Fotografia de produs cu o singură sursă de lumină

Postat de: F64 F64

Fotografiile comerciale sunt folosite în general pentru a transmite corect mesaje despre produse sau pentru a-l determina pe potențialul client să își dorească un anumit produs, lucru extrem de important, cu atât mai mult dacă avem un business care se desfășoară online.
Provocarea online e mai mare tocmai pentru că presupune a lua o decizie de cumpărare pe baza unei fotografii văzute, astfel că imaginile de produs reprezintă un mare capitol al fotografiei comerciale și pun accentul pe redarea cât mai realistă și exactă a diverselor obiecte, fie că vorbim despre bijuterii sau alte accesorii, haine, decorațiuni diverse ș.a.m.d.
Avem practic de-a face cu un gen fotografic axat foarte mult pe detalii și redarea cât mai clară a acestora, iar tehnica de fotografiere trebuie să fie impecabilă.
Fiind un tip de fotografie strict controlat, fotografia de produs aparține în cea mai mare parte studioului, în sens larg, de spațiu sau mediu în care lumina poate fi manipulată după bunul plac. De altfel, este un gen fotografic destul de solicitant, presupunând transmiterea identității vizuale a obiectului/produsului fotografiat astfel încât privitorul să își poată forma o opinie, iar standardele sale, stabilite de publicitate și site-urile de microstock mai ales, sunt destul de ridicate.