…sau “la drum cu marele blând”, asa cum l-am supranumit în urma experienței avute împreună.

Caracteristici principale ale sistemului Panasonic Lumix FZ1000

Sistemul Lumix FZ1000 apare pe piață în acest an ocupând un loc sigur, plaja de oferte pe segmentul bridge cu focală mare fiind împărțit doar cu modelul Sony RX10. Faţă de piața compactelor sau a sistemelor mirrorless, în special, e liniște. Altfel, au trecut nu mai puţin de opt ani de la lansarea “tatălui” său, modelul Lumix FZ50, tehnologia curentului actual aducând modificări decisive în modul de randare a imaginii și a arhitecturii utilizării, în ansamblu.

De asemenea, nu mai departe de sfârșitul anului trecut am evaluat modelul mirorless Lumix GX7 de la care suntem deja familiarizați cu meniurile și funcționalitatea generală. După cum afirmam cu ocazia fiecărei evaluări a unui sistem Lumix, mă simt curios și în același timp confortabil, fiind utilizator Lumix încă din 2008, vajnicul TZ5 refuzând cu obstinație să se predea sub efectul trecerii timpului.

FZ1000 arată la prima vedere ca un veritabil DSLR. Dotările sale sunt gândite la cele mai înalte standarde. Sosește echipat cu un senzor CMOS de 1 inch (13.2×8.8 mm), de 20.1 Mpix, cu o rezoluție maximă de 5472×3648. Noua arhitectură a senzorului în tandem cu același deja cunoscut puternic motor de randare Venus Engine reușește să creeze imagini de calitate, punând la dispoziția fotografului multiple mecanisme de control a parametrilor imaginii (setări personalizate în pași multipli pentru modurile foto, curba de contrast personalizabilă). Mai mult, viteza de focalizare în zona de tele extrem a fost și ea îmbunătățită. Faptul că se pot înregistra fișiere în format RAW, că filmează la rezoluție 4K și că se pot extrage fotograme cu o rezoluție de 8 Mpix îl transformă într-un aparat hibrid orientat cu succes atât către fotografie cât și către filmare. Caracteristicile cadrului în modul de filmare 4K sunt 3840 x 2160, 25p (4K: 100Mbps / MP4),  in mod HD 1920 x 1080, 50p (FHD: 28Mbps / AVCHD), iar in mod High Speed 1920 x 1080, 25p.

Sensibilitatea ISO acoperă intervalul 125-12800, extensibil la 80-25600.

Balansul de alb are moduri presetate de tip lumina de zi, cer noros, etc, patru setări personalizabile precum şi setări ale temperaturii de culoare în grade Kelvin, în intervalul 2500-10000K, prezente în general pe sistemele avansate. Se pot realiza ajustări cromatice pentru setări cât mai apropiate de cerinţele fotografului.

Obiectivul este impresionant, cu o plajă focală ce acoperă intervalul 25-400 (16X cu alte cuvinte), luminos, cu valori maxime F 2.8-4. Inelul prezent pe obiectiv poate împrumuta fie funcţie de zoom, fie de focalizare manuală, pentru aceste opţiuni fiind prezente în lateral butoane dedicate. Am mai văzut obiective cu zoom mare şi ştiu că pot suferi de o claritate incertă şi o stabilizare mai puţin eficientă la capătul lung al focalei – Lumix FZ1000 se comportă ireproşabil, optica Leica, în tandem cu stabilizarea pe 5 axe fiind atuuri ale sistemului. Zoom-area se face silenţios, suficient de rapid, funcţionarea mecanică a ansamblului este foarte bine echilibrată.

Focalizarea se realizează aproape instantaneu, graţie sistemului hibrid dedicat şi se bazează pe un sistem cu 49 de puncte. Utilizatorul poate selecta flexibil moduri precum punct, zona, dinamic, urmărire subiect în timp real, detectare figura.

Gripul accentuat şi ergonomia generală a aparatului de pe panelul frontal asigură o foarte bună priză în mână, materialele folosite fiind de cea mai bună calitate. Saşiul este realizat integral din aliaj de magneziu. Greutatea sistemului este de circa 830 grame.

Aparatul a fost dotat cu un ecran rotativ, color, de trei inci şi o rezoluţie de 921K puncte, facilitând fotografierea discretă în mediul urban sau din unghiuri dificile. Vizorul electronic cu o rezoluţie de 2 359 K este pur şi simplu încântător, nu poţi face diferenţa – ca efect, faţă de un vizor optic.

Dispunerea şi funcţionalitatea butoanelor de pe panelurile superior şi dorsal sunt foarte bine gândite, fiind accesibil un număr de 5 butoane cu comenzi personalizabile. Când spun bine gândite – mă refer la faptul că nu a fost nevoie să schimb setarea niciunuia dintre ele. Oferă acces la WiFi, switch cu vizorul electronic, la comenzi rapide, etc. Setările personale aferente butoanelor FN pot primi funcţii extrem de diverse precum stilul imaginii, nivela, mod măsurare, rezoluţie inteligenţă, dinamică, tip stabilizare, format fişier, calitate imagine, Iso, balans de alb, histogramă, etc – pentru a enumeră doar câteva din funcţiile care asigura un acces complet la funcţiile de control ale sistemului.

Tot pe panelul dorsal este prezentă o rotiţă de control cu click, ce permite, ca exemplu, controlul concomitent al valorilor diafragmei şi ale timpului de expunere, în mod manual M. Tot aici este prezent butonul de fixare a valorii expunerii sau a focalizării, AE/AF-Lock precum şi switch-ul modului de focalizare – manual, single, flexibil, continuu.

Valorile ISO sau setările balansului de alb sunt accesibile cu butoane dedicate, făcând ca lucrul efectiv să fie foarte flexibil, fără căutări inutile în meniuri.

Prezenta funcțiilor WiFi și NFC (near field communication) asigură intercontectarea rapidă controlul cu și de pe o tableta sau telefon smart, pentru control la distanță sau transfer rapid al imaginilor în mediul Internet. Aceste funcții aduc o caracteristică importantă a sistemului Lumix, deja prezenta și pe alte produse Panasonic. Exemplele reprezintă imagini transferate din aparat și prelucrate cu un soft dedicat instalat în telefonul mobil, postate apoi pe rețele de socializare.

Conectarea cu QR Code este facilă, intuitivă, aplicația de pe mobil incluzând câteva opțiuni de control/transfer rapide și eficiente.

O caracteristică foarte interesantă presupune alăturarea unei perdele controlate mecanic cu una controlată electronic, pentru o operare opţională silenţioasă şi pentru posibilitatea utilizării unor timpi de expunere foarte scurţi (1/4000 în mod cu perdea mecanică, 1/16000 în mod cu perdea electronică). Cadenţa de declanşare suportă un interval de la 7 cadre/secundă şi până la 50 de cadre/secundă în mod high speed, viteză fiind dependentă de modul de focalizare, de utilizarea modului live view şi de folosirea declanșatorului electronic.

Aparatul este înzestrat cu 22 moduri creative de lucru – fiind integrate probabil absolut toate pe care Panasonic le-a creat până acum. Cunoscute deja de pe alte sisteme Lumix precedente, ele sunt deja familiare : Expresiv, Low şi High Key, Retro, Dinamic şi Efect Miniatură, Old days, Toy, Pop, Monochrome cu trei variaţiuni, Sepia, Sunshine, Star, Cross process, One point color, etc. – cu setări personalizabile în funcţie de situaţie şi de efectul dorit.

Scenele presetate SCN sunt prezente de asemenea din abundenţă şi propun alternative de lucru care întâmpina situaţii cât mai diverse – precum portret – cu variaţiuni, peisaj, nocturn – cu patru categorii, mâncare, apus, etc. Este prezent un mod panorama foarte uşor de utilizat.

De asemenea se poate utiliza un mod de lucru Time Lapse, la modă astăzi şi prezent deja pe majoritatea sistemelor foto avansate, precum şi animaţie stop-cadru.

Meniul interfeţei grafice propune aceeaşi funcţionalitate specifică Lumix. Meniul simplificat face accesibile setările “hard”, care ţin de opţiuni de utilizare generale şi care nu necesită un acces frecvent. Sunt prezente 5 meniuri majore de la care se pot apela setări specifice modurilor de fotografiere, de filmare, de personalizare a relaţiei cu interfaţă vizuală, setări generale şi meniul de vizualizare şi editare a imaginilor şi secvenţelor filmate. Sunt disponibile opţiuni deja cunoscute precum rezoluţie inteligenţă, sensibilitate inteligenţă, tip cortina, HDR, curbă de contrast, etc.

Trebuie luat notă de câteva setări mai puţin accesibile la prima privire dar esenţiale – precum modul de lucru 4K – care se află în meniul MP4 şi nu AVCHD. Modul super highspeed (rafală de 50 cadre/s) trebuie setat astfel manual.

Aşa cum am spus deja, tehnic, sistemul Lumix FZ1000 asigur o gamă foarte largă de mijloace de control ale aparatului pentru probabil orice situaţie fotografică posibilă.

Metoda de lucru

Aşa cum afirm de fiecare dată, ca şi preaviz, modul de lucru adoptat pentru testare şi prezentat în acest material este cu siguranţă subiectiv, acesta descriind un demers fotografic personal, desfăşurat pe perioada testării sistemului Lumix. M-au interesat în primul rând caracteristicile cheie ale sistemului Lumix FZ1000 – calitatea imaginii, calitatea filmării, viteza de reacţie, adaptabilitatea la condiţii diverse de lucru, alte abilităţi fiind comune sistemelor produse de Panasonic. Fiecare fotograf are o abordare şi cerinţe specifice nu neapărat asemănătoare, în ciuda situaţiilor fotografice relativ comune, concluziile mele păstrând astfel o notă particulară care caracterizează un set de cerinţe proprii modului meu de lucru, cu vocația unei posibile generalizări. Solicitarea aparatului a fost de această dată diversificată – şi nu doar preponderent urbană, ca până acum, testându-l şi în condiţii de călătorie, cu peisaje diverse în condiţii climatice diverse, acțiune nocturnă, concert. Sistemul poate fi testat cu siguranţă şi în alte genuri fotografice, mediul digital fiind foarte flexibil prin definiţie.

Fiind un companion ideal de călătorie cu al sau zoom 16x, am încercat să accesez situaţii comune pe care le-am proiectat într-o imagine a utilizatorului standard – interesat generic de peisaje, de starea vremii, de locurile pe care le străbate, de clădiri, diverse personaje, în cazuri cu lumina naturală sau artificială, uneori insuficientă în diverse spaţii. Zoom-ul darnic îl face un bun aparat pentru urmărirea păsărilor, animalelor, pentru lucru de la distanță fără a deranja.

Am fost interesat de calitatea imaginii pe întreaga plajă focală, de rapiditatea şi precizia focalizării, de reglarea fină a balansului de alb în acord cu scenele parcurse în situaţii cu soare, cu nor, de înserare şi nocturne, cu iluminare artificială. Consecvent am urmărit şi acurateţea redării detaliilor, tonurilor ambientale şi culorilor prin prisma latitudinii de expunere şi a “fluenţei” cromatice (color depth). Am fost interesat de asemenea de eficientă stabilizării şi a reducerii vibraţiilor, lucrând exclusiv fără trepied, doar din mâna.

În cele aproape două săptămâni de testare am realizat peste 5500 de cadre şi peste 300 de secvenţe filmate, sfârşitul verii aducând cu sine o vreme în general însorită, destul de instabilă, lumina caldă a creat o ambianță foarte plăcută pentru test.

Am călătorit în Dobrogea, m-am minunat în fața întinderilor aride, fără sfârşit. Sutele de generatoare eoliene crează un peisaj desprins parcă dintr-un film SF. Cerul a fost darnic cu nori grei, cu furtuni şi culori bogate. Starea de contemplare este omniprezentă, natură fiind atotstapanitoare, orizontul chemându-te înspre el cu ecouri neînţelese, parcă dintr-o lume atemporală. Întinderi fără capăt, eoliene, cer şi nori. Incursiunea riscantă pe peninsula Tudor Vladimirescu din Tulcea a oferit momente memorabile, natură aşteptând debarcarea pe uscat pentru a porni o furtună grozavă.

Zoom-ul a fost deseori folosit la capătul sau lung, cu diafragmă închisă la valoarea maximă pentru o acuitate sporită. Tonurile calde au fost “ajutate“ cu setarea balansului de alb în acord cu viziunea fotografică.

Am făcut o incursiune în Vama Veche, unde am trecut de la vară la toamnă în doar câteva zile. Răsăritul a oferit o experiență de fotografiat de neuitat, ca de obicei. Vremea a fost blândă. Am contemplat peisajul marin atât de cunoscut şi de drag, jocul miilor de oameni în valuri, lumina caldă a apusului, am povestit mult despre aparat cu prietenii fotografi întâlniţi acolo. Am realizat o incursiune nocturnă în celebrele discoteci de pe plajă şi am văzut ploaia venind, în ultima zi de stat la cort. Cromatica, stabilizarea la lucrul din mâna şi acuitatea focalizării au fost subiecte cercetate.

Apoi, studiul urban dedicat Bucureştiului. M-am pus în situația unui turist care vrea să fotografieze orașul, cu locurile și clădirile sale reprezentative. Orașul presupune viteză de reacţie rapidă, spontaneitate. Mediul urban reprezintă o piatră de încercare pentru orice sistem fotografic. Latitudinea de expunere, viteză de focalizare şi de declanşare sunt esenţiale aici. Am profitat de ocazie să analizez transformările Caii Victoriei, pe întreagă să lungime. Am realizat o tură demonstrativă cu ocazia împlinirii a 175 de ani de fotografie. Fântânile de la Unirea au fost vedete, la ceas de seară. Am fost în Herăstrău pentru apus, ca de obicei.

Tot acolo am fost spectator la festivalul de muzică GreenSounds – fapt care mi-a dat ocazia să testez aparatul în situaţie de concert, cu lumini artificiale puternice sau din contra, cu lumina slabă, de contur, cu un fundal dinamic şi reacţii imprevizibile ale soliştilor. Calitatea şi rapiditatea focalizării, timpul scurt de răspuns precum şi luminozitatea obiectivului sunt atu-uri în acest caz.

Selecţia de imagini şi cazurile analizate îşi propun să evidențieze diversitatea tablourilor parcurse şi răspunsul aparatului în funcție de diversele contexte parcurse. Situațiile descrise în continuare au un caracter de generalitate şi mizează pe evidențierea punctelor cheie ale aparatului, cu imagini concludente. În general am parcurs locurile studiate de mai multe ori, la diverse ore ale zilei – atunci când s-a putut face acest lucru, în condiţii diferite de iluminare datorate condițiilor atmosferice (de la timp însorit la unul ploios), dar şi alternând lumina naturală cu cea artificială, pentru a putea extrage concluzii, compară rezultatele şi află condițiile de răspuns optim ale sistemului Lumix FZ1000.

Pe zi sau pe noapte, cu soare sau cu nor, la mare sau în oraş, în zone cu deschidere largă sau pe străduţe, în situaţii imprevizibile, aparatul a fost pus la lucru fără niciun menajament.

Pe teren, setări specifice

Am lucrat preponderent în mod manual M, întrucât majoritatea aparatelor digitale actuale au tendința de a supraexpune nativ. Drept pentru care am considerat că e mai sigur să controlez în cel mai eficient mod calitatea expunerii. În lumina puţină am preferat valoarea maximă a diafragmei, iar în mod peisaj, valoarea să minimă, stabilind astfel expunerea prin ajustarea timpului aferent, în genera cu o compensare de minim -0.7 EV. Pentru prima dată – în cazul sistemelor Lumix testate, nu a mai fost necesar să folosesc exclusiv balans de alb personalizat în grade Kelvin, modul Cer noros (Cloudy) ajungând acum la maturitate şi conferind exact acea cantitate de “căldură” pe care eu o prefer în modul în care lucrez.

Aparatul oferă o setare care realizează afişarea în timp real a efectului tuturor setărilor la nivelul imaginii, pentru o previzualizare exactă a rezultatului final încă din momentul realizării cadrului.

Relativ la mecanismele deja citate de control ale contrastului şi latitudinii de expunere, corelate cu reducerea zgomotului imaginii, am remarcat o maturizare şi în aceste direcţii, imaginea nativă nu mai suferă acum de un efect colateral de “plastifiere” care trebuie compensat prin setări. Pentru a obţine imagini cât mai naturale, am redus setările la câteva detalii, păstrând activă funcţia curbei personalizabile, cu un plus în zona de umbră şi un minus în zona de tonuri înalte – pentru a câștiga detalii în umbră și pentru a nu arde zonele mai deschise. Dinamică zonelor de umbră/lumina a fost păstrată pe setarea standard, cum am spus – pentru o imagine cât mai naturală.

Ca alternativa facilă, folosirea modului Inteligent Auto este prin definite eficientă la sistemele Lumix şi preîntâmpina – pentru utilizatorii începători – folosirea acelor detalii mai puţin stăpânite. Modul IA are însă că efect obținerea unui contrast standard sporit și a unei temperaturi reci de culoare – detalii ușor de compensat prin câteva setări manuale accesibile.

La răsărit şi la apus am preferat balansul de alb Shade, pentru a accentua tonurile calde.

Pentru situaţiile cu peisaj deschis sau cer preponderent am avut montat un holder cu filtru Cokin Gradual P121, ND8 – pentru a ameliora expunerea şi tonurile zonelor mai deschise. El nu este furnizat de producător şi a fost o alegere personală, urmărind modul meu de lucru obișnuit în peisaj. Am observat faptul că efectul filtrului e diminuat față de un DSLR, probabil motorul de reducere a vignetării sau a efectelor colaterale de întunecare aferente zoom-ului mare fiind foarte eficient implementat soft.

De această dată nu am mai pendulat între modurile grafice Vivid, Natural sau Standard, preferând să personalizez modul Standard, cu ajustări 0 contrast, +2 claritate, +2 saturaţie, -1 reducerea zgomotului de imagine. Am preferat măsurarea centrală a luminii şi un singur punct de focus, pentru rapiditatea acţiunii de fotografiere. Ca şi la sistemele anterioare, posibilitatea de a urmări dinamic subiectul este foarte utilă doar în cazul în care avem de-a face cu figuri bine conturate. Fixarea subiectului în focus, urmată de recadrare, sau alegerea unui cadru convenabil şi urmărirea dinamică a subiectului – sunt moduri alternative de lucru mai eficiente în mediul urban. Pe stradă am dezactivat totuşi modul “prioritate figura“ preferând să-i spun eu aparatului ce subiect să aleagă spre a fi focalizat, figurile întâmplătoare sau obiectele cele mai apropiate nefiind întotdeauna şi subiectul intenţionat al imaginii.

Nu am dezactivat funcția care închide ecranul atunci când se privește prin vizor, deşi senzorul aferent poate fi păcălit de poziţia corpului să închidă câteodată ecranul şi când nu este necesar – întrucât mi am avut impresia adesea că aparatul înţelege ce fac şi în ce poziţie îl folosesc.

Setările aparatului sunt complexe şi necesită un timp de descoperire şi acomodare, de teste comparative pentru alegerea celei mai adecvate, în vederea obținerii rezultatului optim.
Am căpătat certitudinea clară că, faţă de sistemele Lumix anterioare, cei de la Panasonic şi-au însuşit experienţă trecută şi au creat meniuri cu funcţii foarte uşor de accesat şi de reglat, fără să mai fie nevoie de navigări, căutări, rotiri excesive de butoane – fapt care subliniază încă o dată maturitatea abordării sistemului Lumix FZ1000.

Bateria are o perioada de viaţă care de această dată nu mi s-a mai părut suficientă (aprox. 360 cadre conform Panasonic) dar variabilă în funcţie de frecvenţa utilizării ecranului sau a temperaturii ambientale. Faţă de sistemul Lumix GX7, unde cu o singură încărcare am lucrat un număr dublu de cadre decât cel specificat, cu FZ1000 nu a mai fost posibil. Fapt care m-a obligat adesea să am grijă să încarc bateria chiar cu preţul unui timp de pauză necesar, în detrimentul fotografierii. Ideal să existe şi o a două baterie, de rezervă.

Am lucrat cu un card Sony SD XC cu o capacitate de 64 GB, 94 mb/s, care a asigurat permanent, chiar şi în cazul rafalelor prelungite sau a modului video 4K, o scriere fluentă, fără întârzieri sau pauze.

Concluzii

Multitudinea de opțiuni pe care sistemul Panasonic Lumix FZ1000 le aduce fotografului îl transformă într-un instrument foarte eficient de lucru, de încredere, cu un comportament și răspuns pe măsura solicitărilor și așteptărilor. Excelează prin robustețe, precizie, rapiditate, flexibilitate a utilizării și calitatea produsului final.

Dotările cu care este echipat îl transformă într-un produs premium.

Prezenta captorului de înaltă rezoluție de 20.1 Mpix, modul de filmare 4K, obiectivul luminos cu plajă focala 25-400, F2.8-4, vizorul electronic si ecranul mobil de înaltă rezoluție, cortina electronica silențioasă, focalizarea rapida și precisa, stabilizarea pe 5 axe, conectivitatea WiFi si NFC, numeroasele posibilități de personalizare, multitudinea de moduri creative, precum și capacitatea de a oferi discreție – toate sunt atu-uri reale ale aparatului

Caracteristici generale pozitive evidențiate:

  • Aparatul este ușor și robust, cu o ergonomie și manevrabilitate foarte bine implementate
  • Inițializarea, răspunsul la comenzi, scrierea pe card se efectuează foarte rapid
  • Comenzile pe butoane cu funcții personalizabile răspund necesitaților fotografice imediate, aducând un grad sporit de eficiență
  • Vizorul și ecranul înclinabil, de înaltă definiție, sunt dotări foarte atractive
  • Obiectivul cu plaja focala extinsa : 25-400, și luminos : F2.8-4 – conferă versatilitate în orice situație de lucru.
  • Punerea la punct în mod foto se realizează extrem de rapid și precis, având implementat un sistem cu 49 de puncte de focus
  • Imaginile sunt clare pe întreaga plaja focala, texturile își păstrează detaliul, tonurile și gamele cromatice sunt corect rezolvate, setările multiple ale variabilelor de lucru, cu rezultat vizibil în timp real, oferă flexibilitate totală
  • Latitudinea de expunere corect controlata oferă imagini consistente, corect expuse, cu detalii in toate regiunile. Arhitectura senzorului, in tandem cu motorul Venus rezolva cu succes situații de contrast puternic, cu multiple opțiuni pentru diverse setări
  • Stabilizarea pe 5 axe este foarte eficientă și permite timpi lungi de expunere din mână, cu rezultate clare chiar și până la 2s, neaccesibila însă în toate modurile de filmare
  • Cortina electronica induce un mod de lucru cvasi-silențios și timpi de expunere cu valori de până la 1/16000s
  • Valorile ISO sunt utilizabile în intervalul 125-1600 fără o scădere notabila a calității imaginii, în funcție însă de situația fotografiata (!)
  • Filmare de înaltă fidelitate se realizează la mult râvnita calitate 4K, la o rezoluție de 3840×2160, 25p sau 1920×1080 AVCHD 50p, stereo. Pot fi extrase cadre fixe la rezoluție de 8 Mpix.
  • 22 de moduri creative de lucru, extrem de diverse, includ Panorama, Miniatura, etc.
  •  Conectivitate Wifi si NFC cu telefon sau tableta

Ca puncte care pot fi îmbunătățite, putem nota :

  • Tendința zgomotului de imagine de a fi prezent pe suprafețele mono-tonale (cer, asfalt), de la valoarea 400 a sensibilității ISO
  • Focalizarea manuala în timpul filmării risca sa piardă subiectul din clar, fără un control permanent vizibil pe ecran sau în vizor
  • Focalizarea automata in timpul filmării cu subiect dinamic risca sa aibă momente de vânare a subiectului, chiar și în mod automat-continuu
  • Filmarea în mod 4K si High Speed nu beneficiază de stabilizarea imaginii
  • Modul rafala rapida HS 50 cadre/s necesită un timp de scriere mai lung pe card, chiar si pe un model de mare viteza (consideram normal insa acest detaliu, cantitatea de informație fiind foarte mare)
  • La prelucrarea imaginilor se poate observa în anumite condiții – în special la peisaj, o anumita limitare a “intervalului de fluenta cromatica“ (color depth). Nu ar trebui insa sa-i cerem sa se comporte ca un DSLR avansat.
  • Durata de viaţă a bateriei, conform cu specificațiile producătorului, face însă necesara prezenţa uneia de schimb, joaca cu aparatul putând acapara fotograful fără cale de întoarcere

Acestea fiind trecute în revistă, după o experiență mai mult decât cuprinzătoare cu sistemul Panasonic Lumix FZ1000, pot afirma ca acesta își ocupa un loc binemeritat de frunte în familia de aparate bridge premium dedicate atât fotografierii cât și filmării de înaltă rezoluție.

Prin capacitatea de adaptare și personalizare, prin calitatea produsului vizual, poate fi destinat fotografilor de orice nivel, de la entuziaști la profesioniști, putându-se plia cu ușurință oricărui nivel de exigenţe, fiind un instrument creativ, de încredere și cu precizie.


Produse

Panasonic DMC- FZ1000

Panasonic DMC- FZ1000

in curand
29030lei

Panasonic Lumix FZ1000 este un aparat foto de tip bridge cu adevarat revolutionar, dotat cu senzor MOS de 1' si 20.1 megapixeli si va da posibilitatea sa realizati filmari extroridinare la rezolutie 4....

Vezi detalii