Sony a zguduit din nou piata foto cu ale sale Sony A7 si A7R, cele doua mirrorless-uri full frame, unul de 24 si celalalt de 36 Mpx. Am avut norocul sa am pe maini pentru o saptamana intreaga si 2 weekenduri complete un model pre-release Sony A7. Multumesc inca o data F64 pentru ocazia inedita!

Desi am crezut ca voi incepe cu celebrul: „avand in vedere ca modelul nu e final, nu ne putem lega de posibilele probleme intalnite”, nu este cazul. Aparatul s-a comportat ca unul extrem de matur si de foarte mult timp pe piata.

Sony a dat lovitura si de data asta, suflandu-le din ce in ce mai des in ceafa altor producatori consacrati de aparatura foto. Sa nu dam nume 🙂

mirrorless full frameSony A7

Specificatii si constructie

Presupun ca aproape oricine citeste acest articol a aflat deja despre noul Sony A7. Pentru cei care nu stiu, iata pe scurt o lista a specificatiilor noului mirrorless full-frame

SONY A7

  • senzor fullframe cu rezolutie de 24.3MP
  • inregistrare RAW pe 14 biti
  • sistem focalizare Hybrid AF cu detectie de faza si de contrast
  • EVF OLED cu 2.4 mil de puncte
  • Ecran LCD rabatabil de 3 inci si 1.229k puncte
  • NFC si Wi-Fi
  • filmare Full HD
  • noi obiective full-frame dedicate

De pe vremea cand Sony a anuntat RX1 (aparatul compact full-frame pe care l-am testat aici) am prevazut ca ziua unui full frame mirrorless e aproape. Ce nu am prevazut a fost insa cat de bine va putea arata si cat de bine se va simti in mana. Cred ca a fost prima oara cand, atunci cand am returnat un aparat primit pentru teste, nu imi venea sa il mai dau inapoi. Pai cum sa il dai cand arata asa?

mirrorless full frameSony A7
mirrorless full frameSony A7

 

Cum sa il dai cand se tine in mana de zici ca te-ai nascut cu el in palme, cand materialele folosite „tipa” a bun gust si pro in acelasi timp. Am amanat sa scriu articolul de fata cat am putut, pentru ca sincer nu stiu cum voi mai putea fi obiectiv cu un produs care m-a uns pe suflet. Si pentru ca unii dintre voi veti crede ca este un articol de ridicat in slavi producatorul japonez, va scutesc de a mai citi pana la capat articolul si voi puncta de acum singurele bile negre pe care le-am gasit utilizand A7-le zi si noapte cat l-am avut asupra mea. Pe restul va invit sa va alaturati in mica mea aventura cu Sony A7 pana la capat.

Bile negre

  • se trezeste greoi din modul Sleep (boala mostenita se pare de la NEX-urile dinaintea lui)
  • acces limitat la unele functii ale aparatului (mai precis schimbari de setari) cat timp se scrie pe card (dupa o rafala mai lunga)
  • dificultate in a schimba rapid punctele de focus
  • sistem foto incomplet (putine obiective FE disponibile la lansare)

Atat am putut stoarce din mine ca aspecte ce nu mi-au placut, desi cred ca nici unul dintre punctele de mai sus nu va ramane asa cu timpul. Un update de firmware, sau poate chiar produsul final ce va iesi pe piata, va rezolva problema vitezei de trezire din sleep si poate si accesul la functiile aparatului cat se scrie pe card. Obiective FE vor aparea in mod constant de acum inainte si mai multi producatori third party au anuntat deja intentia de a dezvolta obiective cu montura FE (Sammyang fiind primul, urmat de Sigma, Tamron etc.)

Bile albe

Si de aici incepe articolul propriuzis :). Timp de 9 zile Sony A7 a mers cu mine la un botez, pe campiile uscate ale baraganului, pe strazile capitalei, la sediul F64, noaptea in club, la munte la Cheile Gradistei, a vazut apusuri si rasarituri, culori de toamna, dar a si fotografiat cap-coada o reteta pentru blogul lui Razvan, Tu ce mananci? In tot acest timp a oferit raspunsuri la intrebarile fara sfarsit al utilizatorilor forumului Dpreview care au sarit pe mine ca lupii cand i-am intrebat daca vor sa testez ceva anume. 86 de comentarii cu intrebari si raspunsuri in numai 3 zile. Le multumesc pentru ca mi-au dat idei in plus despre ce sa testez si sa verific cu noul aparat. Am avut cu mine in aventura singurul obiectiv disponibil pentru teste, obiectivul ce va veni in kit cu Sony A7 si anume Sony FE 28-70mm f/3.5-5.6 OSSDesi la prima vedere nu ai zice ca e cine stie ce, fiind construit la exterior aproape in intregime din plastic, dar cu montura metalica, imediat ce il atasezi lui A7 parerea se schimba: extrem de bine inchegat, robust si cu control ferm asupra inelelor de focalizare si zoom, cu o focala foarte practica ca all-around-er si performante optice minunate pentru un obiectiv de kit. Am zis ca iar sunt eu prea incantat si am veriticat si alte pareri pe net, si se pare ca sunt unanime: un obiectiv de kit excelent!

Performante in lumina slaba

Ca fotograf de eveniment, prima intrebare pe care mi-o pun cand apare un aparat nou este „cum se comporta in lumina slaba?”. Atat din punct de vedere al performantelor la ISO ridicat cat si al vitezei de focalizare. La botez, desi fotografiam pentru un prieten apropriat, eram fotograful oficial, asteptandu-se rezultate pe masura de la mine. Recunosc, nu am avut curajul sa trag numai cu Sony A7, mai ales ca nu aveam tot ce imi trebuia in trusa ca si obiective, blituri etc. Asa ca m-am rezumat sa trag doar cateva cadre de test si l-am lasat pe mainile unui prieten sa filmeze cu el evenimentul. Dar atat cat l-am folosit eu am putut sa-mi fac o prima impresie: focalizeaza impecabil in lumina slaba chiar si cu obiective mai putin luminoase cum este cel de kit. Secretul este sa te folosesti la maxim de focalizarea cu detectie de faza, care nu acopera tot senzorul. Pentru asta, ai in meniu o setare care iti activeaza pe ecranul LCD aria zonei de focalizare cu detectie de faza. Atat timp cat tii punctul de focus si subiectul in acea zona, nu vei intalni „hunt-for-focus”. Iar despre ISO, va las sa va convingeti singuri

mirrorless full frame Sony A7

ISO 2000 | 28 mm | f/3.5 | 1/60s

Sony A7_detaliu

crop 100% din imaginea de mai sus

Nu-i suficient? Iata un ISO 16.000 direct din aparat, cu lumina din spate, o situatie nu tocmai placuta pentru sistemul de focalizare.
mirrorless full frame Sony A7

Andreea la ISO 16.000 | 28 mm | f/ 3.5 | 1/1600s | +0.7 EV

mirrorless full frame Sony A7

crop 100% din imaginea de mai sus

Imaginea vazuta 1:1, sau in terminologia „specialistilor” facand „pixel peeping”, zgomotul poate parea deranjant, insa, vazuta normal, sau pe web, ba chiar si printata, aceasta imagine este perfect utilizabila. Si mentionez ca nu i-am aplicat nici un noise reduction, este asa cum a iesit din aparat, singurul noise reduction fiind cel aplicat de Sony A7 (setat pe Normal in camera). La fel ca modelele recente, aparatul beneficiaza de tehnologia Area Specific Noise Reduction (imbunatatita in noul procesor Bionz X).

Ce sa mai vorbim de dinamica imaginilor la valori ISO mari si nu numai. Senzorul acesta face senzatie, ba mai mult, senzorul din A7R sta si mai bine se pare si nu degeaba a egalat in testele DXO mark detinatorii titlului.

Iata dragii mei ce poate Sony A7 in conditii extreme. Fata dascalului ar fi fost de mult „arsa” daca nu am fi avut o elasticitate extrema a senzorului, sa nu mai vorbim de picturile de pe pereti. Convertita in A/N imaginea este si mai impresionanta, cel putin pentru mine

full frame Sony A7

ISO 1600 | 40 mm | f/ 4.5 | 1/160s

full frame Sony A7

Povestea continua pentru ca dupa Biserica, am mers la o mica petrecere in familie si intre cunoscuti apropriati. Lumina din local era groaznica, mai rau ca in biserica si nici macar obiective luminoase precum Sigma 35 mm f1.4 (despre care am scris aici) nu prea mai faceau fata in mod decent.

Asa ca am asezat strategic 3 blituri Nikon SB, comandate wireless in mod manual cu un declansator chinezesc (precum acesta).

Nu mica mi-a fost mirarea cand am vazut ca patina de blit de pe Sony A7 nu numai ca accepta triggerul, dar si da comanda pe pinul central si declanseaza in sincronizare perfecta bliturile.

full frame Sony A7

ISO 2500 | 29 mm | f/3.5 | 1/50s

Si pentru ca toata lumea se intreaba de diferitele performante la schimbarea valorii ISO, am facut in dimineata urmatoare un test, la cafea. Pentru doritori aveti link aici catre fisierele originale, in format raw.

 

Si pentru ca tot suntem la capitolul ISO si noise reduction, iata un cadru cu functia Multi Frame Noise Reduction activata. In acest mod, aparatul realizeaza 6 cadre la o singura apasare pe declansator si le combina pentru a scoate zgomot minim in imaginea finala.

 

full frame Sony A7

Multi Frame Noise Reduction ON | ISO 12.800 | 31 mm | f/6.3 | 1/60s

full frame Sony A7

crop 100% din imaginea de mai sus 

Am parasit Baraganul la apus si la iesire din oras am oprit pe camp sa il pozez. Din doua motive: pentru ca am tinut tot timpul aparatul cu mine, fara sa mai car ditmai rucsacul cu echipament si al doilea, pentru ca vroiam sa vad  cum se comporta focalizarea in astfel de lumina dar si ce culori „scoate” A7-le. Dimineata am baut cafeaua in centrul vechi, cu aparatul nelipsit.

 

Usurinta in utilizare

Incep cu punctele care personal mi-au placut mai putin, pentru ca nu sunt multe.

Va spuneam de la inceput ca o bila neagra faptul ca e destul de greoi sa modifici punctul de focus. Trebuie sa apesi unul din butoanele customizate (implicit este C1 si eu asa l-am lasat) si apoi cu cele doua rotite din fata si din spate il poti muta stanga/dreapta sus/jos. Destul de peste mana si aproape imposibil de realizat fara a lua aparatul de la ochi, sa zicem, atunci cand privesti prin vizor.

Alt lucru care ma sacaie, desi ma bucur nespus ca nu au utilizat in A7 meniurile de la NEX, este modul de navigare prin meniu. Desi foarte bine structurat si intuitiv, la fel cum este si la aparatele SLT Sony sau la RX1, navigarea prin meniu se face greoi, cu prea multe butoane si rotite. Dar poate e chestie doar de obisnuinta sau de gust.

Trecand la lucrurile bune, aparatul, pe cat de mic, se tine incredibil in mana

full frame Sony A7

Materialele folosite sunt de cea mai buna calitate, iar forma este perfect ergonomica, cu un grip cum nu ma asteptam. Multitudinea de butoane de pe spate pot fi configurate dupa propriul gust transformand complet aparatul dupa necesitatile fotografului.

Spre exemplu am fost intrebat de un utilizator de pe DPreview daca aparatul are buton dedicat de AF-On, pentru ca el nu poate lucra decat asa, cu focusul separat de butonul de declansare. Initial era sa il dezamagesc si sa ii raspund sec: nu, nu are buton de AF-On. Dar am intrat un pic pe partea de customizare si am vazut ca poti lejer modifica sa zicem butonul de AF/MF sau AEL sa devina AF-On si la fel de usor poti dezactiva functia de focalizare de pe butonul de declansare.

Alte modificari pe care le-am facut au fost pe butonul Fn, caruia i-am schimbat un pic lista de functii, dupa nevoile mele.

Vizorul electronic si LCD-ul

Nu credeam ca va veni ziua cand ma voi declara incantat de un vizor electronic (EVF). Pur si simplu vizorul XGA OLED de 2.4 milioane de pixeli te da pe spate. Privind imaginea inainte de a fotografia, dar si dupa, ai impresia cumva ca este tri-dimensional. Este net superior LCD-ului de “numai” 1,22 milioane de pixeli, care este rabatabil ajutandu-te in situatii extreme (la firul ierbii sau de deasupra capului).

EVF-ul este o incantare sa il utilizezi si aproape ca uiti de Live View pe ecranul LCD.

Ce mi-a placut este si faptul ca din meniu poti activa sau dezactiva acel “live preview”, adica faptul ca aparatul iti arata de la inceput cum va iesi fotografia, conform timpilor de expunere alesi. Mie personal nu-mi place, prefer sa ma bazez mai mult pe histograma si pe acel mic indicator de sub/supra-expunere, asa ca am dezactivat acest preview, dar nu pentru mult timp, pentru ca i-am gasit o utilitate excelenta: la rasarit.

full frame Sony A7

ISO 250 | 28 mm | f/5.6 | 3,2 s

In situatia de mai sus, abia vedeam luminile restaurantului pe vizor sau LCD, asa ca am activat functia de care va povesteam si aparatul a ridicat sensibilitatea in vizor permitandu-mi sa-mi fac cadrul asa cum doream. In situatii ca acestea, cand poate doar vizorul optic ar fi ajutat, iata ca o functie de acest gen e salvatoare.

full frame Sony A7

ISO 200 | 38 mm | f/8 | 0,6 s

Daca nu esti obisnuit cu acest live preview e posibil sa fi prins pe picior gresit si sa strici pozele pe care le faci. Iata aici, o situatie in care am fost pacalit. Lumina era destul de slaba, fiind inca devreme dimineata si intre 2 dealuri, deci zona completa de umbra. Am pus aparatul la ochi sa declansez si in vizor o frumusete de imagine, perfect expusa. Nu am mai fost atent la timpii de expunere, concentrandu-ma pe cadrare si fiind convins ca am suficienta lumina sa „trag din mana”.

full frame Sony A7

ISO 100 | 70 mm | f/6.3 | 1/15 s

La 1/15s din mana si la 70mm focala, nici Chuck Norris nu cred ca trage fara sa miste cadrul 🙂 Am fost pacalit de imaginea perfecta din vizor, si abia seara la hotel, uitandu-ma printre poze si cautand-o fix pe aceasta de mai sus, care mi-a placut foarte mult ca si cadru, am vazut ca e o poza ratata :(. Asta a fost motivul pentru care am ramas cu setarea de preview pe OFF. Ca tot vorbim de EVF, i-am mai gasit o utilitate, un avantaj fata de vizorul optic (desi in continuare il prefer pe acesta din urma, de, poate ca sunt eu mai conservator) si anume atunci cand tragi cu soarele direct in cadru. Prin vizorul optic, nu e bine sa te uiti mult la soare direct. Cu cel electronic, am stat cat mi-a dorit inima fara sa resimt vreo problema (acum nu stiu daca este bine pentru senzor acest lucru, trebuie sa mai studiez).

full frame Sony A7

ISO 100 | 28 mm | f/6.3 | 1/1000 s

Am apreciat foarte mult rezistenta obiectivului la flare, chiar si in situatii extreme, efectul nedorit de flare fiind minim. Si recunosc, am uitat acasa parasolarul cu care vine obiectivul, poate ca s-ar fi redus complet flare-ul. Ca tot vorbim de obiectiv(e).

Obiectivul de kit si nu numai

Odata cu lansarea lui Sony A7, producatorul nipon a fost nevoit sa creeze o noua serie de obiective pe montura E, de data aceasta full-frame.

Practic noua montura, desi identica cu E-ul de la NEX-uri se numeste acum FE, F-ul venind de la full-frame. S-a creat astfel un mic paradox: ai un aparat extraordinar, dar pe care nu-l poti folosi la adevarata lui valoare, pentru ca nu exista un sistem complet. Inca. Obiectivele FE disponibile la lansare le-am enumerat aici si sunt in numar de 4.

Eu din pacate am avut la dispozitie doar unul, obiectivul de kit Sony FE 28-70mm f/3.5-5.6 OSSDesi as fi preferat in anumite situatii sa am ceva mai wide decat 28 mm, sau uneori mai tele decat 70mm, am avut ocazia sa descopar mult mai bine obiectivul de kit, si sa imi fac o parere si mai buna despre el.

Optic, cred eu, este unul dintre cele mai bune obiective de kit, cu performante ce m-au lasat cu gura cascata. Nu am vazut aberatii cromatice in nici una din fotografiile pe care le-am facut, si de multe ori am tras special cadre fortate care ar putea scoate in evidenta probleme de acest gen, cum ar fi cele de mai jos

full frame Sony A7
full frame Sony A7
full frame Sony A7

Obiectivul este sharp chiar si la diafragme maxim deschise, cu un bokeh acceptabil in zonele din afara campului de profunzime  

full frame Sony A7

ISO 100 | 62 mm | f/5.6 | 1/400s

full frame Sony A7

                                                                                                ISO 200 | 70 mm | f/6.3 | 1/60s

 Apropos de claritate, am observat o resolutie foarte buna a imaginii obtinute cu obiectivul de kit chiar si in

 margini. Iata un exemplu:

full frame Sony A7

ISO 100 | 41 mm | f/8.0 | 1/500 s

full frame Sony A7

crop 100% din centru

full frame Sony A7

crop 100% din coltul dreapta-jos

Stabilizarea optica din obiectiv isi face treaba foarte bine. Combinat cu modul in care se tine aparatul in mana, si cu performantele foarte bune in lumina slaba, am reusit sa trag cadre din mana tarziu dupa apusul soarelui.

full frame Sony A7

ISO 800 | 67 mm | f/6.3 | 1/80s

full frame Sony A7

ISO 1000 | 44 mm | f/6.3 | 1/60s

Pentru ca nu am avut alte obiective la dispozitie, asa cum am spus si la inceput, si pentru ca cele mai multe intrebari pe forumul DPreview erau despre compatibilitatea cu alte obiective, dar mai ales cu cele de NEX, mi-a venit o idee. Ce-ar fi sa ma duc in showroom-ul F64 si sa cer sa testez pe loc compatibilitatea cu obiectivele de NEX disponibile.

Zis si facut. Aparatul stie sa detecteze automat obiectivele in format APS-C (DX sau crop cum doriti sa le spuneti) si face singur auto-crop in imagine. Dar poti forta sa nu faca acest lucru si sa testezi ce imagine proiecteaza obiectivul pe senzorul full-frame. Asa ca obiectivele le-am testat in ambele moduri, cu crop si fara. Iata rezultatele:

Carl Zeiss Touit 12 mm f 2.8

 

Carl Zeiss Touit 32 mm f 1.8

 

Sony 35mm f 1.8 OSS

 

Sony E PZ 16-35 la diferite valori focale

 

SONY E 50mm f1.8 OSS

 

Sony E 10-18 F4 OSS

 

Urmeaza doua obiective pe care un client din magazin, vazandu-ma cu A7-le in mana si dorind sa il vada in premiera, a intrat in vorba cu mine si mi le-a imprumutat sa le testez pe A7. Detinea un NEX-5N si un adaptor pentru montura E. Ii multumesc inca odata pe aceasta cale! Asashi SMC Pentax M 50mm f1.7

full frame Sony A7

Din pacate cu acesta am uitat sa fac testul APS-C crop OFF, fiind preocupat sa raspund la intrebarile domnului 🙂

Sony 16 mm f2.8 + fisheye adapter

 

Dinamica senzorului si culori

Ca si cum nu ar fi suficient cat de bine se descurca senzorul in ceea ce priveste Dynamic Range-ul, Sony A7 include ca si modelele anterioare lui, functii de marire a dinamicii expunerii: DRO (dynamic range optimizer) precum si HDR (high dynamic range). De cele mai multe ori am tinut DRO pe auto si, de curiozitate am activat si functia HDR in anumite situatii, mai ales dupa ce soarele coborase de pe cer, in spatele dealurilor la apus.

Am spus-o si cu alte ocazii: imi palce HDR-ul dar folosit cu masura, asa incat sa nu iti dai seama imediat ca imaginea este una compozita. Sony face o treaba foarte buna si nu exagereaza absolut deloc efectul, nici chiar atunci cand “distanta” intre cadre este mai mare de 1 EV. Ce imi place si mai mult, este ca salveaza si imaginea compozit, dar si pe cea cu expunere normala pentru scena respectiva.

Iata mai jos cateva imagini pereche exemplificatoare

full frame Sony A7

HDR OFF | ISO 200 | 28 mm | f/7.1 | 1/60s

full frame Sony A7

HDR ON | ISO 200 | 28 mm | f/7.1 | 1/60s

full frame Sony A7

                                                                                                       HDR OFF | ISO 100 | 70 mm | f/7.1 | 1/160s

full frame Sony A7

HDR ON | ISO 100 | 70 mm | f/7.1 | 1/160s

full frame Sony A7

HDR OFF | ISO 100 | 70 mm | f/7.1 | 1/160s

full frame Sony A7

HDR ON | ISO 100 | 70 mm | f/7.1 | 1/160s

De culori nu mai vorbesc. Va invit doar sa aruncati un ochi pe galeria de mai jos, in culori de toamna tarzie

 

Focusul si rafala

Avand un sistem de focalizare hibrid cu 117 puncte cu detectie de faza si 25 cu detectie contrast, Sony A7 ii ia fata fratelui mai mare A7R de 36 mpx ce detine doar un sistem de focalziare bazat pe detectie de contrast.

Multa lume s-a intrebat daca Sony A7 va face fata situatiilor extreme de focalizare, si mai ales cand vine vorba de subiecte in miscare, cum ar fi copiii care se joaca si alearga peste tot. Setat pe focalizare continua si pe Continuous Shooting (2.5 fps) aparatul face fata fara probleme, cu foarte putine cadre ratate. Nu stiu cum s-ar comporta la sport sa spunem, sau cu obiective mult mai luminoase si performante decat cel de kit, insa ma declar multumit.

 

Rafala maxima de 5 cps se obtine in modul Speed Priority Continuous si chiar si aici, am fost placut impresionat de rezultate. Mai putin de faptul ca atunci cand se scrie pe card rafala, nu prea mai ai acces la functii ale lui A7, ci poti doar fotografia cu setarile actuale. Daca tragi si RAW si JPEG asa cum am tras eu, timpii de asteptare sunt lungi, chiar si cu carduri super rapide.

 

Este zgomotos Sony A7?

e cum a aparut, primele pareri exprimate pe internet au fost legate de cat de zgomotos este Sony A7. Din pacate nu le pot infirma si trebuie sa recunosc ca m-a surprins si pe mine ce “galagie” face asta “micu”. Zgomotul produs de Shutter este destul de puternic, suficient de puternic cat sa atragi atentia unei persoane pe care de altfel doreai sa o fotografiezi pe furis. Astfel ca, probabil multi dintre cei care fotografiaza “street”, vor fi dezamagiti de acest lucru.

Personal nu ma deranjeaza, rar trag pe furis, ba chiar imi place sa aud sunetul “sanatos” al shutterului atunci cand aparatul declanseaza. Un mod de a diminua acest zgomot este sa te folosesti de o alta functie inclusa in Sony A7, si anume EFCS (electronic front curtain shutter). Nu detaliez ce inseamna, ci va invit sa cititi acest articol excelent care explica perfect ce si cum.

Mi s-a cerut sa inregistrez sunetele produse de Sony A7 atat cu EFCS on cat si off. Iata cum se aude

Performante video

Nu sunt videograf, nu ma pricep cine stie ce la filmat sau editat, asa ca fac totul la nivel de amator. Dar imi place sa ma joc si pe partea video cu aparatele foto si din clipurile filmate sa fac mic montaje haioase cum e cel de mai jos

Iata si unul ne-editat, direct din camera

Concluzii?

Concluziile le trageti singuri, eu doar m-am straduit sa prezint cat mai mult din experienta mea cu noul Sony A7. Mie mi-a placut extrem de mult, si abia astept sa vad si alte pareri ale utilizatorilor de la noi. Ar mai fi multe de spus si acoperit, dar si asa m-am lungit extrem de mult. Daca aveti intrebari, nu ezitati sa mi le puneti si in masura posibilitatilor, va voi raspunde.


Produse

Sony A7 body

Sony A7 body

in stoc
44990lei

Sony A7 este primul aparat foto mirrorless cu senzor Full Frame care ofera o rezolutie generoasa la pachet cu tehnologii si functii de ultima generatie. Compatibil (fara adaptor) cu obiectivele pe mon....

Vezi detalii
Sony a7 + 28-70 OSS

Sony a7 + 28-70 OSS

in stoc
59990lei

Sony A7 este primul aparat foto mirrorless cu senzor Full Frame care ofera o rezolutie generoasa la pachet cu tehnologii si functii de ultima generatie. Compatibil (fara adaptor) cu obiectivele pe mon....

Vezi detalii
Sony A7R body

Sony A7R body

in stoc
81990lei

Sony A7R este un aparat foto mirrorless cu senzor Full Frame ce ofera o rezolutie impresionanta la pachet cu cu tehnologii si functii de ultima generatie. Compatibil pe deplin (fara adaptor) cu obiec....

Vezi detalii