez mult mai atent ce și cum încadrez.

#4 Ce te inspiră? Și ce fotografi preferați ai?

Mă inspiră flexibilitatea și variația din celelalte arte. Muzică, pictură, film, literatură (deşi dau din colț în colț cu ultima, ar trebui să fiu mai rabdător). Am mulți fotografi care-mi plac. Aș da nume, dar mi-e să nu uit pe careva important mie. Bresson, Koudelka, Gruyert, Tiago Santana, Bazan, Matt Black, McCurry și sigur-sigur mă mai pot gândi la vreo 20 interesanți, dar nu-mi sar imediat în minte acum.

#5 Cum ai defini o fotografie bună?

Uf. O fotografie bună e aceea pe care nu o poți cuprinde strict cerebral, care nu-ți oferă o idee sau anecdotă. Pentru că îi scurtează viața considerabil și nu aderă la interioritățile noastre, simt eu.

#6 Să vorbim și despre proiectele fotografice. Cum apar ideile? E ceva spontan? Sau lucrurile sunt planificate în avans?

Cred că și-și. Pot apărea adesea spontan din situațiile locurilor pe care le vizitez fotografic, din revizitarea și consumarea perioadică a artelor vizuale, picturii, dupa cum menționam la un moment dat, după care încep serios să mă gândesc la dezvoltarea lor și mai clar la ce amploare să le dau. O fi proiect de lungă durată, o fi ceva puțin mai episodic, ca o împărtășire a ceva ce am simțit mult diferit de mentalitatea noastră europeană, cum ar fi exoticul și insolitul altor locuri. Depinde. Nu aș vrea să-mi fac prea multă ordine în cap, pentru că ma pot rigidiza, adică să-mi impun reguli, limite.

#7 Despre ce povestim pe 24 iunie la F64? De ce să fie pasionații de foto prezenți la sala expozițională din Bd. Unirii?

Pe 24 iunie o să parcurgem 3 proiecte fotografice, din care 2 sunt în continuă desfășurare. Unul va fi  “Türk Masal”, un proiect ce ţine de vizitarea așezărilor cu etnie majoritar turcă din sudul Dobrogei, altul “Of the Capital” (sau D-ale Capitalei pentru noi) un proiect ce ține de surprinderea variației atât arhitecturale, cât și etnic-culturale a Bucureștiului, mai bine spus fotografii ale acestui val-vârtej urban, peste care s-au așezat diferitele etape ale timpului, și o ultimă excursie foarte interesantă a Marrakechului, cu o mult mai puțin pregnantă introducere în suprafața lumii arabe, diferită nu doar vizual, ci și esențial, sper eu. Cred că va fi ceva proaspăt pentru participanți.

#8 Câteva cuvinte de încheiere.

Vă aștept cu drag la o discuție liberă, unde sper ca acea curiozitate pe care o avem să se însăileze cu sensibilitatea și pasiunea pentru fotografie.

Așadar, ne vedem pe 24 iunie la F64, de la ora 19. Nu rata prezentarea!