Soarele nu apune pe mare

La noi zic, asa ca m-am dus pe malul lacului Techirghiol. As fi vrut sa ajung pana la far, insa soarele se cam grabea sa plece acasa. Nu-l condamn, si eu fac la fel cand se termina ziua de lucru la F64. Digul care separa apele sarate de cele dulci, a fost locul ales de criza de timp nu de mine. Rascruce intre ape, zi si noapte, ce ar fi putut fi mai bine … un Hennessy (nu Hennessey) poate.

Umbrela, alba de reflexie, blitul, stativul, declansatoarele, bunul meu prieten Bobi, Ana, piatra si soarele ma asteptau sa apas declansatorul.

Expunerea am stabilit-o tinand cont de fundal, singurul lucru asupra caruia nu aveam control. Apoi am reglat puterea blit-ului … la maxim. Timpul pana in 1/800sec (durata de descarcare a blitului) imi controleaza lumina ambientala, fara sa imi limiteze cantitatea de lumina artificiala. Incerc sa nu incarc cu reclama articolele mele, insa musai trebuie sa aduc vorba, in scop pur stiintific, despre aptitudinea declansatoarelor Pixel King si Knight de a sincroniza blitul la distanta pana la 1/8000sec, esential in acest gen de fotografie. Desi functioneaza si in Ttl, prefer sa le folosesc in mod manual pentru mai mult control.

Mi-a luat mai mult timp sa desenez schita decat sa asez umbrela. Pana la urma succesul unei fotografii nu se datoreaza complexitatii setup-ului, iar eu sunt adeptul filozofiei schimbari mici cu efecte mari.

Ori “the golden hour” nu tine o ora, ori timpul trece mai repede cand faci ceea ce-ti place. Cate putin din amandoua poate. In fine, au venit ora albastra si o luna galbena. M-am intors 180 de grade si am schimbat bolovanul cu unul mai spectaculos.

Cerul mult mai putin luminat mi-a cerut desigur sa cresc timpul de expunere. Raportul de iluminare s-a intors in favoarea blit-ului. Un punct de statie jos a asezat luna la picioarele Anei, sau mai artistic “comment apprivoiser la lune” vorba francezului.

Luna rasare pe mare…

La noi zic, si am plecat spre plaja dintre Eforie Nord si Sud. Deja cerul negru ca smoala nu mai este o atractie, insa marea are o frumusete aparte in lumina stranie a lunii. Timp lung de expunere de cateva secunde, trepied, blit si imi inchei sesiunea foto cu Ana intr-o fantomatica interpretare.

Echipament:

Umbrela alba de reflexie
Stativ Manfrotto 1004BAC
Blit Nikon SB910
Kit transmitator-receptor

Asistent Bobi Marculescu
Model Ana Nita

Alți fotografi au mai citit și:

10 Comments

  • Stefan, intersanta abordare. Mi-a placut cum ai studiat/jucat lumina. Succese.

  • Modelul e lovit pur si simplu cu blitzul in fata, umbrele sunt mult prea tari si inestetice.In prima poza unde se vrea un "Rembrandt lightning" lumina e complet aiurea iar triunghiul e incomplet si e mult prea lung, alea cu luna in mana imi aduc aminte de pozele de nunta kitsch. Mult succes.

    • Acest articol nu este un studiu de iluminare Rembrandt, asa cum insinuati, sau vreo galerie de arta fina, ci un tutorial prin care indemn fotograful amator sa foloseasca blitul nu numai pe camera foto, ci si la distanta, impreuna cu o umbrela de exemplu. Desigur ca poate fi criticata cu inversunare si fotografia din brosura lui sb910 care exemplifica bounce-ul din tavan, insa trebuie sa se tina seama ca fotografia are rol mai degraba documentar si nu doreste sa dea nastere vreunei tendinte in arta. Mai departe, fiecare va folosi informatia primita conform propriilor convingeri artistice. Mult succes si dvs.

    • "Efect Rembrandt" in aer liber… wow, ar fi ceva…. Daca gasiti metoda, sa ne faceti si noua o schita. Pozele imi par f bune, mai bune decat multe altele publicate pe net, iar tutorialele au exact atatea informatii tehnice pe cat mi-as dori sa aflu.

    • Iar daca gasiti o metoda pentru un "fulger Rembrandt" (lightning= fulger), nu ne faceti nici o schita, va rugam…

      • Poate cineva sa imi explice ce este aceasta "schita"?

    • Dl. Zaharia,
      Va provocam sa veniti dvs. cu cateva fotografii care sa ne arate cum trebuiau facute aceste poze "a la carte", de un "pro" asa ca dvs. !
      Multumesc!

  • Wow…pana si pisica impaiata facuta elicopter pare mai naturala decat pozele astea… "The golden hour" nu cred sa implice cat mai multa lumina artificiala in jurul orei 5…

  • Frumos Bravo stefan

  • Un setup minim cu efecte…artistice evidente! Fain eefctul din ultima poza, felicitari pentru articol si pasiunea cu care este scris!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.