Review Panasonic Lumix DMC-FZ300

Un aparat de fotografiat de tip bridge este un compact mai maricel, cu un obiectiv mai voluminos si mai bun, cu un grip mai generos, cu aspect si eventual calitati de DSLR,  insa  versatil, manevrabil si mai ales usor, un fel de All in One cu aer de vedeta…
Marii producatori de tehnica foto se intrec in prezent in a oferi camere de tip bridge cu calitati unice, cu specificatii impresionante sau cu diverse alte facilitati care sa le faca, intr-un fel sau altul, atractive pentru public si, evident, cumparate si apreciate ca atare.
Si o fac. Posibilitati exista, piata exista, desi din ce in ce mai pretentioasa, inovatii suficient de  interesante se mai gasesc iar evolutia tehnica a unor astfel de aparate este in ritm si ton cu cea generala. Se ofera zoom impresionant, senzori de ultima generatie, obiective din ce in ce mai bune , design elegant, materiale mai bune, rapiditate, calitate si, mai ales, pret.
Practic, toti producatorii de pe piata au atacat aceasta categorie, facand oferta din ce in ce mai generoasa si mai apetisanta. Calitatea fotografiilor obtinute nu este foarte departe de cea a aparatelor de tip DSLR iar specificatiile tehnice le fac, de multe ori, de nerefuzat.
Dincolo de aceste aspecte, doar doua componente sunt insa determinante in obtinerea unei fotografii de calitate: senzorul si obiectivul.
Panasonic Lumix DMC-FZ300 este unul dintre cele cateva aparate de pe piata cu un obiectiv cu adevarat de top: 25-600 mm cu deschidere constanta, F/2.8, unic de altfel pana in momentul de fata, produs de Leica in clasa Vario-Elmarit. Un echivalent de 600 mm la deschidere 2.8 este intr-adevar impresionant si ar trebui sa straneasca interesul si curiozitatea oricarui fotograf. Acest este aspect este, in sine, suficient pentru a propulsa Panasonic FZ300 pe unul dintre primele locuri in topul aparatelor de tip bridge si o garantie in plus in a obtine imagini unice in aceasta clasa.  Adaugam stabilizare marca inregistrata si protectie la caldura si umiditate si obtinem, cu siguranta, cea mai buna dotare optica a unui aparat din aceasta categorie.

As vrea sa punctez in continuare cateva aspect tehnice ale aparatului, specificatii in fapt, cele mai importante numai, altele urmand a fi amintite sau exemplificate mai tarziu, pe parcursul aceste prezentari.
Despre obiectiv am pomenit un pic mai sus, in plus insa trebuie adaugat ca se poate atasa un parasolar, inclus in pachet, distanta focala reala este 4.5-108 mm, echivalent cu 25-600 mm pentru format Full Frame  iar zoom-ul se face electric, fie de pe partea stanga a obiectivului fie dintr-un buton situat in partea de sus a aparatului. Stabilizarea este marca producatorului, se realizeaza pe 5 axe si este extrem de eficienta iar mecanismul este izolat si protejat, astfel incat umiditatea sau temperaturile estreme sa nu-i afecteze performanta.  Poate focaliza la un centimetru distanta, la focala minima.
Senzorul este de tip BSI CMOS cu definitie de 12.1 Mpix  si ½.33 inch, in format 4:3 si este deservit  de  un nou processor de imagine din familia Venus , care permite o sensibilitate de 6400 ISO, cea nativa fiind de 100 ISO.
Ecranul este articulat si se poate roti la 180 de grade pe orizontala si pe verticala, de tip multitouch cu 1040 kpix,  LCD de 3 inch, luminos si bine calibrat. Este dublat de un viewfinder de calitate, cu minidisplay de 1.44Mpix OLED, comandat de un senzor de prezenta cu rol de comutator intre cele doua.
Aparatul poate fotografia in rafala cu 12 cadre pe secunda cu focus normal sau 6 cadre pe secunda cu focalizare automata continua. De asemenea, poate extrage cadre de 8 Mpix din filmare 4k.
Este dotat cu Wi-Fi , mufa de microfon de 3.5 mm si blitz ce poate functiona in mod automat sau activat la nevoie.
Filmeaza la definitie 4k (3840×2160, 25p) sau poate genera fotografii din filmare 4k, de 8 Mpix cu frecventa de 30 de cadre pe secunda. De asemenea, inregistreaza imagini Full HD cu sunet Dolby Stereo si filmeaza la 200 de cadre pe secunda in mod VGA sau 100 de cadre pe secunda in HD.
Aparatul este rezistent la umezeala si praf iar bateria asigura pana la 400 de declansari, indiferent de modul de inregistrare a imaginii.
Prin amabilitatea F64, am avut ocazia sa folosesc aparatul timp de aproape doua saptamani si acum, dupa mai mult de o mie de cadre, pot sa spun ca sunt mai mult decat incantat de acesta.  Finisajele sunt de calitate, sta bine in mana iar controalele sunt intuitive si usor de activat, toate butoanele importante fiind accesibile fara a lua mana de pe grip. Un avantaj il constituie si diplay-ul de tip multitouch, mai ales in plasarea cu usurinta a punctului sau punctelor de focalizare. Pe partea stanga a obiectivului se afla controale suplimentare de autofocus, zoom si focus manual, plasate acolo in special pentru filmare dar foarte utile in mai toate situatiile. Pe spate se afla butonul Quick menu, utlizabil cu setarile implicite sau, daca se doreste, configurabil in o mie de moduri. Viewfinder-ul este de foarte buna calitate, informatia se citeste cu usurinta pe panoul OLED de 1.44 Mpix si este prevazut cu o rotita pentru corectie de dioptrii.
Impresia generala, in ceea ce priveste calitatea finisarii si manevrabilitatea este foarte buna,  fiind un aparat ergonomic, cu un design fin, construit din materiale de calitate si cu butoane bine plasate, usor de utilizat.
Sa incercam insa sa abordam aparatul din cel mai important punct de vedere, si anume performanta in fotografie.
Senzorul relativ mic, de ½.33 inch poate sa constituie o rezerva serioasa in a achizitona aparatul, pentru ca impresia generala este ca senzorii de aceasta dimensiune nu ofera imagini de cea mai buna calitate. Destul de adevarat, insa nu trebuie sa uitam ca ne raportam la o anumita categorie si ca, chiar si asa, este de datoria fiecarui potential cumparator sa citeasca review-uri , impresii si teste, cum este si cel de fata, in speranta unei alinieri intre dorintele si asteptarile sale si oferta producatorului. Surprize pot sa apara. Si apar si in cazul de fata, pentru ca in afara unei anumite impresii ca definitia imaginilor oferite de FZ 300 poate fi nesatisfacatoare, aparatul nu dezamageste sub niciun aspect. 12.1 Mpix inseamna o imagine de 4000 de pix pe orizontala, cu un aport de imagine in cazul in care formatul se alege 4:3 si implicit cu o anume rezerva de crop, daca se doreste aducerea raprtului la mult mai utilizatul 3:2. 4000 de pixeli inseamna mai mult decat suficient, oferind posibilitati de editare in limita normalului dar si destula informatie pentru printuri de chiar 100 cm latime, la calitate mai mult decat buna.
Noul procesor de imagine Venus Engine permite atat o sensibilitate de 6400 ISO cat si o cadenta de 12 cadre pe secunda la definitie maxima, cu obturatorul mecanic sau chiar 60 de cadre pe secunda folosind obturatorul electronic. Acesta din urma permite de asemenea timpi de expunere de 1/16000 secunde, o treapta in plus deci fata de majoritatea aparatelor profesionale.
Trebuie mentionat ca aparatul ofera si fisiere de tip raw, pentru cazul in care se doreste fie o prelucrare mai complexa sau chiar agresiva fie, daca este cazul, pentru pastrarea informatiei originale.

Panasonic Lumix DMC-FZ300
Imagine jpeg, oferita de aparat
FZ300
Imagine proceesata minimal, din raw

La ISO 100, sensibiltatea nativa a senzorului, imaginile sunt lipsite de zgomot si comparabile cu oferta generala de pe piata. Procesorul ofera fisiera de tip JPEG tratate bine, fara exagerari in ceea ce priveste sharpness-ul sau contrastul imaginii, relativ curate si fara artefacte. Fisierele RAW sunt de asemenea curate si aduc in plus posibilitatea tratarii imaginii dupa algoritmi preferati de utilizator, in cazul in care acest lucru se doreste.

camera foto bridge
ISO 100, in camera raw processing

Diferentele sunt minore pana la ISO 400, la ISO 800 zgomotul devine vizibil iar de la ISO 1600 si mai sus aparatul inca mai ofera imagini bune, dar procesarea este vizibila iar fisierele RAW contin zgomot ce nu mai poate fi inlaturat prin postprocesare.

Fz300
ISO 320, ACR processing, some visible noise
Panasonic
ISO 1600, visible noise, reduced in ACR
FZ300
Crop 100%, ISO 2000, zgomot acceptabil, procesare ACR, fara reducere de zgomot
Fz300
Crop 100%, ISO 100, situatie dificila, umbre puternice, redare foarte buna a detaliilor din negru

Am prezentat mai sus cele mai defavorabile situatii, in care zgomotul de imagine poate sa constituie o problema. Se poate constata ca FZ300 se descurca de minune, in majoritatea cazurilor imaginile fiind perfect competitive pana la ISO 1600. In conditii bune de iluminare, nu am gasit niciun aspect negativ sau suparator, nici in cazurile unor contraste mai puternice sau zone fara gradient.

FZ300
Crop 100%, reproducere buna a culorilor, ISO 100, fara zgomot

Mai jos, iata cateva imagini la ISO 100, cu diferiti timpi de expunere si in conditii de lumina din cele mai diverse, neprelucrate, asa cum le inregistreaza aparatul:

Panasonic FZ-300
239 mm, F/7.1, ISO 160
FZ300
F/2.8, ISO 100, 99mm
panasonic
F/5.6, ISO 100, 380 mm

Mai multe imagini, toate continand EXIF puteti vedea in galeria asociata acestui articol.
In concluzie, in ceea ce priveste performantele ISO ale aparatului, acesta se comporta bine spre foarte bine, cu imagini perfect competitive pana la ISO 400, bune la ISO 800 si utilizabile la ISO 1600 sau 3200. La ISO 6400 scad puternic atat contrastul cat si claritatea, fiind mai degraba o solutie de criza decat una pe care un fotograf sa o aleaga cu buna intentie.
In ceea ce priveste modul in care software-ul aparatului alege sa ofere imagini de tip JPEG, pararea mea este mai degraba un rezervata. La ISO mic si in lumina buna, probabil ca nu este nimic de comentat, insa modul in care producatorul alege sa reduca zgomotul si sa dea claritate fotografiilor este , din punctul meu de vedere, perfectibil. Prefer un tratament in ACR , implicit putina munca in plus, mai ales pentru fotografiile in lumina slaba sau la ISO peste 400, chiar daca aceasta ar implica imagiini mai zgomotoase sau usoare devieri de balans de alb.
In meniul aparatului se gasesc si cateva presetari sub titlul de moduri creative, care aplica pe imagini efecte din cele mai cunoscute si consacrate in lumea fotografiei: alb-negru, vignetare, toy-effect etc. Pentru un rezultat instantaneu pot sa recomand folosirea acestora, mai ales ca efectul poate fi aplicat gradual, insa odata cu imaginea de tip JPEG este bine sa fie salvat si un fisier RAW, in cazul in care efectul aplicat se dovedeste exagerat sau nepotrivit.

compacta performanta
Toy Effect
FZ300
Sun Rays
fotografie alb-negru
Bw effect

Celalat factor care contribuie decisiv la calitatea imaginilor obtinute este, evident, obiectivul. FZ 300 este unul cele numai cateva aparate de pe piata care ofera o deschidere constanta, de f/2.8 pe o plaja focala atat de intinsa si inclin sa cred, fara a fi testat celelalte aparate dar bazandu-me pe review-uri de mare incredere, ca in aceasta plaja focala este cel mai bun, la momentul actual. Am incercat sa fortez situatii in care sa pun in dificultate performantele sale optice si tot ce am reusit a fost sa obtin efectul de flare, insa nci mai exagerat si nici mai distructiv decat al obiectivelor DSLR sau al altor aparate mai scumpe si, declarat, mai performante. Regula inchiderii diafragmei functioneaza de minune iar flare-ul, acolo unde nu poate fi evitat, poate fi usor folosit in mod creativ. La diafragma inchisa, F/8 fiind minimul, nu am reusit sa evidentiez efectul ci, dimpotriva, am obtinut imagini foarte interesante.

aparat foto bridge
F/8, ISO 100
FZ300
F/5, ISO 100

Daca totusi efectul se manifesta, corectia este destul de simpla insa imposibila la momentul fotografierii, fiind deci nevoie de postprocesare:

foto-video
F/8, Flare evident, distructiv

Prin urmare, consider obiectivul rezistent la flare, cu limitarile optice cunoscute din teorie, bine tratat antireflex si de incredere din acest punct de vedere, chiar si in situatiile cele mai nefavorabile.
Din punct de vedere al claritatii imaginii, nimic nu poate fi reprosat. In mod sincer am fost foarte incantat de acest aspect, la deschidere maxima imaginile obtinute fiind atat de clare incat nu am remarcat nici macar o imagine care sa aiba nevoie de sharpening suplimentar. 
Chiar si obiectele aflate la infinit sunt redate clar, detaliat, corect. Inchizand diafragma claritatea imaginii creste, insa neimportant, ceea ce m-a determinat sa incerc imagini si la deschidere maxima, mai ales ca timpul de expunere minim permite, nu doar pentru ca am avut incredere in acest aspect, al claritatii, dar  si pentru ca am vrut sa studiez un anume efect al profunzimii de camp pe cadre care in mod normal se fac cu diafragme mai inchise.

Panasonic
F/2.8, crop 100%
foto cai
F/2.8, crop 100%

Pana la aproximativ 500 mm echivalent, nu am sesizat ncio scadere in calitate din acest punct de vedere. La 600 mm echivalent, imaginile sunt clare si perfect utilizabile, numai la o examinare extrem de atenta se poate considera ca avem de-a face cu o scadere in performanta, repet insa, de cele mai multe ori foarte greu de sesizat.
Aberatiile cromatice apar, insa sunt de foarte mica intensitate si nu pot constitui, in niciun caz, o problema.
In concluzie, FZ300 este dotat cu un obiectiv extrem de performant, de mare incredere, fara scaderi notabile in calitate in functie  de distanta focala si oferind o deschidere constanta de 2.8 pe toata plaja. Adaugam la aceste aspecte si avantajul evident in ceea ce priveste focalizarea precum si stabilizarea de top si putem deci considera ca, la momentul redactarii acestui articol, in plaja de aparate din care face parte, este poate cea mai buna oferta de pe piata.
In ceea ce priveste balansul de alb, aparatul se descurca relativ bine, nefiind cazul ca , pe timp de zi, sa folosesc alt mod decat AWB. De asemenea, la lumina incandescenta culorile sunt redate corect insa modul Tungsten a fost necesar a fi selectat. Sub lumina complexa, de diverse temperaturi trebuie insa selectat modul care adreseaza cel mai bine culoarea sursei de lumina dominanta, un lucru normal dealtfel la aproape toate aparatele de fotografiat.

FZ300
AWB, reproducere deviata a culorilor
Tungsten, reproducere corecta
Tungsten, reproducere corecta

De cele mai multe ori, atata timp cat in cadru se mai afla inca lumina de zi, nu a fost nevoie sa ies din modul AWB. Un aspect laudabil, mai ales ca am lucrat cu aparate mult mai scumpe si de alta clasa cu care am avut dificultati, uneori destul de serioase, in a ajunge la o valoare de corectie cat de cat exacta.

review FZ300
Surse de lumina de temperaturi diferite, AWB
balansul de alb
AWB, lumina de seara combinata cu tungsten
AWB, lumina rece, artificiala
AWB, lumina rece, artificiala
FZ300
AWB, lumina extrem de calda, de apus

Din exemplele de mai sus se poate vedea ca AWB este varianta castigatoare, in marea majoritate a cazurilor aplicandu-se fara greseala. In concluzie, in ceea ce priveste balansul de alb aparatul de descurca, in opinia mea , excelent, numai in cazuri extreme fiind nevoie de un anumit reglaj al acestuia.
Autofocalizarea se face practic instantaneu, gratie noului sistem introdus odata cu FZ300. Pe marginea laterala stanga a obiectivului se gaseste atat un buton care permite focalizarea in mod macro, cat si o rotita ce permite focus manual cam in acelasi stil in care acesta se face la  obiectivele interschimbabile. Daca nu se doreste folosirea focalizarii manuale, utile in cazuri de limina foarte slaba sau lipsa de contrast, modul automat isi face bine treaba, cu un plus de fidelitate in cazul folosirii display-ului pentru stabilirea punctului de autofocus si cu o idicatie exacta a zonelor de claritate, prin activarea functiei Focus Peaking, prin care sunt hasurate grafic si vizibil liniile de contrast pe care s-a facut focalizarea. Aparatul detecteaza fetele, in cazul in care sunt persoane in cadru , cu indicarea clara a ochilor sau a ochiului pe care se face focalizarea.
Am folosit in general modul de focalizare de tip spot, mai ales ca dupa stabilirea punctului ce se doreste a fi de referinta imaginea este marita la scara 1:1 in jurul acestuia, pentru o verificare suplimentara a corectitudinii focalizarii.
Aparatul filmeaza 4k. Imaginile sunt clare, autoexpunerea este buna iar stabilizarea se dovedeste si in cazul acesta mai mult decat utila. Se pot obtine imagini de 3840×2160 pix la 25 sau 24p, cu focalizare permanenta si cu inregistrare mp4. Fisiere AVCHD se obtin numai daca se alege FullHD. De asemenea, din filmare 4k se pot extrage cadre cu definitia de 8 Mpix.
Panasonic Lumix DMC-FZ300 este un aparat de tip bridge extrem de capabil, pregatit sa satisfaca aproape orice nevoie de fotografiere, oferind o calitate foarte buna a imaginilor, filmare 4k sau FullHD, o plaja focala acoperitoare pentru marea majoritate a cazurilor, un obiectiv luminos, autonomie suficienta si o viteza de raspuns comparabila cu cea a DSLR-urilor de pe piata.
Aparatul se simte bine in mana, este suficient de greu, are un grip bine profilat iar butoanele de control sunt plasate ergonomic, usor accesibile si nu foarte aglomerate.
Display-ul este de tip multitouch, luminos si bine calibrat, articulat si foarte util ca si functionalitate suplimentara, mai ales in ceea ce priveste navigarea prin meniu si stabilirea punctului de focalizare.
Zoom-ul este actionat electric, cursa obiectivului nu este exagerata iar timpul de parcurs intre cele doua extreme suficient de scurt pentru a permite capturi rapide si incadrari precise. Butoanele suplimentare de pe laterala stanga a obiectivului sunt de mare utilitate, concepute special pentru filmare dar si pentru cazuri speciale, cum ar fi modul macro sau focalizare selectiva. Obiectivul este dotat cu un parasolar de tip lalea, pentru control mai bun al efectului de flare dar si, involuntar, foarte util ca protectie suplimentara impotriva lovirilor accidentale ale elementului frontal.
12 Mpix poate fi considerata o definitie insuficienta in timpurile noastre dar sa nu uitam ca imaginile obtinute au 4000 de pixeli pe latura lunga, ceea ce le face perfect editabile si care permit relizarea de print-uri de marime suficienta in majoritatea cazurilor.
Pana la ISO 800 se obtin imagini cu zgomot inexistent sau suficient de mic, insa, mai ales dupa editare a fisierelor RAW, imaginile sunt perfect utilizabile chiar si la ISO 1600 sau 3200.
Meniul aparatului putea fi organizat mai intuitiv, insa viitorii proprietari vor ajunge la concluzia, probabil, ca setarile cele mai importante sunt destul de corect asignate butoanelor fizice astfel incat navigarea efectiva prin menu sa se faca suficient de rar pentru a nu fi deranjati de acest aspect.
Aparatul este de asemenea dotat cu wi-fi, diverse filtre digitale pentru obtinerea unor efecte din cele mai folosite, viewfinder electronic de foarte buna calitate si cu butoane configurabile in functie de preferintele utilizatorului. Este rezistent la praf si umezeala si este construit din materiale de buna calitate.
Iata, in concluzie , cateva aspecte pe care le consider de luat in seama, daca se doreste achizitonarea unui astfel de aparat:

  • obiectiv excelent, luminos si cu plaja focala generoasa, stabilizat
  • display foarte bun si mobil, de tip multitouch
  • viewfinder excelent, confortabil
  • inregistrare video 4k cu extragere de fotografii de inalta definitie
  • ofera fisiere RAW
  • confort in folosire
  • construit din materiale de calitate, rezistent la praf si umezeala

Nu am fost foarte incantat de :

  • meniu mai degraba complicat
  • lipsa unui indicator de distanta focala
  • definitia ar putea fi mai mare

Consider, de asemena – vom vedea daca am si dreptate – ca Panasonic FZ-300 ar putea fi considerat unul dintre cele mai bune aparate de tip bridge de pe piata, daca nu chiar cel mai bun.
Alte fotografii realizate cu Panasonic Lumix DMC-FZ300:

Toate fotografiile care insotesc acest articol sunt neprelucrate, fie prezentate exact asa cum au fost inregistrate pe card fie exportate din ACR fara nicio modificare. Sunt redimensionate la 950 pix cu parametri impliciti ai Adobe Photoshop,  Automatic mode,  calitate 12 si contin EXIF.
[products ids=125019559]

Alți fotografi au mai citit și:

4 Comments

  • Suntem in 2023 si nu stiu daca sa cumpar acest aparat sau nu. Am incercat deja cateva modele precum Canon 100D, Nikon D5200, Sony HX300, Nikon D3300. Toate aparatele au avantaje si dezavantaje. Caut sa fac un compromis intre dimensiunea senzorului si celelalte optiuni de care dispune FZ300. Sper sa fie o alegere buna…

    • Cu siguranță etapa de research poate fi uneori stresantă, însă o analiză foarte bună susținută de o comparație între modele te va ajuta.

      Suntem convinși că vei face cea mai bună alegere în funcție de necesitățile pe care le ai.

  • Asa este,Claudiu.Cine nu crede,inseamna ca nu intelege ce inseamna diafragma.Daca fotografiezi acelasi subiect,in acelasi monment,cu o camera full frame si cu alta cu cu senzor 1/2,3 (sau oricare alte camere cu senzori diferiti) si la aceeasi diafragama ai acelasi timp de expunere (la acelasi ISO) la ambele camere,inseamna ca la senzor (film) ajunge aceeasi cantitate de lumina! Mai clar si mai simplu de atat,nu cred ca se poate explica.

  • Si aceste telefoane au si un zoom impresionant, nu? Un aparat de tip brige si mai ales un aparat cu un senzor atat de mic nu este facut pentru a scoate poze de o calitate ireprosabila, asta o fac suratele cu senzor mai mare si plaja focala mai mica. Majoritatea acestor fotografii sunt facute la focala mare, 100-300 si nu arata rau deloc, dupa a mea umila parere, pana in iso 400 mai ales. In conditii ideale de luminozitate, un telefon de top poate scoate poze bune, dar nu poti s-o faci pe paparazzi cu el in mana, nu? Fiecare cu scopul sau. Interesant aparat, iar 600 2.8 inseamna ceva….wow. Ai nev de lumina buna si uneori de un trepied ptr a-l folosi, e drept…cand scade lumina, ai cam sfeclit-o:) Unele poze sunt facute si in conditii dificile, dupa cum se poate vedea. Poti sa tastezi fz300 flickr pictures si vei vedea niste cadre de senzatie, in conditii bune de iluminare.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.