Review Sony Alpha 99: un full frame revolutionar

 

M-am gandit sa fac pentru acest remarcabil aparat o altfel de analiza si o altfel de prezentare, putin diferite fata de ceea ce vedem pe net. As dori sa va prezint aparatul in trei capitole succinte: pentru cei foarte grabiti si care vor doar sa stie esentialul, pentru cei care sunt la curent si inteleg putina tehnologie si vor sa stie mai mult din ce aduce noul aparat, si pentru cei care vor sa afle si mai mult despre Sony A99.

 

A99 in cateva cuvinte

Un aparat foarte ergonomic, extrem de usor si de compact, daca il raportam la formatul senzorului sau de 24×36 mm; cu o definitie de 24,3 Mp, se inscrie in gama aparatelor care nu necesita schimbarea computerului pentru procesarea unor imagini uriase si deseori inutil de mari, permitand totusi realizarea de imagini superbe si de printuri de foarte mare calitate pana la formate foarte mari. Cine a mai avut aparate SLT Sony se poate obisnui instantaneu cu A99, comenzile acestuia continuand traditia ergonomiei exceptionale a clasei (avem in imagine in stanga A99 si in dreapta A77, cu linii de design evident comune si, surprinzator, de aceeasi marime…). Si cine nu a avut Sony se va obisnui in foarte scurt timp cu functiile si comenzile aparatului, asezate logic si, multe, cu functiuni clare si parametrabile. Un aparat rezistent, fiabil, maniabil, placut, care se adreseaza profesionistilor si amatorilor evoluati care vor sa obtina, cu ajutorul numeroaselor obiective Carl Zeiss si Sony din gama, cele mai inalte calitati tehnice ale imaginii – fotografii exceptionale in toate cazurile imaginabile si in conditii care nu tin seama de umiditate, temperatura, praf sau socuri.

A99 este un aparat conceput sa fie extrem de placut de folosit si care sa produca imagini exceptionale.

A99 mai pe larg

A99 continua linia aparatelor SLT (single lens translucent) – aparate cu oglinda semitransparenta; sistemul permite masurarea distantei tot timpul, deci si in timpul fotografierii, pentru ca oglinda este fixa si nu mai obtureaza celulele de masurare a distantei in timpul expunerii.

A99 este un aparat de varf de gama, rezistent la umezeala si praf, construit din magneziu pentru maxima rezistenta si greutate minima; este capabil sa faca fotografii cu 10 imagini pe secunda (cu un timp de expunere de pana la 1/8000 s) in regim autofocus, cu un obturator capabil sa reziste la cel putin 200.000 de declansari si cu un sistem de masurare a distantei pe 102 elemente distincte, multe aflate pentru prima oara, de aceasta data si pe senzor (63 pe senzor si 39 clasice, dintre acestea 11 fiind cu masurare si pe orizontala si pe verticala, in forma de cruce)

Aparatul foloseste un senzor CMOS Exmor si permite realizarea de fotografii de mare calitate tehnica, din toate punctele de vedere, componentele generale ale imaginii realizate – cromatica, contrastul, latitudinea de expunere, definitia – plasand aparatul in gama pro si semi pro. Captorul poate fi setat intre 50 ISO si 25.600 ISO si imaginea raw este scrisa pe 14 biti, iar pentru inscriptionarea imaginilor avem la dispozitie doua sloturi pentru memorii SD si/sau MS.

Filmarea este la standarde profesionale – avem full HD (1920×1080) la 60 de cadre pe secunda.

Imaginea poate fi vazuta, impreuna cu toate elementele de control, fie intr-un vizor digital cu o definitie exceptionala, de 2.360.000 de puncte, de tip OLED, fie pe un display LCD de 921.000 de puncte, care poate fi rotit si intors in sus sau in jos, in aproape toate pozitiile imaginabile.

Purtator al celor mai inalte tehnologii (printre care si sistem GPS nativ, incorporat), A99 propune pentru prima oara in gama cateva elemente foarte interesante, pe care le vom analiza cand vom avea mai multe detalii: New multi-segment low pass filter, Photodiode expansion technology, Light concentration technology, Selective noise reduction.

Desigur, si cu A99 putem face panoramice extrem de simplu, imagini HDR, si fotografii in foarte putina lumina cu deja clasicul sistem de expuneri multiple. Esential este ca, desi A99 se vrea un stindard al celor mai noi tehnologii, poate fi folosit si de catre cei care nu au timp sau energie sa invete tehnica fotografica, programele rezultate si setarile optimizate si imensa putere de calcul pusa la dispozitie permitand realizarea de fotografii la cele mai inalte standarde fara sa ne concentram pe tehnologia imaginii; iar doritorii de optimizari si de setari vor gasi un rai al posibilitatilor nelimitate de setari manuale pentru obtinerea imaginii visate.

A99, pentru cei care vor mai multe detalii

Sa facem o mica incursiune printre caracteristicile aparatului si meniurile acestuia.

A99 nu are blit incorporat; in pozitia frontala sus vedem cele doua microfoane stereo, de foarte buna calitate, parametrabile cu diverse setari din softul aparatului; sunt excelente la filmare – dar mai avem si posibilitatea de a adapta microfoane externe, sau prin priza normala din stanga aparatului 

– cea rosie, cea verde fiind priza de casca, extrem de utila si de importanta la filmarile de calitate 

– sau putem adapta microfon direct la priza superioara ascunsa de patina de blit.

Cum vedem in imaginea de mai sus, se renunta la sistemul de patina Minolta/Sony pentru blit, revenindu-se la patina clasica in standard ISO, pe care se vor putea pune adaptoare pentru cei cu vechile blituri, sau pe care se monteaza direct noile blituri care urmeaza a fi lansate.

Daca tot suntem la capitolul sunet, trebuie sa remarcam modalitatea de a urmari intensitatea sunetului cand filmam, extrem de comoda si de simpla.

Si daca tot vorbim despre filmare, iata setarile rapide pe care le putem face intuitiv si elegant, grupate in doua coloane cu cele mai uzitate modificari de care am avea nevoie, la filmare; ne plimbam pe setari si selectam si modificam rapid, cu ajutorul joy-stick-ului aparatului. Setarile scrise cu gri nu sunt configurabile.

Filmarea se face cu 30 de cadre pe secunda, full HD; daca dorim sa facem fotografii cu o frecventa relativ apropiata de cea a filmarii, putem sa setam aparatul pe “Tele zoom Cont.Priority AE”, in care imaginea va fi cu o definitie mai mica (dar cu o respectabila definitie de 12 Mp totusi) pentru 10 imagini pe secunda, 

… sau putem sa setam aparatul pe 8 imagini pe secunda si avem din nou 24 Mp, desigur cu pastrarea autofocusului (avantajul sistemului SLT) si a expunerii automate.

Pentru fotografierea normala, cei care sunt la inceput pot pune pe AUTO si aparatul se va descurca si va realiza imagini uimitoare folosind algoritmii sai extrem de evoluati; cei care doresc totusi un oarecare control, vor face apel la setarile de scena, care pot fi setate punand comutatorul rotativ din stanga (comutator care are in sfarsit un buton de blocare) pe pozitia SCN si accesand simplu meniurile extrem de explicative. 

Avem astfel, pentru majoritatea cazurilor cu care se poate intalni un amator chiar evoluat, setari gata facute pe care le putem accesa cu rezultate optime, de exemplu, pentru: 

portret (se va amplifica neclaritatea din spate si se va reda pielea mai soft)

sport si actiune (pentru actiuni rapide si fotografiere cu cadenta rapida)

macro

peisaj (imaginea va avea o profunzime maxima si culori saturate si contrastante)

apus (in sfarsit vom avea apusuri cu atmosfera si cu o lumina aurie)

scena de noapte (va fi setata o maxima sensibilitate pentru imagini atractive)

fotografie din mana la lumina redusa (se vor face 6 imagini in cadenta rapida care vor fi unite intr-o singura imagine, fara noise si foarte clara)

portret, noaptea (aparatul declanseaza blitul si tine cont de lumina existenta pentru crearea unei atmosfere echilibrate si de mare naturalete)

Fotografii mai avansati , care doresc sa customizeze toate functiunile si caracteristicile aparatului, au la dispozitie meniul de baza, care dintr-o simpla privire arata tabloul de bord complet; in cazul acesta avem informatii despre cate memorii sunt in sloturile de memorie si pe ce memorie se inscrie imaginea, raportul laturilor (putem alege de la 1:1 la 16:9), definitia imaginii si felul ei (raw sau jpg), tipul de prioritate setat (in cazul acesta, prioritate de diafragma), timpul si diafragma, setarile de corectie de sub sau supra expunere, giroorizontul care arata pozitia orizontului si inclinarea aparatului, setarea ISO, histograma si tipul de setare pentru punerea la punct; nu in ultimul rand, foarte precis, este aratata starea bateriei, din care putem aproxima numarul de declansari ramase sau timpul disponibil pentru utilizarea aparatului. Pe cele doua coloane din dreapta, sunt elementele pe care le putem modifica, intuitiv aratate cu pictograme usor de inteles.

Pictogramele le putem afisa mai bine direct in imagine si putem sa modificam setarile comod cu rotitele de comanda si/sau joystick-ul ergonomic si sa vedem imediat modificarile facute.

Absolut toate caracteristicile importante le putem vedea astfel imediat si putem customiza setarile cum dorim; aici putem spre exemplu modifica aproape instantaneu setarile de frecventa de declansare (cadru cu cadru sau declansari rapide), setarile blitului, modalitatea de punere la punct – cu memorare continua sau selectiva, in care aparatul decide); aria de elemente de punere la punct, posibilitatea ca obiectul pe care am pus claritatea sa fie sau nu urmarit in cadru daca isi schimba pozitia, detectia fetei si a zambetului, care face ca obturatorul sa se declanseze doar daca subiectul zambeste, cadrarea automata a portretului, in care aparatul memoreaza si imaginea originala si o alta imagine cu un crop imbunatatit al portretului fotografiat prea central sau defectuos; in dreapta avem sensibilitatea, tipul de masurare – de la matricial la spot, corectia de expunere, temperatura de culoare, gradul de realizare a corectiei latitudinii de expunere, tipul de setare denumit Creative Style (care poate fi standard, vivid, neutral, contrast, adanc, luminos, portret, peisaj, apus, scena de noapte, frunze de toamna, alb negru, sepia) si setarile legate de capitolul Picture Effect, la randul lor customizabile de la mic la mare; avem Toy Camera, Pop Color, Posterizare, Retro Photo, Soft High-key, Partial Color (pe rosu, verde, albastru, galben), High Contrast Mono, Soft Focus, HDR Painting, Rich-tone Mono, Miniature)

Ce este extrem de interesant, este ca putem sa afisam informatii diferite in vizor si pe display, pe care sa le putem derula succesiv; tabloul de customizare este simplu de folosit: 

si arata explicit cum se va vedea in vizor sau pe display imaginea finala cu setarile facute:

Evident, trebuie subliniat aici ca posibilitatea de a vedea in vizorul digital histograma la fotografiere si la vizualizarea imaginii realizate este un formidabil atu care usureaza enorm sarcina realizarii de imagini de cea mai buna calitate tehnica.

Aparatul mai are in partea superioara un ecran LCD, pe care pot fi vazute usor in orice lumina (pe intuneric se poate ilumina intr-un orange foarte frumos) elementele de control extrem de necesare pentru a fi mereu in atentie: nivelul de baterie, valorile timpului de expunere si ale diafragmei, temperatura de culoare, frecventa de fotografiere (cadru cu cadru, rapid sau intervalometru), tipul de imagine, numarul de imagini ramase; majoritatea acestor informatii au butoane dedicate de control, fotografierea fiind foarte mult usurata).

Majoritatea functiunilor esentiale ale aparatului dispun de butoane de control dedicate; nu este necesar sa derulam meniuri complicate ca sa setam aparatul – putem sa il setam simplu si intuitiv.

In fata declansatorului este o rotita de control – una asemanatoare este pe spatele aparatului, la indemana pentru degetul mare; din cele doua rotite se pot comuta functiile si parametrii, cand este cazul.

Declansatorul, foarte placut la atingere, cu cele doua trepte tactile bine demarcate, este inconjurat de comutatorul general on/off; in timpul sedintelor lungi de fotografiere, putem seta aparatul sa “adoarma” dupa un timp si la atingerea declansatorului se trezeste, putem deci lasa pe ON fara nici o problema aparatul ca sa fie mai repede disponibil.

Butoanele de schimbare a sensibilitatii si de corectie a expunerii sunt in mod remarcabil diferentiate la atingere, riscul de eroare la manipulare fiind foarte mic; cel de ISO este concav si cel de corectie este convex – stim astfel ce manuim fara sa ne uitam la ele. In continuare avem butoanele de modificare a temperaturii de culoare, a intervalometrului si a frecventei de fotografiere.

Cu un nivel mai jos avem butonul de activare a iluminarii display-ului superior si cel de comutare manuala a vizarii, intre display si vizor.

In mod normal aceasta comutare se aface automat, cu ajutorul unui senzor in infrarosu aflat sub vizor – exista chiar o setare ca atunci cand ducem aparatul la ochi senzorul acesta sa simta si sa se faca si masurarea expunerii si a distantei automat, fara sa manuim nici un element de control.

Pe partea dreapta a aparatului este suficient spatiu pentru a-l tine comod si avem: sus butonul dedicat de filmare, cu care putem sa filmam imediat in orice mod s-ar afla aparatul; langa el, butoanele de introducere in memorie a distantei si a expunerii – dar oricum declansatorul are 2 trepte, la prima memoram distanta si la a doua declansam – e mai simplu.

Joystick-ul ocupa partea mediana centrala; cu el ne plimbam prin meniuri si optiuni si prin apasare le selectam. Apasand pe butonul DISP comutam diversele tipuri de informatii din vizor sau display; cu Fn facem setarile aparatului; cu butonul cu un patratel cu 4 sageti marim cadrul cu 1,4x sau 2 x – aparatul cropuieste centrul imaginii, la 1,4 definitia e tot de 24 Mp, la 2x se micsoreaza – util pentru cine vrea sa nu mai editeze imaginile ulterior si sa obtina un efect de teleobiectiv simplu si eficient.

Vedem in imaginile de mai sus, de la stanga la dreapta, setarile de 1x, 1,4x, 2 x, care se obtin direct din aparat la o calitate foarte buna.

Ultimele butoane de jos sunt de vizualizare a imaginii realizate si de setare a zonelor de punere la punct.

In partea stanga, sub comutatorul principal de functii, avem un singur buton, dar foarte important; el face accesul direct la meniul de setare al aparatului, la toate functiile aparatului deci.

Cum spuneam, display-ul este extrem de mobil, fiind un atu important in realizarea comoda de fotografii in cele mai grele circumstante, la inaltime sau la firul ierbii.

Pe partea stanga a aparatului nu avem comutatoare sau butoane, ci doar partea de conectica; de sus in jos si de la stanga la dreapta avem prizele pentru blit, pentru telecomanda, alimentarea exterioara, prizele de microfon si de casca, HDMI si USB; usile de acces par robuste si etanse, facute pentru a nu crea probleme in timp. Pe partea dreapta avem sloturile (2) pentru cardurile SIM.

In partea din fata a aparatului si in stanga jos avem un nou comutator rotativ, cu un buton in centru; este un comutator care permite accesul la cateva functii extrem de interesante. Imaginile vorbesc singure despre acel sistem de comanda practic.

Acestea ar fi elementele succinte de comanda, de setare si de control ale aparatului.Putem deci sa setam si de aici diversi parametri  importanti (functionarea sistemului AF, selectarea zonelor AF, selectarea corectiei de expunere sau selectarea ISO).

Nu pot sa nu evidentiez inca o data, extrema sa maniabilitate si ergonomie; manerul comod, care combinat cu greutatea redusa face sa fie o reala placere manuirea aparatului; textura care nu aluneca, nici moale nici tare, care pare usor de manuit si cu mana umeda, aparatul nedevenind alunecos.

Grija fata de detaliu se vede si la usita acumulatorului – acelasi ca la Sony A77 – rezistenta si dotata cu zavor de siguranta.

Dintre toate setarile aparatului, mi s-au parut mai importante cateva, pe care doresc sa le trec in revista fara a incarca prea mult aceasta prezentare.

Sensibilitatea captorului poate sa fie de maxim 25.600 ISO in mod normal, si 51.200 ISO in mod Multi Frame Noise Reduction – cand aparatul face mai multe expuneri, extrage zgomotul si le uneste intr-o imagine finala, unica.

Vedem in stanga o imagine la 25600 ISO si in dreapta, aparent mult mai buna, la 51.200 ISO! Dar procedeul are si dezavantaje – nu se poate recurge la MFNR la subiectele care se misca.

Calitatea imaginii la sensibilitate mare este peste asteptari; iata cateva imagini facute noaptea, fara iluminare suplimentara, cu un obiectiv Sony 70-300 de 4/5,6 , din mana, si 12.500 ISO.

Am facut si un test extrem – am fotografiat cateva reflexii solare pe o arhitectura contemporana, ca sa vad daca oglinda semitransparenta (SLT) are efect sau nu la difuzia imaginii, sau daca apar reflexii nedorite. Si totul pare sa fie foarte OK – imaginea este de foarte buna factura, fara probleme de niciun fel.

La lumina obisnuita, calitatea imaginilor JPG obtinute direct din aparat este fara cusur; imaginea este plastica, culorile au un contrast si o saturatie foarte placute, si avem detalii si in umbre si in lumini cat sa ajungem la concluzia ca ne aflam in prezenta unui senzor de ultima generatie, cu o mare latitudine de expunere.

Imaginile realizate pana pe la 3200 ISO sunt foarte bune, pe urma aparand un zgomot care poate fi foarte bine procesat, daca dorim; daca nu, are un aspect aproape filmic si nu deranjaza. Diferenta de generatie fata de A900 si A850 este evidenta, A99 parand a fi cam cu 2 diafragme mai sensibil; concret, daca inainte o imagine la 800 ISO avea putin zgomot, acum acest prag este atins la 3200 ISO.

Ca sa revin la sensibilitatile mari, care ma intereseaza pe mine, la aceasta imagine realizata la 12.800 ISO, m-a impresionat redarea placuta a metalului si umbrele dense, dar catifelate, in care doar marind mult se vede ceva zgomot, care insa nu deranjaza. Imaginea este JPG direct din aparat (ca si toate celelalte imagini aratate aici).

Cei interesati de capitolul obtinerii de imagini JPG cat mai bune direct din aparat, pot sa configureze aparatul pentru a corecta automat sau in proportii dorite vignetarea, aberatiile cromatice, distorsiunile geometrice.

Sigur, ca la orice aparat cu aspiratii profesionale, multe butoane sunt configurabile si pot primi cu totul si cu totul alte functii decat cele cu care vine din fabrica:

Mi s-a parut interesant sa constat ca avem nu numai posibilitatea modificarii luminozitatii vizorului si display-ului, ci si modificarea temperaturii de culoare a vizorului, ceea ce mi se pare remarcabil.

Ca o concluzie, cred ca Sony A99 se inscrie ca o interesanta si oarecum neasteptata evolutie in lumea aparatelor SLT pe de o parte, si a celor full frame, pe de alta parte. Cei care iubesc bokeh-ul si redarea plastica a planurilor care nu sunt clare, caracteristici evidente ale formatului 24×36 mm, vor gasi un aparat mai mult decat interesant; incepatorii fara nici un fel de cunostinte tehnice vor putea obtine rezultate foarte bune imediat, fara sa citeasca manuale de sute de pagini, iar profesionistii si cunoscatorii vor gasi un aparat extraordinar pentru imagini de mare calitate tehnica, si setari nenumarate pentru a obtine rezultate cat mai apropiate de imaginea mult dorita. Un aparat usor si rezistent, care va aduce multa satisfactie utilizatorului. Sigur, pentru o calitate maxima a imaginii trebuiesc folosite si obiective foarte bune, dar asta este un fapt subinteles.

Cu acest aparat, seria SLT ajunge la maturitate si ofera celor interesati de imagine de maxima calitate o serie de optiuni extrem de interesante; si calitatea filmarii si usurinta de a inregistra sunet il fac extrem de interesant si pentru cei care doresc o camera versatila, aproape universala, capabila de rezultate profesionale si in lumea filmului si in ce a fotografiei.

Nu putem incheia fara sa incercam sa distingem cateva puncte care pot fi niste plusuri si niste minusuri, in ceea ce priveste experienta foarte scurta cu aparatul acesta atat de important pentru Sony.

Plusuri:
– in vizor avem toate informatiile, le putem selecta pe cele pe care dorim sa le vedem; temperatura de culoare a vizorului este variabila, ca si luminozitatea. Extrem de practic si de folositor, vizorul digital, este evident viitorul in materie de aparate foto
– comenzile si meniurile sunt familiare, aparatul poate fi folosit imediat fara manual de catre cei care au mai manuit aparate SLT Sony
– zonele de punere la punct fiind si pe senzor, precizia de punere la punct poate fi senzationala, incomparabila cu aparatele clasice
– sistemul de punere la punct cu peaking permite folosirea unei game infinite de obiective, cu adaptoarele respective, desigur
– masurarea expunerii in 1200 de puncte asigura o precizie formidabila a expunerii
– pot fi setate zonele de punere la punct, de la pana la, ceea ce este foarte util in fotografia de sport
– setarea manuala a expunerii cu micul buton frontal este de mare ajutor, ca si a altor functii, in liniste
– marimea imaginii obtinute este absolut suficienta pentru printuri de mare calitate A2, privite de aproape
– calitate extraordinara a imaginii obtinute, atat a RAW-urilor  (pe 14 biti) cat si a jpg-urilor
– vignetarea obiectivelor si diversele aberatii sunt corectate in aparat
– obturatorul are o viata suficienta pentru profesionisti – 200.000 de declansari
– sistemul antivibratie incorporat in aparat, de ultima generatie, de pana la 4,5 trepte, permite folosirea timpilor lungi din mana cu toate obiectivele, de orice distanta focala – un mare plus, categoric
– sistemul GPS incorporat ajuta la realizarea hartilor de locatie

 Minusuri:
– vizorul este digital si necesita o perioada de trecere de la cel clasic, cu pentaprisma; unii se obisnuiesc repede, altii mai greu. Contrastele sunt diferite fata de vizorul clasic, modul cum se vede imaginea la soare sau la intuneric, necesita un timp de acomodare
– trecerea de la vizor la display este uneori cam lenta
– tehnologia si constructia aparatului, se contrabalanseaza cu un cost relativ mare, mai ales comparat cu noile full frame de la concurenta
– iesirea video este la 28mbps, nu are si semnal comprimat, la alegere, necesitand aparatura scumpa de procesare
– zonele de masurare a punerii la punct sunt relativ grupate in centru, lasand colturile fara posibilitatea de a masura si acolo punerea la punct, daca se doreste
– autofocusul pe video merge doar pe Program, nu pe prioritatile de timp/diafragma sau pe manual
– sistemul SLT, prin constructie, face sa se piarda 30% din lumina care iese din obiectiv; la sensibilitate echivalenta, semnalul este mai mult amplificat, pentru rezultate identice.
– pentru un aparat care consuma multa energie, bateria este putin cam mica, o baterie de rezerva fiind aproape obligatorie
– sistemul GPS consuma foarte multa energie si daca nu este folosit trebuie dezactivat 

Un review de Dinu Lazar

[products ids=1051623]

Alți fotografi au mai citit și:

12 Comments

  • Buna.Ma mir ca s-a gandit cineva si la noi Sony-stii si multumesc pe aceasta cale tiz-ului meu "Lazar".In rest am gasit articolul foarte util atat incepatorilor cat si avansatilor care nu au timp ca citeasca instructiunile de folosire dar totusi vor sa foloseasca la maxim acest aparat.Eu unul il am si sunt foarte multumit de el cu toate ca inca ma simt frustrat din cauza numelui"Sony" si asta nu pt ca mi-ar fi rusine cu acest brand Dne fereste.Sony in foto au multe avantaje incepand cu ecranul rabatabil si terminand cu stabilizarea in body , dara asta e o alta poveste…Multumesc inca o data pt articol si succes in continuare !

  • Dincolo de toate cel mai important lucru e ca am avut un review la acest aparat la doar o zi de la lansare. Pe masura ce el va ajunge in mainilor tot mai multor fotografi ii vom descoperi cu siguranta acestui aparat noi valente si performante. Timpul de testare a fost limitat iar versiunea de fw nu a fost cea finala. Fotografia e pana la urma un amestec ciudat de tehnica si arta. Si tocmai asta ne place.

  • toate informatziile bune.dar cit costa? si ce obiectiv recomandatzi profesionistilor si amatorilor

  • Buna ziua! Parerea mea este ca acest articol, lasand la o parte exprimarea greoaie pe alocuri, greselile (impardonabile) de specificatii si lipsa unor cuvinte, nu face dreptate acestei camere foto. Nu se regasesc deloc sau nu sunt bine punctate tocmai unele din punctele forte ale lui Sony A99.
    Dintre acestea trebuia subliniat ca, datorita tehnologiei SLT poate fi folosita functia de autofocus rapid de tip “detectie de faza” in timpul filmarii, fiind singurul aparat foto cu obiective interschimbabile si cu senzor full-frame din lume care filmeaza 1080p (1920×1080) cu 60 de cadre progresive pe secunda (alta exclusivitate Sony) si cu autofocus cu detectie de faza. Acest mod de focalizare este disponbil la ceilalti producatori de camere DSLR doar in modul de fotografiere si daca au o functie de autofocus in timpul filmarii se foloseste cea cu detectie de contrast care este mult mai lenta.
    Sunt dezamagit de prezentarea pe alocuri slaba, superficiala, incompleta si incorecta a gamei Sony pe blogul f64 (de la review-ul lui Sony NEX-F3 tot vreau sa scriu observatii in comentarii), lucru care pune intr-o lumina negativa blogul, autorii si nedreptateste produsele prezentate.
    Cand voi avea timp mai mult, voi scrie observatiile mele la aceste articole.
    Va urez o zi buna!

  • Se poate sa atasati aparatului un obiectiv Tamron 28-75/2.8. Sunt interesat daca folosinf acest obiectiv, noul mod de focalizare AF-D este utilizabil.
    Multumesc

  • Filmarea 30 sau 60 fps? – sunt doua afirmatii diferite in acest sens in articol.
    "Declansatorul foarte placut la atingere…." 🙂 Stilul e amestecat: ori poezie, ori tehnica….si as fi preferat tehnica…
    Multumesc oricum.

  • Multumim maestere Dinu Lazar pentru articol, poate ca exprimarea nu a fost pe intelesul lui R.C. si a Rox-ei, dar nu-i nimic, mie mi-a facut placere sa-l citesc, asa ca de la amator la nestiutor…

  • camera faina, articol prost.Nu e un review,ci o prezentare.Nu se vorbeste mai deloc de functia video,decat foarte vag,se vorbeste mult de lucruri din meniu deloc interesante,iar lucrurile importante sunt lasate pe dinafara.Testele foto,exemple,cropuri,teste video si sunet unde sunt?Imagine alea la dimensiuni mici nu au nicio valoare.Iar unele cuvinte sunt total aiurea,ciudat vocabular.O gramada de poze si fraza descriere la fiecare mod presetat (portret,piesaj,etc) care exista pe orice aparat iar cei care citesc asta o gasesc inutila,si doar doua randuri si o poza cu butonul silentios din fata,creat pt video.Aiurea articol,respect echipa f64,dar va rugam publicati un review facut de un fotografi profesionisti/artisti foto,nu amatori/incepatori…

    • Ha ha ha Rox, as vrea sa vad si niste fotografii facute de tine inainte de a-l acuza pe Dinu Lazar de amatorism. Cred ca de fapt sunt cam acri strugurii… :-P. Inteleg ca iti doreai sa vezi mai multe despre partea de video, dar poate ca folosind o abordare mai putin agresiva ai fi si obtinut asta…

      • :)Nu m-am luat de amatorismul pozelor,ci de faptul ca intr-un review,imaginile prezentate trebuie sa redea ce poate senzorul sa faca.Aici sunt niste imagini la dimensiuni mici,daca fac poze cu telefonul si le reduc la dimensiunea asta,si alea arata la fel de bine.
        Si nu e agresivitate,e o simpla critica.Articolul spune ca e un review,dar evident,nu e.E o prezentare palida a unui produs,nimic nou fata de ce gasim pe alte site-uri.

  • Cam stangace exprimarea, lucruri repetate, fraze parca traduse cu google translate care nu au niciun sens, dar intentia e buna. O camera excelenta de altfel. Totusi, niste imagini la rezolutie mare sau cropuri 100%?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.