Test obiectiv SONY 55-210mm f4.5-6.3 OSS

In cele ce urmeaza va invit sa cititi un scurt test cu obiectivul foto  SONY 55-210 mm f4.5-6.3 OSS, E-mount.

L-am folosit exclusiv pe un SONY a3000, un aparat mirroless entry-level de la producatorul nipon, aparat pe care, din punctul meu de vedere, se aseaza mult mai bine decat pe un NEX clasic.

Specificatii SONY 55-210mm f4.5-6.3 OSS
Distanta focala: 55-210mm (82.5-315mm in echivalent 35mm)
Constructie: 13 elemente in 9 grupuri (dintre care 2 elemente din sticla ED)
Unghi de vizualizare: 28,2-7,8 grade
Diafragma maxima: 4.5-6.3
Diafragma minima: 22-32
Discuri diafragma: 7
Diafragma circulara: Da
Distanta minima de focalizare: 1m
Marire maxima: 0,225
Diametru filtru: 49mm
Dimensiune (diametru x lungime maxime): 63.8 x 108 mm
Greutate (aproximativ): 345g

Constructie si design la  SONY 55-210mm f4.5-6.3 OSS

Desi usor, cantarind numai 345 de grame, obiectivul este destul de mare (lung) ca dimensiuni: 108 mm strans si 152 mm extins la zoom maxim, adica la focala de 210 mm.

test SONY 55-210 mm

Chiar si asa, pentru un teleobiectiv, prin comparatie, 55-210-le este “minuscul” cu elementul frontal foarte mic, avand un filet pentru filtre de diametru ø49 mm.

Un lucru excelent, chiar daca obiectivul se extinde la zoom maxim, elementul frontal nu se roteste la focus, facand posibila utilizarea filtrelor de polarizare.

Montura lui SONY 55-210mm f4.5-6.3 OSS este metalica si desi aspectul exterior si designul te duc cu gandul tot la metal (fiind complet argintiu, exceptand inelele de zoom si focus din cauciuc negru), materialul este plastic, insa unul de foarte buna calitate, obiectivul fiind produs in Tailanda.

Un alt lucru de mentionat apropo de constructia foarte buna este faptul ca obiectivul nu sufera deloc de “zoom creep”, adica nu se extinde de unul singur cand atarna in jos, datorita gravitatiei. Ma asteptam cand mergeam pe bicicleta cu aparatul de gat si cu obiectivul montat sa il vad cum “curge” insa el se incapatana sa ramana la focala la care il lasasem. Un mare plus.

In interior constructia este realizata din 13 elemente asezate in 9 grupuri. 2 dintre aceste elemente sunt sticla de tip ED (Extra-low Dispersion), lucru ce imbunatateste foarte mult comportamentul obiectivului in situatii de iluminare extrema: nu produce flare exagerat si nici nu am observat aberatii cromatice suparatoare in imaginile realizate.

Performante optice la  SONY 55-210mm f4.5-6.3 OSS

Rezultatele obtinute cu SONY 55-210 mm f4.5-6.3 OSS m-au facut sa il privesc cu alti ochi pe “micut”.

Pentru pretul lui mi se pare un performer excelent si l-as recomanda oricui doreste sa-si extinda gama focala peste cea a obiectivului de kit (de obicei 18-55 sau mai noul 16-50 power zoom).

Desi un obiectiv “lent” cu diafragma maxima de 6.3 la zoom maxim (210 mm sau 315 mm echivalent pe full-frame) reuseste totusi sa separe bine subiectul de fundal, oferind un Bokeh mai mult decat placut.

Focalizarea mi s-a parut un pic cam lenta la 210 mm, dar aici un cuvant de spus il are si aparatul pe care este folosit, a3000-ul fiind un entry-level cu un sistem de focalizare bazat doar pe detectie de contrast.

Imaginile insa sunt foarte clare chiar si la capatul tele al obiectivului, un loc unde teleobiectivele de clasa entry nu stralucesc. Insa SONY 55-210 mm f4.5-6.3 OSS se descurca exemplar, indiferent de diafragma folosita.

Stabilizarea optica isi face treaba foarte bine si conform producatorului te ajuta sa tragi cu pana la 4 stopuri in plus la fotografierea din mana. Asta inseamna timpi de expunere mai lungi la fotografierea din mana si imagini mai putin miscate.

Imagini realizate cu obiectivul foto SONY 55-210mm f4.5-6.3 OSS

Pentru ca cel mai bun si concludent exemplu sunt imaignile realizate, va invit sa “aruncati” un ochi in galeria de imagini realizata cu SONY 55-210 mm f4.5-6.3 OSS. Am incercat sa acopar cat mai multe focale, diafragme si timpi de expunere.

Concluzii

Fara doar si poate obiectivul foto SONY 55-210 mm f4.5-6.3 OSS este un companion excelent pentru cei care isi doresc sa mareasca distanta focala la care lucreaza, in plus fata de obiectivul de kit.

Desi de multe ori recomandarea pentru un al doilea obiectiv, altul decat cel de kit este pentru un obiectiv fix de 35mm sau 50mm dedicat fotografiei de portret, ma incumet sa spun ca acest 55-210 mm poate fi o alegere mai buna pentru unii: separa suficient de bine subiectul de fundal, are bokeh placut si o stabilizare foarte buna si, in plus, ajunge la distante focale mai mari, deci fotografiatul de la departare poate fi la indemana oricui.

Bile albe pentru obiectivul foto SONY 55-210mm f4.5-6.3 OSS
mic si usor pentru un teleobiectiv
calitate optica foarte buna pe toata plaja focala
aberatii cromatice inexistente
foarte silentios in focalizare
constructie solida fara “zoom creep”
design excelent si materiale de calitatenu se roteste elementul frontal, deci permite utilizarea filtrelor de polarizare
raport calitate/pret excelent

Bile negre
intunecos – diafragma maxima 6.3 la 210 mm
putin lent la focalizare
hood-ul se monteaza foarte greu pe obiectiv
filtre de diametru atipic – ø49mm

 [products ids=125011014,1045528]

Alți fotografi au mai citit și:

4 Comments

  • […] În acest test nu voi insista asupra datelor tehnice ale obiectivului  Sony 55-210mm f4.5-6.3 OSS pentru NEX, deoarece le găsiți pe pagina web a magazinului F64  sau pe blogul F64. […]

  • Multumesc Florin! Mă bucur ca ti-a fost util si pe plac articolul.

  • inca un material de exceptie marca Alin Popescu,bravo d-le Popescu

  • concluzii:Pana nu lucrezi cu el ce sa zici? Dar ceea ce ni se arataca s-a "lucrat"cu eleste remarcabil….merita sa-mi pun un gand: il vreau….trebuie sa vorbesc cu zana fermecata…..:)….

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.