Sigma 150-600mm F/5-6.3 DG OS HSM C in teste

Cu fiecare teleobiectiv folosit, imi creste dorinta de a fotografia subiecte care se afla la mare distanta.
Da, este foarte placut sa fii aproape de subiect si sa ai timp sa te orientezi in functie de cadru, dar mi se pare la fel de interesant sa te afli la o distanta considerabila si sa incerci sa obtii o fotografie reusita.
Din acest motiv m-a incantat foarte tare sa folosesc obiectivul Sigma 150-600mm, dar adaugand si faptul ca body-ul folosit a fost un Canon 7D (senzor Crop), plaja focala reala la care am realizat fotografiile a fost de 240-960mm.
Am profitat de acest fapt si am exploatat la maximum cei 600mm ai obiectivului pentru a poza luna, atat din mana, cat si de pe trepied. In ambele situatii rezultatele sunt spectaculoase.
Cadrul de mai jos este realizat de pe trepied, dintr-un sat din Delta Dunarii, in jurul orei 19:30.
Luna prin teleobiectiv
Chiar daca modelul folosit de mine a fost cel “Contemporary”, si nu cel “Sport”, am folosit serviciile obiectivului si pentru a poza alergatorii de elita de la Semimaratonul Bucuresti, atat din masina, cat si la linia de finish. Rezultatele sunt multumitoare, luand in calcul viteza cu care se deplasau alergatorii, dar si viteza cu care se misca masina in care ma aflam.

Cu putin mai multa practica, anterior evenimentului, rezultatele m-ar fi multumit si mai tare, asa cum s-a intamplat in cazul cadrelor trase in Delta. Animalele salbatice sunt numai bune de pozat dupa ce te obisnuiesti cu greutatea obiectivului, care nu e deloc de neglijat (3.5 kg), tu aflandu-te intr-o barca pe un fluviu sau pe lacuri, unde fiecare val inseamna schimbarea pozitiei punctului de focus. Aici a intrat in actiune autofocusul obiectivului care si-a facut treaba perfect, impreuna cu stabilizatorul optic.
Fac referire la cele doua “ajutoare” tehnice fiindca, asa cum spuneam, fotografiatul din mana cu un obiectiv greu, pe o barca, in deriva, avand pe post de subiecti pasari care isi iau zborul la prima urma de nesiguranta, nu este deloc usor, dar este foarte motivant.
Atat de motivant incat mi-as dori sa ma perfectionez pe fotografia de wildlife si sa fac plimbari in cele mai frumoase colturi ale planetei pentru a fotografia animalele salbatice in habitatul lor natural.

Un monopied ar fi ideal pentru obiectiv, dar nu este imposibil de utilizat din mana. Eu l-am folosit 8 zile doar din mana (exceptand cadrul cu Luna, care e tras de pe trepied).
Priza de mana este super ok, parasolarul nu incurca la inelul de zoom atunci cand este intors si nici la cel de focus. Ofera o senzatie placuta la priza si nu mi-a dat dificultati in a-l folosi nici la maximul distantei focale. Montura pare una destul de stabila si cred ca este destul de rezistent la socuri (din fericire nu a fost nevoie sa constat asta). Nu l-am folosit in conditii extreme de umiditate sau temperatura, deci nu as putea sa ma pronunt despre cum s-ar comporta in astfel de situatii.
Inelul de trepied este foarte util. Pe mine m-a ajutat mult chiar daca nu l-am folosit foarte mult de pe trepied. Nu m-a incurcat la priza, ba chiar m-a ajutat in anumite momente cand aveam nevoie sa pozez din anumite pozitii mai incomode pentru mana.
Autofocusul mi s-a parut foarte rapid. Singurul moment in care l-am folosit in rafala a fost la evenimentul cu stunturi pe motocicleta. In rest am preferat sa declansez eu de fiecare data, chiar daca urmaream subiectul cu punctul de focus.
Si eu am apelat, pentru evenimentul sportiv, la varianta JPEG ca sa le ofer cardul imediat dupa, organizatorilor. Rezultate au fost multumitoare, dar nu m-au dat pe spate, aici fiind mai mult vina mea fiindca nu l-am folosit foarte mult inainte si m-am adaptat situatiei pe loc. Fotografiile au fost extrem de sharp in punctul de focus, dar avantajul a fost si faptul ca am avut lumina foarte buna in timpul evenimentului.
Am avut mici probleme cu aberatiile cromatice, la rasarit si apus, dar s-au datorat, in mare, setarilor pe care le-am ales. Cu putina post-procesare nu au mai fost probleme.
Cam asta e senzatia pe care mi-a dat-o interactiunea cu Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM C, in peisajele Deltei Dunarii, dar si in “jungla urbana”.
Un articol si fotografii de Sorin Chineata.
[products ids=125014706,125014708]

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.