articol de Serban Mestecaneanu

Am luat pentru teste de la F64 ultima camera a lui Fuji, modelul X-Pro1. Cum detin un Fuji X100 si un Nikon D3 am zis ca sa fac citeva teste comparative sa vad cum se descurca noua camera vis-a-vis de aceste doua modele. X100 este o camera veche de 1 an iar D3 de circa 4 ani, ambele fiind niste camere foarte bune asa ca am pornit comparatia curios fiind sa vad cum se va descurca noul model de la Fuji.

 

Foto 1:  X-Pro1, 1/50s, f/1.4, ISO 320, 35mm (BW din postprocesare)

 

Probabil ca stiti deja care sunt caracteristicile lui X-Pro 1, asa ca o sa enumar pe cele mai importante:

  • sistem cu obiective interschimbabile

  • senzor de 16 MP APS-C numit de Fuji ‘X-Trans CMOS’

  • vizor hibrid opto-electronic, generatia a II-a cu magnificare in functie de obiectivele folosite

  • montura proprietara Fuji, X Mount

  • procesor de imagine EXR Pro

  • lipsa filtrului AA (Anti-Aliasing)

In pagina producatorului puteti gasi toate specificatile camerei.

 

Fuji a lansat impreuna cu X-Pro1 si trei obiective: XF18mm F2 R (echivalent 27mm) f/2.0, XF 35mmF1.4 (echivalent 53mm) f/1.4 si XF60mmF2.4 R Macro (echivalent 90mm) f2.4, pe care le-am avut la testare. Distantele minime de focalizare, greutatea precum si alte caracteristice ale obiectivelor se pot gasi pe pagina producatorului.

Foto 2 – Gif animat cu cimpul de fotografiere al celor 3 obiective

Inainte sa pornim la drum, de mentionat ca si obiectivele si camera sunt variantele de pre-productie, firmware-ul indicat este 8.77 (indiferent ce o fi insemnind asta, dar probabil ca nu este varianta finala, asa ca invariabil mai sunt lucruri de imbunatatit).

Foto 3 – X100 si X-Pro 1

 

Detaliile conteaza, si conteaza foarte mult, chiar daca ele nu reprezinta niste evolutii majore, prezenta lor poate sa faca ca experienta utilizatorului sa fie mult imbunatatita. Sa nu uitam ca Fuji a avut ocazia sa testeze reactiile fotografilor si cu modelul X10 si sa imbunatateasca citeva aspecte. La o prima trecere in revista a diferentelor minore intre X-Pro 1 si X100 as mentiona:

  • focusul manual mult imbunatatit (o sa discut mai tirziu in detaliu)

  • butonul de comutat tipul de focalizare (single, continuu si manual) poate fi folosit mult mai usor

  • butoanele in general sunt mai mari si mai usor de folosit (butonul OK de la X100 era o pacoste sa il folosesti daca ai degete mai mari, iti ia ceva timp sa te obisnuiesti) si au fost reasezate pe spatele camerei in sensul unui acces mai firesc

  • ivarul de la baterie, de fapt un fel de pinten care impiedica miscarea bateriei din locasul ei a fost marit (la X100 de multe ori dupa ce am deschis usa de acces am constatat ca bateria iesise din locas – contactele se pastreaza dar probabil ca pe termen lung asta va deveni o problema)

  • focalizare parca putin imbunatatita la lumina scazuta (focalizare automata)

  • timpii de expunere scurti de genul 1/4000 pot fi atinsi si la diafragma deschisa (asta datorita tipului de obturator Focal Plane Shutter)

  • suprafata de preluare a punctului de focus in modul Manual a fost micsorata

  • cadranul de control al sub si supra-expunerii a fost ‘retras’ in corpul camerei ca sa elimine modificarea lui accidentala

  • vizorul optic (OVF) are caractere mai mici, foarte mica diferenta dar sesizabile

  • 6FPS vs 5FPS, trage cca 11 fisiere RAW cu o cartela SDHC clasa 10 (30MB/s)

  • baterie de 1260 mAh fata de 1800 mAh la X100 si care paradoxal tine mai mult. De fapt e mai mica dar mai potenta (8,7Wh fata de 6,2Wh de la X100). Cit tine exact? Nu pot sa spun, am folosit camera doar 24 ore, prea putin sa trag o concluzie

  • camera filmeaza HD (fata de 720p la X100) si o face acum pentru 29min (fata de 10min X100)

  • meniul a fost optimizat in sensul ca acum exista taburi care fac navigarea mai usoara de la un parametru la altul

 

 

Elementele noi aduse de X-Pro 1:

  • butonul Q, usor accesibil si care ofera posibilitatea schimbarilor diferitilor parametri (Custom settings, sensibilitate ISO, DR, WB, NR, Aspect ratio, calitatea imaginii, simulare diferite tipuri de film argentic, highlights, shadows, color, sharpness, self-timer, AF mode, blitz, luminozitate ecran). Toti acesti parametri se pot modifica fara sa iei ochiul din vizorul optic, un lucru ce poate parea minor, dar va declar ca face viata mult mai usoara.

  • poti sa umbli la setarile camerei in timpul in care se salveaza cadrele preluate anterior (la X100 camera ramine impasibila in timpul asta). Chiar se pot prelua alte cadre pe masura ce bufferul se elibereaza partial si in timp ce se scriu cele precedente. Este o dovada certa ca procesorul de la X-Pro 1 este mult mai potent decit la X100.

  • aparitia modului Auto ISO (400, 800, 1600 si 3200)

  • curatare senzor

  • indicator luminos de confirmare a focalizarii asezat undeva in dreapta vizorului

  • posibilitatea descarcarii de firmware pentru lentile

  • 7 functii personale, numite custom settings (la X100 erau doar 3)

  • posibilitatea de a comuta intre fotografiile redate pastrind nivelul de magnificare —util pentru verificarea claritatii la 100%— se face cu ajutorul rotitei aflate sub cadranul de modificare a timpului de expunere

  • 2 tipuri noi de filme ce pot fi simulate: Pro Neg Hi si Pro Neg Standard

  • pe viitor Fuji va produce adaptor pentru montura M (Leica, Zeiss, Voigtlander), asta inseamna ca voi putea folosi obiectivele pe care le am si care sunt niste lentile incredibile – nu imi este clar cum se va face confirmarea de focus, dar este cert un lucru de laudat

Foto 4 – Simularea celor 10 tipuri de filme (Gif animated) – X-Pro 1, 1/2000sec, f5.6, ISO 800, DR400

 

Ce a disparut fata de X100:

  • nu exista corectie de dioptrii – probabil ca Fuji o sa produca piese de corectie dioptrica ce se vor monta in fata vizorului si vor putea fi achizitionate optional

  • nu mai exista filtru ND (ce pacat!)

  • declansarea silentioasa (o sa vorbesc mai tirziu despre asta)

 Vorbeam inainte de focusul manual. Camera poate fi trecuta pe modul focalizare manuala, focalizarea facindu-se pe sistemul fly-by-wire, adica obiectivul are inel de focalizare ‘manuala’ iar informatia se transmite electronic la camera. Fata de modelul X100, sistemul a fost mult imbunatatit, aproape facind ca focalizarea manuala sa fie utilizabila. Foarte interesant este ca am constatat la obiectivul de 18mm ca focalizarea sa fie mult mai agila, trecerea de la 1m la 5m sa se faca mult mai repede decit la celelalte obiective. Pe X100 eu folosesc aproape tot timpul camera pe focalizare manuala asta pentru ca intirzierile la declansare (timpul mort intre apasarea declansatorului si declansarea obturatorului) ajung sa fie aproape zero. Astfel ca sa imi citesc distanta de expunere apas pe AEL/AFL, buton usor de ‘gasit’ de degetul opozant. X-Pro1 cu focusul manual mult imbunatatit va inlesni si mai mult fotografiatul pe strada.

 Cit priveste timpul acesta mort dintre declansare si preluarea fotografiei, in cazul in care focalizarea este pusa pe automat, am senzatia ca X-Pro 1 sta un pic mai bine decit X100, dar sa nu va asteptati la un salt considerabil, eu cel putin in sutele de declansari comparative intre cele doua camere nu am putut depista clar acest lucru.

 Focalizarea automata in lumina scazuta pare ca este putin imbunatatita prin comparatie cu X100. Am constatat ca in cazurile in care X100 dadea rateuri, X-Pro 1 reusea sa focalizeze (cu toate ca au fost cazuri de rateuri si la X-Pro 1).

 Cine va compara timpii de reactie ai lui X-Pro 1 cu un DSLR va fi probabil dezamagit, dar sa nu uitam ca aceasta camera nu a fost facuta pentru fotografia de sport ci pentru fotografia de strada, unde se va descurca foarte bine. Si spun asta bazindu-ma pe un caz concret, in luna sep 2011 am petrecut o luna in China unde am fotografiat doar cu X100, in principal fotografie de strada.

 

Un alt truc de tinut minte (valabil si pentru X100): daca optiunea Power Save mode este ON atunci focalizarea automata prin vizorul OVF este mai lenta decit in modul EVF. Asa ca aveti grija sa aveti optiunea asta pusa pe OFF. Bateriile sunt ieftine (pentru X100 costa 47 lei o baterie) si nu se justifica absenta lor. Probabil ca din aceasta cauza am auzit fotografi care s-au plins de focalizarea lenta.

Foto 5 – X-Pro 1

 

Tot ansamblul format de rotita de control sub/supra-expunere si butoanele AEL/AFL + Q formeaza un grip pentru degetul opozant, astfel X-Pro 1 este mult mai confortabil de tinut in mina.

 Foarte ciudat este ca nu exista posibilitatea modificarii parametrilor de Auto ISO, camera doar pune la dispozitie functia de auto ISO cu maxim 400, 800, 1600 si 3200. Nu ai cum sa modifici spre exemplu timpul de expunere minim de la care sa se treaca la treapta urmatoare de ISO, mai ales ca acum poti sa pui obiective cu distante focale diferite. Probabil ca Fuji considera ca vibratiile per ansamblul camera-obturator sunt minime indiferent de tipul obiectivului, fiind o camera fara oglinda.

 Obiectivul de 18mm este mai zgomotos decit celelalte doua. Este vorba de zgomotul pe care obiectivul il face in scopul atingerii punctului de focus. Sper ca asta sa se datoreze faptului ca obiectivul este o varianta de pre-productie. Si asa noul tip de obturator face zgomot fata de X100, un zgomot placut ce-i drept, dar de luat in calcul pentru cei care vor sa foloseasca camera in sali de concerte, de teatru sau platouri de filmare. Ca de obicei, cistigi pe de-o parte si pierzi pe alta. Asa si cu obturatorul nou, si-a pierdut silentiozitatea, dar acum X-Pro 1 poate sa atinga toata plaja de timpi de expunere la orice diafragma (X100 era limitat la 1/1000 la F2). As fi preferat ca zgomotul pe care il fac obiectivele in momentul atingerii puctului de focus sa fie mai scazut, pot sa ma descurc cu zgomotul obturatorului, dar zgomotul aproape constant de focalizare mai mult ca sigur ca va atrage atentia asupra mea intr-un mediu unde este liniste.

 

Si acum o sa trec la partea cea mai interesanta, calitatea imaginii si a lentilelor.

 In toate testele pe care le-am facut, camerele au fost programate cu parametri similari, imaginile preluate in JPG la calitate maxima (nu exista inca cititor pt RAW-ul de la X-Pro 1), fara reducere de zgomot (NR), etc. Imaginile au fost introduse in Lightroom 4 varianta beta recent lansata de Adobe (mai multe despre LR4 aici) unde am scos aproape toate ajustarile pe care LR le face in mod implicit. Am folosit LR pentru ca mi-a fost mai usor sa compar fotografiile si sa le prelucrez pentru acest articol.

 

Obiectivul XF 35mm F1.4 (echivalent 53mm)

 Din prima clipa cind am auzit caracteristicile obiectivelor lansate odata cu X-Pro 1 am fost atras de cel de 35mm F1.4 (adica echivalent 53mm in formatul 35mm). Obiectivul are o formula similara cu cel de 50mm F1.4 de la Nikon asa ca am facut un test de comparatie intre Fuji X-Pro 1 si Nikon D3 fiecare echipat cu obiectivele respective.

 In primul rind am constatat ca vignetarea la obiectivul Fuji 35mm este foarte bine controlata, fenomenul este mult mai putin vizibil decit la lentila de la Nikon.

 

Foto 6 – Fuji 35mm, 1/25sec, f1.4, ISO 200 – centrul imaginii

 Foto 7 – Nikon 50mm, 1/60sec, f1.4, ISO 200 – centrul imaginii

Dupa cum se observa lentila Fuji, in zona centrala(probabil ajutata si de un senzor cu mai multi pixeli), este foarte clara. Ambele lentile creeaza un bokeh foarte placut.

 

Foto 8 – Fuji 35mm, 1/25sec, f1.4, ISO 200 – margine

 

Foto 9 – Nikon 50mm, 1/60sec, f1.4, ISO 200 – margine

Obiectivul de 35mm de la Fuji se descurca foarte bine si in zona marginala, elefantul este zona in care trebuie sa fiti atenti – imaginea pare mai luminoasa deoarece asa cum am constatat mai inainte, obiectivul nu sufera de o vignetare asa pronuntata ca in cazul obiectivului de la Nikon.

 

Foto 10 – Fuji 35mm, 1.1sec, f8, ISO 200 – centru

 

Foto 11 – Nikon 50mm, 0.4sec, f8, ISO 200 – centru

 

Am trecut direct la diafragma f8, in zona centrala a obiectivului, dupa cum se vede, datorita diferentei de cei 4MP, Fuji prezinta o imagine mai clara. Sunt foarte curios cum s-ar fi descurcat in aceasta ecuatie D4 de la Nikon care are tot 16MP. A fost o surpriza placuta sa constat ca nu exista diferente sesizabile de claritate a obiectivului de la Fuji intre f/1.4 si f/8. Per ansamblu, obiectivul de 35mm de la Fuji este un obiectiv foarte bun si care sigur poate fi folosit la diafragma deschisa fara nici o retinere.

 

Obiectivul XF60mmF2.4 R Macro (echivalent 90mm)

 Am comparat acest obiectiv cu faimosul Tamron SP AF Di 90mm f2.8 Macro, binecunoscut in lumea macro ca fiind exceptional si pe care l-am montat tot pe Nikon D3. Ambele obiective montate pe camerele respective creeaza un unghi de deschidere identic.

Foto 12 – Fuji 60mm, 1/7sec, f2.4, ISO 200

 

Am atasat o fotografie de control ca sa pun in perspectiva dimensiunea subiectului. Aproape ca imi este imposibil sa pot face vreo diferenta intre rezultatele obtinute, am fotografiat acelasi cadru la diafragmele f4, f5.6, f8, f11, f16 si f22. Am pornit de la f4 pentru ca Tamron nu poate sa atinga f2,8 la o distanta de focalizare atit de mica.

 

Foto 13 – Fuji 60mm, 1/3sec, f4, ISO 200 macro

 

Foto 14 – Tamron 90mm, 1/5sec, f4, ISO 200 macro

 

Obiectivul de macro de la Fuji se comporta similar pe toata gama de diafragme cu Tamronul faimos ceea ce reprezinta un rezultat extraordinar.

 

Obiectivul XF18mm F2 R (echivalent 27mm)

 Cum lui X-Pro1 ii lipseste filtru AA, riscul aparitiei fenomenului de moire (aici mai multe despre moire) este destul de mare. In fine, Fuji se lauda ca a rezolvat acest lucru printr-o distributie aleatorie a pixelilor de pe senzor (gasiti aici explicatia lor). Lipsa filtrului AA duce in teorie la o imagine mai clara si de aici atractia de a elimina acest filtru. Asadar am incercat sa preiau cadre in care sa pot verifica existenta moire dar nu am depistat urme ale acestei aberatii, ceea ce inseamna ca Fuji nu s-a laudat degeaba. In varianta 4 a Lightroom recent lansata de Adobe, exista functia de control moire ceea ce ma face sa cred ca anul 2012 o sa fie presarat cu alte camere fara filtru AA de la alti producatori.

 

Foto 15 – X-Pro 1, 18mm, 1/300sec, f8, ISO 200 purple fringing

Foto 16 – X100, 1/350sec, f8, ISO 200 purple fringing

Obiectivul de 18mm are insa parte de aparitia lui purple fringing, fenomen ce apare indeosebi in zonele de supraexpunere ale fotografiei. Dupa cum vedeti in comparatia cu X100, fenomenul este destul de pronuntat, fata de obiectivul de pe X100 care nici macar da semne de asa ceva. Partea buna este ca fenomenul poate fi corectat in post-procesare, dar eu sper ca aparitia lui sa fie legata de faptul ca Fuji nu a avut timp sa corecteze aceasta abatere la obiectivul de test (pre-productie). Mai banui ca avind in vedere ca toata lumea sta probabil cu ochii pe moire, cei de la Fuji au avut grija sa elimine aceasta abatere, dar din lipsa de timp, alte corectii au fost lasate pentru productia de masa. Sa nu uitam ca obiectivele pot fi imbunatatite prin actualizari ulterioare de firmware si asa cum au facut cu X100 s-ar putea ca sa apara mai tirziu versiuni imbunatatite de tratare a imaginii.

 

Foto 17 – X-Pro 1, 18mm, 1/300sec, f8, ISO 200 centru

 

Foto 18 – X100, 1/350sec, f8, ISO 200 centru

O descoperire foarte interesanta a fost faptul ca aportul de rezolutie nu se simte atit de acut aici visavi-s de obiectivul kit al lui X100. Asta inseamna ca toata campania de promovare pe care au facut-o cei de la Fuji la lansarea lui X100 cum ca obiectivul a fost creat special pentru acel senzor nu a fost doar ca sa isi bata gura de pomana. O imbunatatire se simte, marginala, ma refer la claritatea imaginii.

 

Testul la sensibilitatea ISO

 Am facut 2 teste, unul seara si unul dimineata, ambele in lumina ambientala, astfel sa pot sa testez reactia la diferite nivele de ISO la diafragma deschisa (f2) si la diafragma f8. In primul test am comparat X-Pro 1 cu X100 si cu D3, testul facut la f2. Rezultatele sunt dupa cum urmeaza:

Foto 19 – Gif animat – D3, X100, X-Pro 1 la ISO 1600, f2

 

 Foto 20 – Gif animat – D3, X100, X-Pro 1 la ISO 3200, f2

 

Foto 21 – Gif animat – D3, X100, X-Pro 1 la ISO 6400, f2

 

Foto 22 – Gif animat – D3, X100, X-Pro 1 la ISO 12800, f2

 

Foto 23 – X-Pro 1 la ISO 25600, f2

 

 

In al doilea test am folosit obiectivul de 35mm pe X-Pro 1 si am grupat fotografile astfel incit sa obtinem evolutia imaginii pe masura cresterii sensibilitatii ISO. Am reprezentat doua zone din imagine, centrala si de pe margine:

 

Foto 24 – Gif animat – X-Pro 1, 35mm, evolutie ISO centru

 

Foto 25 – Gif animat – X-Pro 1, 35mm, evolutie ISO margine

 

Imaginile preluate pentru toate aceste teste se pot descarca de aici: 

 http://www.f64.ro/downloads/pt%20site/Test_XPro1/TestXPro1SMestecaneanu.zip

 

 

Concluzii

Dupa cum s-a vazut, X-Pro 1 se descurca foarte bine la ISO ridicat, mai bine decit X100 sau D3 si avind in vedere ca densitatea de pixeli este mai mare (16MP vs 12MP) inseamna ca evolutia este chiar mai impresionanta decit se poate vedea in aceste cadre. Sa nu uitam ca Nikon D3 a fost o camera revolutionara in materie de ISO asa ca X-Pro 1 nu are decit motive de lauda.

 X-Pro 1 incepe sa se aproprie si mai mult de un rangefinder, si este evident un pas inainte fata de X100. Ma asteptam sa fie o camera un pic mai grea, greutatea probabil in acceptiunea mea fiind un semn de profesionalism si calitate (ma ghidez dupa Zeiss Ikon-ul pe care il am sau Voigtlander R3M). Zgomotul produs la declansare este similar cu cel pe care il face Zeiss Ikon sau Leica M7, este un zgomot placut si nederanjant. Ceea ce nu mi-a placut este zgomotul pe care il fac obiectivele (si in special cel de 18mm) pentru atingerea punctului de focus, mai ales ca acest zgomot este destul frecvent). Nu mi-a placu ca obiectivul de 18mm sufera de purple fringing, dar sper sa fie ceva corectabil ulterior de Fuji printr-o actualizare de firmware. Menu-ul a fost imbunatatit, aparitia butonului Q este binevenita si simplifica considerabil utilizarea aparatului. Focalizarea manuala a fost imbunatatita fata de X100 ceea ce este un pas important, dar pentru unii probabil ca inca nu este destul. Fuji a folosit un procesor destul de puternic ca sa permita utilizatorului folosirea camerei si in timpul scrierii maginilor preluate anterior, ceea ce este un pas important fata de X100. Despre focusul automat, ezit sa spun ca este mult imbunatatit fata de X100. Imi pare rau ca a disparut filtrul ND care la X100 permite fotografierea la diafragme deschise chiar si in zone cu lumina din plin, ideal pentru portrete.

 

Cit priveste calitatea imagini, poate lucrul cel mai important la o camera, nu am ce sa ii reprosez. Dupa cum s-a vazut, claritatea obiectivelor in relatia cu senzorul nou proiectat de cei de la Fuji este spectaculoasa. Pentru unii imaginile pot parea prea ‘sharp’ dar fiecare va putea sa isi programeze camera dupa bunul plac (si vorba aia, exista din belsug 7 setari de personalizare), e bine ca exista un nivel calitativ ridicat de pornire. Bokeh-ul este ‘moale’, placut, in special la obiectivele de 35mm si cel de macro. Iar despre ISO nu pot sa am decit cuvinte de laudat, fara sa pot verifica printr-un test de genul fata-in-fata, am senzatia ca X-Pro 1 se aproprie cu pasi seriosi de Nikon D4.

 

 

Foto 26 – X100, 1/30sec, f2, ISO 2000, simulare monochrome din camera, sursa de lumina: far de autovehicul

Asa ca inchei cu o scurta lista de sugestii, cu alte cuvinte, ce as fi preferat sa vad deja la X-Pro 1:

  • comutarea intre vizorul optic (OVF) si cel electronic (EVF) a fost modificata fata de X100, acum comutarea se face tragind cu degetul mijlociu sau aratator, as fi preferat sa se faca impingind de prighie, mult mai usor operabil. Am constatat ca imi este destul de greu sa pastrez camera nemiscata si sa fac aceasta comutare in modul actual

  • sub- si supra-expunerea sa fie afisata ca la X100 printr-un indicativ color, am patit de nu stiu cite ori sa fotografiez cu -1EV pentru ca am uitat sa resetez expunerea

  • in modul vizualizare (play) dupa ce stergi un cadru sa pastreze directia de vizualizare (acum dupa stergere afiseaza imlicit fotografia cronologic urmatoare

  • introducerea bateriei sa se poata face doar corect (acum, ca si la X100 bateria se poate introduce si cu polaritatea inversa, iar camera nu porneste)

 In plus, ma astept ca menu-ul lui X-Pro 1 sa fie portat in curind si pe X100. Nu vad nici un motiv ca sa nu fie posibil dpdv tehnic, iar pentru butonul Q (a carui existenta, subliniez a nu stiu cita oara, este incredibil de utila) poate fi folosit butonul RAW al lui X100. Ar fi o dezvoltare fireasca si asteptata de fotografi.

 

Felicitari Fuji!

 

UPDATE

Am observat ca sunt voci care au comentat in legatura cu comparatia la ISO intre X100, D3 si X-Pro 1, asa ca tin sa fac un adagio si anume Nikon D3 a fost setat pe NR OFF pe cind camerele de la Fuji nu au aceasta posibilitatea, asa ca la X100 sau X-Pro 1 se efectueaza automat o reducere de noise. Pe de alta parte D3 este o camera veche deja de 4 ani asa ca faptul ca X100 sau X-Pro 1 trateaza zgomotul mai bine nu ar trebui sa vina ca o surpriza. Mi-as fi dorit ca Fuji sa ofere ca si la Nikon optiunea ca NR sa fie OFF din setari, asta pentru ca eu asa imi tin camerele digitale iar orice reducere de Noise o fac din post-procesare cu softuri dedicate ca sa controlez pierderile de detalii.
Asa ca pe linga testele facute inainte mai adaug unul facut doar intre D3 si X-Pro 1, ambele camere programate sa reduca zgomotul (noise reduction) in varianta standard (NR standard). Scopul testului meu de comparatie ISO in care am introdus in ecuatie si camera D3 a fost ca sa pot compara pe X-Pro 1 fata de o camera deja binecunoscuta si foarte buna din multe aspecte si in special la ISO ridicat.

 

D3, ISO 1600, NR standard, 50mm

 

X-Pro 1, ISO 1600, NR standard, 35mm

 

D3, ISO 3200, NR standard, 50mm

 

X-Pro 1, ISO 3200, NR standard, 35mm

 

D3, ISO 6400, NR standard, 50mm

 

X-Pro 1, ISO 6400, NR standard, 35mm

 

D3, ISO 12800, NR standard, 50mm

 

X-Pro 1, ISO 12800, NR standard, 35mm

 

Serban Mestecaneanu

19 ianuarie 2012

http://www.meste.ro

http://meste.wordpress.com